V testu WSBK na Phillip Islandu zajel nejrychleji Razgatlioglu
Text: Petr Czyž | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Yamaha Racing, worldsbk.com | Zveřejněno: 20.2.2024 | Zobrazeno: 6 870x
V úterý měli jezdci WorldSBK na programu jednodenní oficiální test na australském okruhu Phillip Island, kde je již o nadcházejícím víkendu úvodní kolo MOTUL FIM Superbike World Championship 2024. Nejrychlejším jezdcem testu byl Turek Toprak Razgatlioglu (BMW), který ukázal, že jeho přizpůsobení novému výrobci probíhá hladce a bez větších problémů. Naopak dvojnásobný šampion Álvaro Bautista (Ducati) figuruje na sedmé pozici.
Testovací den byl rozdělen na dvě části. V první zajel nejrychleji Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati), když se jako jediný dostal pod 1‘29s, ve druhé části zajel nejrychleji Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team). Oba jezdci se v závěru přetahovali o rekord na kolo Phillip Islandu, což ve finále vyšlo s 1’28,511 sekundy Razgatlioglovi. Turek přitom testoval jízdu na delší vzdálenosti, testoval novou kyvnou vidlici a ta vyvážení motorky s ohledem na opotřebení pneumatik. Je vidět, že Razgatlioglu je na novou sezonu dobře připraven. Stejně dobře je připraven německý tým BMW.
„Musím přiznat, že jsem se před příjezdem sem opravdu bál, protože to není trať, která by se hodila k mému stylu,“ prozradil Razgatlioglu. „Navíc jsem tu jel poprvé s BMW M 1000 RR, ale v každém tréninku jsem se snažil odvést maximum. Na této trati potřebujete k jízdě s motocyklem větší přilnavost. Starý povrch tolik přilnavosti nenabízel, ale na novém jsem přilnavost cítil a cit s motorkou byl dobrý. Motorka fungovala opravdu dobře a s pneumatikou SC0 jsme zajeli velmi dobrý čas na kolo. S pneumatikou SC1 motorka funguje opravdu dobře a máme také velmi dobré nastavení. Jsem spokojený, nicméně šlo jen o testování a v posledních deseti minutách všichni tlačili na dobré časy na kolo, včetně mě. Čas jsme zajeli slušný a byli první. To je dobré, ale soustředím se na závod, protože o to tu jde. Vypadá to, že by to mohl být závod “flag to flag“, protože se po deseti kolech zničí pneumatika, uvidíme.“
Ital Nicolo Bulega (Aruba.it Racing – Ducati) den uzavřel s druhým časem 1’28,585 sekundy a na prvního ztratil jen 0,074 sekundy. Bulega si vedl výborně a pokračuje v nastaveném tempu, které začal udávat okamžitě poté, co přesedlal na superbikovou Ducati. Horší to bylo u Álvara Bautisty (Aruba.it Racing – Ducati), který to měl s pádem v šesté zatáčce a den uzavřel sedmý se ztrátou 0,767 sekundy. Cílem týmu bylo najít klíč nastavení motorky v rámci opotřebení pneumatik na novém povrchu.
U tovární Yamaha to bylo podobné jako u Ducati. Výborně si vedl Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK), jehož maximum 1’28,835 sekundy bylo třetí nejrychlejší. Ital byl také poslední s časem pod 1‘29s. Jonathan Rea (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) měl v jedenácté zatáčce drsnější pád, což jeho testovací program pochopitelně narušilo. Den Rea uzavřel s patnáctým časem 1’29,966 sekundy.
Velmi dobře si vedl Andrea Iannone (Team GoEleven), jehož čas na kolo 1’29,001 sekundy byl čtvrtý nejrychlejší. Ital se vrací k závodění po zákazu startu za použití nedovolených látek a jak je vidět, motivace uspět mu nechybí. Iannone byl zároveň nejvýše postaveným jezdcem netovárního týmu. Top5 uzavřel s kolem 1’29,211 sekundy Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK). ). Posledním jezdcem s časem pod platným rekordem na pole position je šestý Michael Ruben Rinaldi (Team Motocorsa Racing).
Smůlu měl Iker Lecuona (Team HRC), který měl v jedenácté zatáčce ošklivý pád a na trať se už nevrátil. Devatenáctý Španěl má zraněnou ruku a je s otazníkem, zda vůbec nastoupí do úvodního víkendu sezony. Jeho týmový kolega Xavi Vierge (Team HRC) na to nebyl o nic lépe, protože den uzavřel šestnáctým časem 1’29,977 sekundy. Další dva jezdci Hondy Tarran Mackenzie (PETRONAS MIE Racing HONDA Team) a Adam Norrodin (PETRONAS MIE Racing HONDA Team) obsadili ve výsledkové listině předposlední a poslední pozici.
Úterý, 20.2.2024 - Phillip Island (AUS)
Rekord pole position - Tom Sykes (2020) 1'29,230 sekundy
1. | #54 | T. RAZGATLIOGLU | TUR | ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team | BMW M 1000 RR | 1'28.511 | |
2. | #11 | N. BULEGA | ITA | Aruba.it Racing - Ducati | Ducati Panigale V4R | 1'28.585 | +0.074 |
3. | #55 | A. LOCATELLI | ITA | Pata Prometeon Yamaha | Yamaha YZF R1 | 1'28.835 | +0.324 |
4. | #29 | A. IANNONE | ITA | Team GoEleven | Ducati Panigale V4R | 1'29.001 | +0.490 |
5. | #22 | A. LOWES | GBR | Kawasaki Racing Team WorldSBK | Kawasaki ZX-10RR | 1'29.211 | +0.700 |
6. | #21 | M. RINALDI | ITA | Team Motocorsa Racing | Ducati Panigale V4R | 1'29.213 | +0.702 |
7. | #1 | A. BAUTISTA | ESP | Aruba.it Racing - Ducati | Ducati Panigale V4R | 1'29.278 | +0.767 |
8. | #45 | S. REDDING | GBR | Bonovo Action BMW | BMW M 1000 RR | 1'29.370 | +0.859 |
9. | #87 | R. GARDNER | AUS | GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team | Yamaha YZF R1 | 1'29.399 | +0.888 |
10. | #47 | A. BASSANI | ITA | Kawasaki Racing Team WorldSBK | Kawasaki ZX-10RR | 1'29.406 | +0.895 |
11. | #14 | S. LOWES | GBR | ELF Marc VDS Racing Team | Ducati Panigale V4R | 1'29.432 | +0.921 |
12. | #9 | D. PETRUCCI | ITA | Barni Spark Racing Team | Ducati Panigale V4R | 1'29.468 | +0.957 |
13. | #77 | D. AEGERTER | SUI | GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team | Yamaha YZF R1 | 1'29.648 | +1.137 |
14. | #60 | M. VAN DER MARK | NED | ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team | BMW M 1000 RR | 1'29.716 | +1.205 |
15. | #65 | J. REA | GBR | Pata Prometeon Yamaha | Yamaha YZF R1 | 1'29.966 | +1.455 |
16. | #97 | X. VIERGE | ESP | Team HRC | Honda CBR1000 RR-R | 1'29.977 | +1.466 |
17. | #5 | P. OETTL | GER | GMT94 Yamaha | Yamaha YZF R1 | 1'29.986 | +1.475 |
18. | #31 | G. GERLOFF | USA | Bonovo Action BMW | BMW M 1000 RR | 1'30.381 | +1.870 |
19. | #7 | I. LECUONA | ESP | Team HRC | Honda CBR1000 RR-R | 1'30.468 | +1.957 |
20. | #28 | B. RAY | GBR | Yamaha Motoxracing WorldSBK Team | Yamaha YZF R1 | 1'30.559 | +2.048 |
21. | #53 | T. RABAT | ESP | Kawasaki Puccetti Racing | Kawasaki ZX-10RR | 1'31.029 | +2.518 |
22. | #95 | T. MACKENZIE | GBR | PETRONAS MIE Racing Honda | Honda CBR1000 RR-R | 1'31.580 | +3.069 |
23. | #27 | A. NORRODIN | MAS | PETRONAS MIE Racing Honda | Honda CBR1000 RR-R | 1'32.088 | +3.577 |