VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 23:09

Paťan: Díííík. Už jsem myslel, že to chápu jen já a maximálně další 2 lidi z diskuze. Abych tu nebyl jenom za arogantního fouňu, tak jsem upekl vlákýnko:
//www.motorkari...ft=134945&fid=25

Paťan (361) napsal 16.10.2012 v 22:56+1

to je zase debata. tak se přidám taky.
vsh > ano, tvoje jednopalcové kolečko má menší styčnou plochu než to tvé 200 palcové. pro příklad se stačí podívat na styčnou plochu pneu u náklaďáku a u bantámku na valníku (když budu brát že by měli stejnou šířku). u motorsek to je ale jinak, jelikož je guma vypoulená. jde o to, jak tu psal biker_xx, že 16,5 ráfek gumu více vypoulí -> větší styčná plocha v náklonu -> lepší grip -> rychlejší průjezd zatáčkou.
17 ráfek gumu jakoby narovná (když to přeženu tak na 20 ráfku by motorková guma vypadala jako guma na auto - bez vyboulení). tím pádem menší náklon, horší grip v zatáčce...-> horší časy na kolo. a o to jde - zpomalit sbk vůči mgp, jiný důvod to nemá. snad jen, že 17" pneu je běžný rozměr, takže možná se časem dočkáme, že se bude závodit třeba na klasických pultových sportsmartech...
a když si vezmu 1"ložisko a 200" ložisko tak styčná plocha bude vždy stejná. protože tečna jako tečna. u pneu je ta styčná plocha daná zatižitelností gumy. ničím jiným. čím větší guma, tím víc uveze, tím víc se pod tíhou "rozplácne".
a jestli je to blbost, tak je to blbost. beru to selským rozumem

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 22:33

vsh: Nemáš za co. Rád jsem ti pomohl dojít k osvícení, byť jsi stále nepochopil, že se bavíme o motorkách. Šíře ráfku a profilování gumy jsou hlavním článkem k získání gripu. Tvůj nákres naprosto nepočítá s tím, že závodní motorka se nachází v kolmé poloze více méně pouze na stojanu. Navíc styčná plocha není pouze nějaká čára souběžně jdoucí po směru pneumatiky. Moje tvrzení se opírá o zkušenosti konstruktérů MGP. (byť jsem se snažil, nenašel jsem na tohle téma na netu nic!!!) Nevymýšlím zde svoje teorie a nedodávám záměrně svoje nákresy, protože nejsem odborník - technik. Pokud tě tohle téma skutečně zajímá, zkus pohledat. Jistě budeš mít větší štěstí, protože moje schopnosti s vyhledávačem nejsou valné.

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 22:09

Marexi, díky za tvůj čas.

Stylem "uznej, že jsi neměl pravdu", i když já nějaké argumenty předložil a ty žádné, se nikam nedostaneme. Já si opravdu přál, abych se dozvěděl něco novýho. A to i když to, co říkáš, mi přijde na první pohled jako naprostý nesmysl (že větší guma má menší styčnou plochu). Je škoda, že se nenašlo něco, co by mi to osvětlilo, ale to nevadí.

Každopádně diskuze stylem, který volíš, tedy:
"Jediné, čím to mohu potvrdit je to, že to tak je."
nebo
"uznej, že jsi neměl pravdu"

Je úplně zbytečná a tak už ti dál psát nebudu. I tak díky, že ses snažil. A přeju ti hodně štěstí s takovým přístupem

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 21:29

vsh: No jo,ale tohle je diskuze k vsbk. Auto má při stejném rozměru pneu také větší styčnou plochu. Bike má gumu jinak profilovanou, takže uznej, že jsi neměl pravdu a diskuzi o gumách můžeme ukončit.
Biker to napsal správně. Chtělo by to jenom to schema, které asi na netu nikde není.

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 19:51

Kubát, však to sem několikrát napsal, že mluvím o trochu něčem jiným...

Kubát (1404) napsal 16.10.2012 v 19:29

vsh: tady byl ale dotaz na rozdíl pneu 16,5 a 17 palce pro závodní motorky. ty sis to přebral trošku jinak, ale vpohodě

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 19:16

marexi, prosím, představ si obrovské kolo o průměru 200 palců, to je kolos jake prase s obrovskou spoustou plochy. A pak titěrný kolečko o průměru 1 palec s troškou gumy. Jak by to maličký kolečko mohlo mít větší styčnou plochu, než ten obrovský kolos? To mi nejde do hlavy...

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 18:58

Kubáte, ono je to pochopitelný. Já jsem definoval trochu vágně přesný podmínky, co sem měl na mysli. A protože vy jste zde debatovali aplikovaně přímo do WSBK, je logický, že tvoje myšlenky tam směřovaly a proto jsi mě nepochopil.

Kubát (1404) napsal 16.10.2012 v 18:42

bikerxx: takže pravdu jsem měl já!!

Biker_xx (2325) napsal 16.10.2012 v 17:44+3

Já bych se dovolil vmísit do debaty. Jednou mi jeden chytrej pán od pneumatik říkal, že je to z následujícího důvodu. Gumy, který se používaj na 16,5" ráfku mají stejnej obvod nebo chcete-li průměr, jako na 17", na což je zbytek motorky už od výroby konstruovanej (dýlka kyvky, zdvih vidlí, těžiště ap.) Ten půlpalec navrch, kterej má pak guma na vejšku umožní zavřenější (kulatější) profil gumy, což zvětší styčnou plochu gumy v maximálním náklonu. Respektive tam, kde na 17" v náklonu jedeš už na hraně pneumatiky, 16,5" ještě hranu nemá.

Kubát (1404) napsal 16.10.2012 v 16:37

hele, berte to jako moje spekulace a uvažování nahlas...

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 15:40

Kubát: Tohle mne nenapadlo. Na sériovky to ale obout jde, takže ve WSBK jistě také a s jejich gumovými pravidly...

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 15:37

vsh: Já zase dám na tvrzení lidí, co tuhle alchimii dělají a vytvářejí ty nejrychleší stroje světa. Opakovaně jsem se pokusil dohledat důkaz, leč marně!!! Asi blbě gůůůglím!

Kubát (1404) napsal 16.10.2012 v 15:30

vsh: né vpohodě, každý mluvil o něčem jiném. ale s těma ráfkama je to proto, že jsou asi omezeni např. zadní kyvkou, takže ikdyby nakrásně chtěli, tak nemůžou dát gumu s větším obvodem

Superbiker (245) napsal 16.10.2012 v 15:25

PRESLY: Ve WSBK nikdo, v GP nevím.

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 15:15

Marexi, škoda. Rád bych se dozvěděl novou věc. I tak ti díky za snahu.
Přesto zůstávám u svého názoru, že vetší guma má větší styčnou plochu. Třeba někdo jiný vysvětlí, proč menší guma má větší styčnou plochu...

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 15:11

vsh: Reagoval jsem na tvůj příspěvek z 14:47. Je to nesmysl. Hledal jsem to na netu,ale nepodařilo se mi to. Jediné, čím to mohu potvrdit je to, že to tak je. (není to žel z mé hlavy). Hlavně proto ti borci jezdí takové náklony. Předpokládám, že ve WSBK používali piloti ráfky stejné, jako v MGP. Jistě to však nevím. Moje tvrzení se opírá o fungování gum v MGP. Ve WSBK to ale mohlo být jinak.

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 15:03

Marexi, to s extrémním náklonem zní zajímavě. Můžeš prosím více vysvětlit a případně podpořit něčím, co to prokáže? Díky

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 15:02

Marexi, viz. můj předchozí příspěvek pro Nuvolariho. Je vlastně i odpovědí pro tebe. Můj příspěvek byl tematicky poměrně omezen na určitou věc - velikost styčné plochy v závislosti na velikosti průměru gumy. Nikoliv už šíře gumy... A např. s pravidly SBK, jak naznačuješ ty, vůbec nesouvisel.

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 15:00

vsh: V extrémním náklonu je i přes tvoji malůvku styčná plocha gumy větší.

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 14:59

nuvolari, díky za doplnění. Je to možné a souhlasím, že to tak může být. To nebylo předmětem mého příspěvku, pouštěl bych se na tenký led. Mým cílem bylo pouze to, cos velmi trefně nazval geometrickým dopadem

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 14:55

vsh: Pro zadní kolo ovšem platí dodatek. Zde je výcuc: 16.5 palce vpředu, 16.5 palce vzadu s možností variabilní šířky ráfku!!!

Nuvolari (2329) napsal 16.10.2012 v 14:52

vsh: ten geometrický dopad je přesně tak, jak říkáš. Ale celkový dopad na jízdní vlastnosti i v kombinaci s nastavením motorky může být negativní...

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 14:50

A Kubáte, omlouvám se za "tón nepřipouštějící odpor". Mám momentálně rozděláno víc věci, takže se méně soustředím a přijde mi to tak jasné, že nepřipouštím pochybnosti. Přičemž ty by měly být vždy, protože i zcela jasné věci se mohou ukázat nejasnými

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 14:47

Marex, už jsem to namaloval, takže můžeš kouknout a posoudit, rád se něco novýho naučím. Díky

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 14:46

Kubáte, tak jsem ti to teda nakreslil. Červený je ráfek, černý na něm je guma, dole je rozplácnutá, jak jede po podkladu. Je z toho myslím slušně vidět, že větší průměr gumy při jinak zachovaném tvaru znamená vyšší styčnou plochu.

//imageshack.us/f/502/kubat.jpg/

Marex (2571) napsal 16.10.2012 v 14:45

vsh: Radši nic nemaluj. Je to nesmysl. Někde už jsem to namalované viděl a protiřečíš tomu. Tuším to byl MH, nebo S.M.

vsh (6) napsal 16.10.2012 v 14:38

Kubáte, už asi vím, kam tvé myšlenky míří. S nárůstem průměru ráfku dojde k nárůstu průměru pneumatiky. Proto jsem psal o rozměrech gumy, nikoliv ráfku. Myslím, že nikdo nebude na 17 ráfek nasazovat 16,5 gumu
A pokud dojde k nárůstu průměru gumy, zvýší se také její styčná plocha a to konkrétně v podélném směru.
Neboli 200/60/17 má větší styčnou plochu, než 200/60/16.

PRESLY (341) napsal 16.10.2012 v 14:29

Kdo byl v historii GP, nebo WSBK starší šampion než MAX ? Ví to vůbec někdo ?!

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist