VD Mark příjemně překvapil, Guintoli zatím není ve formě

První závodní víkend nové sestavy Pata Hondy nepřinesl výsledky, které by způsobily extra nadšení, ale vzhledem k okolnostem to zřejmě představovalo maximum, jakého mohli dosáhnout. Sylvain Guintoli do úvodního víkendu nastupoval s minimem natestovaných kilometrů a zraněný po nehodě, jejíž příčinou byla porucha řízení trakce jeho Hondy. Michael van der Mark jel svůj premiérový závod mezi superbiky a počínal si podobně suverénně, jak jsme u něj byli zvyklí v supersportech. Po dvojici australských závodů je Francouz Guintoli průběžně pátý, Holanďan VD Mark je průběžně desátý.

VD Mark příjemně překvapil, Guintoli zatím není ve formě
První závod na Phillip Islandu Sylvain Guintoli dokončil sedmý. V tom druhém si polepšil a cílem projel pátý. Díky tomu teď na vedení průběžného hodnocení ztrácí pětadvacet bodů a už v Thajsku může být vše jinak.
„Udělal jsem, co jsem mohl a oba závody jsme odjeli s různým nastavením, i když výsledky byly téměř identické,“ uvedl k závodu v Austrálii Sylvain Guintoli. „Přinejmenším teď máme nějaká důležitá data s nimiž můžeme pracovat. Potom, co jsem zmeškal větší část zimních testů, bral jsem tento závodní víkend jako další test, protože zatím ještě nejsem úplně sžitý s motorkou.“

„Abych řekl pravdu, nikdy jsem se po dvou závodech necítil tak vyčerpaný. Myslím, že zranění z Jerezu muselo nějak přispět ke zvýšení dehydratace, protože jsem se v průběhu obou závodů cítil jako bych byl nemocný. Budu se teď snažit dostat do kondice. Nicméně jedním z hlavních hledisek víkendu byla pro mě přítomnost Troye Baylisse na dráze. Odešel ze závodění v době, kdy já přišel do SBK, a teď jsme měli pár neuvěřitelných kol ve druhém závodu!“
Superbiková premiéra Michaelu van der Markovi vyšla tak napůl. První závod zvládl parádně a na konto si připsal body za páté místo. Ve druhém klání dokonce nějakou dobu vedl, počínal si skvěle a už to vypadalo, že bude jezdcem, který si to ve finále rozdá o pozice na stupních vítězů, ale problém s pneumatikami mu sebral vítr z plachet a nakonec tři kola před cílem havaroval.

„Páteční dopoledne pro nás bylo jako zlý sen, protože jsme ve srovnání s testem hodně změnili motorku. Od druhého tréninku jsme už začali postupně zrychlovat a když už včerejší (sobotní) teploty opravdu dosáhly maxima, byli jsme stále rychlí a dokázali šetřit pneumatiky. Před závodem jsem měl dobrý pocit, ale měli jsme tak trošku smůlu, že nebylo až takové horko jako v sobotu.“
„Do prvního závodu se mi podařilo dobře odstartovat a v prvních pár kolech jsem byl dostatečně agresivní, ale s jezdci vpředu se mi nepodařilo zůstat. Také jsem měl velký pokles výkonu pneumatik, takže jsem svoji pozornost musel zaměřit na jezdce za sebou a snažit se šetřit pneumatiky, abych dojel pátý.“
„Před druhým závodem jsme udělali pár změn na elektronice, ale stále jsem věřil, že bude tepleji. Start byl parádní, jel jsem agresivně a tentokrát se dokázal udržet jezdců vpředu. Po několika kolech jsem dokonce závod vedl a cítil se bezvadně než došlo k dalšímu velkému poklesu výkonu pneumatik. Snažil jsem se kluků před sebou udržet, ale jel jsem na doraz a spadl. Můj tým odvedl maximum a být pátý v mém vůbec prvním závodu superbiků bylo neuvěřitelné. Vést závodní pole ve druhém klání pak bylo splněným snem!“
.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist