Týmy a jezdci pro WSBK 2008

Předběžná startovní listina superbikového Mistrovství světa pro rok 2008 slibuje opravdu skvělý šampionát, kterého se opět jako permanentní jezdec zúčastní náš Jakub Smrž.

Ducati Xerox Team (Ducati 1098 F08)
  #21 Troy Bayliss (AUS)
  #84 Michel Fabrizio (ITA)
S jediným cílem vstupuje tovární tým Ducati Corse do roku 2008, nové motocykly o obsahu 1200 ccm by měli zabezpečit titul v jednotlivcích i titul pro výrobce.
Borciani Ducati Team (Ducati 1098 F08)
#111 Ruben Xaus (SPA)
    #3 Max Biaggi (ITA)
Max Biaggi na nové Ducati bude tahákem, ovšem ne každý jezdec se dokáže plně sžít s dvouválcovým motocyklem. Nicméně tento tým má dle našeho názoru velké šance na pozice mezi nejlepšími.
RG Ducati (Ducati 1098 F08)
  #57 Lorenzo Lanzi (ITA)
Lorenzo Lanzi měl šanci ukázat svou sílu v továrním týmu Ducati, prosadit se mu nepodařilo a tak přišel pochopitelný odchod z Xeroxu. Lanzi ovšem u Ducati zůstává, pojede v pro superbiky novém týmu RG.
Guandalini Ducati (Ducati 1098 F08)
  #96 Jakub Smrž (CZE)
12 nových motocyklů Ducati 1098 F08 dala k dispozici italská továrna z Bologne, dva z těchto strojů bude sedlat i náš Jakub Smrž, který v roce 2008 pojede v italském týmu Guandalini Ducati, tedy v týmu, jenž se v letošní sezóně bez výraznějších úspěchů postavil s divokou kartou na start italských závodů WSBK. My ovšem věříme, že spojení Guandalini-Ducati-Smrž bude to správné spojení, které povede k pravidelnému zisku světových bodů.
HannSpree Ten Kate Honda (Honda CBR 1000RR)
    #61 Ryuichi Kiyonari (JPN)
  #54 Kenan Sofuoglu (TUR)
    #7 Carlos Checa (SPA)
Vlajkovou lodí továrny Honda je pochopitelně Ten Kateho tým, který pro letošní rok nasadí tři motocykly. Nejen o 20 000,- USD pro nováčka roku se poperou tři velcí jezdci – japonská hvězda Britského Superbikového šampionátu Kiyonari, Mistr světa Supersport Sofuoglu a legenda MotoGP Checa.
Altea Honda Team (Honda CBR 1000RR)
  #44 Roberto Rolfo (ITA)
Předplatné Robby Rolfa u Ten Kateho skončilo a tak se Ital musel poohlédnout po jiném zaměstnavateli. Našel ho u týmu Althea Honda, který pro novou sezónu připravil Hondy nejen do tradičních supersportů, ale jednoho „Farika“ i do silnějších superbiků.
Alto Evolution Honda (Honda CBR 1000RR)
#??? Shuhei Aoyama (JPN)
#??? Luca Morelli (ITA) ??, Yoann Tiberio (FRA) ??
Zde je jistý nováček Shuhei Aoyama, který si nedokázal udržet místo v Grand Prix 250 ccm. O pozici druhého jezdce tohoto týmu se poperou Ital Morelli a Francouz Tiberio. Co myslíte, zvítězí peníze taťky Morelliho nebo kvalita mladého Tiberia? Vzhledem k zázemí tohoto týmu bych si to osobně tipnul spíše na Morelliho.
D.F.X. Treme Honda (Honda CBR 1000RR)
  #31 Karl Muggeridge (AUS)
  #83 Russell Holland (AUS)
Zdá se, že tým, který v posledních letech laboroval s motocykly Ducati, Yamaha a Honda se konečně rozhodl pro ten posledně jmenovaný. V barvách týmu manažera Pienfrancesca Chilliho pojede australské duo Muggeridge-Holland.
Bird Motorsport Honda (Honda CBR 1000RR)
  #36 Gregorio Lavilla (SPA)
Nový tým ve WSBK, který ovšem povede jedna z manažérských legend Paul Bird. Pro Gregoria Lavillu dokonce zajistil i tovární podporu Hondy, takže nechme se překvapit...
Yamaha Motor Italia SBK Team (Yamaha YZF R1)
  #41 Noriyuki Haga (JPN)
  #11 Troy Corser (AUS)
Továrna Yamaha pouze inovovala svůj loňský model R1, nicméně při prvních testech v Kataru patřila tovární dvojice k nejlepším.
GMT94 Yamaha (Yamaha YZF R1)
  #94 David Checa (SPA)
#194 Sebastien Gimbert (SPA)
S litrovým motocyklem patří tento francouzský tým již mnoho let k nejlepším v Mistrovství světa Endurance. Se šestistovkou patřil v posledních letech k velmi dobrým týmům Mistrovství světa Supersport. Nyní vstupuje do ostrých superbiků, kde dle mého mínění bude také patřit do lepší poloviny celkových výsledků a statistik.
Grillini Yamaha Team (Yamaha YZF R1)
    #4 Loic Napoleone (ITA)
Letos se tento francouzský Ital v týmu EVR Corse pral s motocyklem MV Agusta v litrových stockách, bodoval však pouze v deštivém Silverstone. Bude nový tým a nový jezdec v superbikách úspěšnější?
Yamaha France (Yamaha YZF R1)
  #38 Shinichi Nakatomi (JPN)
O tomto týmu ještě nepadlo rozhodnutí. Podporou GMT94 prakticky Yamaha odřízla tento další francouzský tým, nicméně stále je ještě ve hře o své superbikovéhé místo.
Kawasaki PSG-1 Corse (Kawasaki Ninja ZX-10R)
  #55 Regis Laconi (FRA)
    #6 Makato Tamada (JPN)
Tovární tým Kawasaki získal vedle zkušeného Laconiho dalšího ze zkušených – Makoto Tamadu, pro kterého to sice bude změna značky motocyklu, ale naopak návrat do sedla stroje kategorie, která dala světu jméno Tamada.
Team Pedercini Kawasaki (Kawasaki Ninja ZX-10R)
  #13 Vittorio Iannuzzo (ITA)
  #86 Ayrton Badovini (ITA)
Tradiční tým Ducati nakoupil letošní tovární modely Kawasaki, spolupráce s týmem PSG-1 by měla přinést tovární podporu i do roku 2008, vše tedy bude záležet na jezdcích a jejich výkonech. Po několika letech by tedy mělo být jméno týmu Lucia Pederciniho výrazněji slyšet.
Alstare Suzuki Team (Suzuki GSX-R1000 K8)
  #76 Max Neukirchner (GER)
  #10 Fonsi Nieto (SPA)
  #71 Yukio Kagayama (JPN)
Tovární tým Suzuki přišel o peníze Corony a tak drazí jezdci musejí pryč. Neukirchner přinese peníze ze Saska, tradičně skvěle ekonomicky zabezpečený Nieto naopak ze Španělska. Patrně poslední šanci dostává i Japonec Kagayama.
-----------------------------------------
Suzuki Germany (Suzuki GSX-R1000 K7)
          Phillip Haffeneger (GER)
          Stefan Nebel (GER)
Jeden tým je tzv. pod čarou. Tým Suzuki Germany, kde letos jezdil Max Neukirchner, by měl nasadit letošní motocykly GSX-R1000. Problém je zatím s finančními záležitostmi, oba jezdci, pokud chtějí do světa, by měli přinést částku pohybující se okolo 350 tisíc EUR. Pokud se tak stane, pan Poensgen je schopen zajistit ten nejlepší možný materiál.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist