Pro Pirelli je letošní sezona náročnou výzvou

Společnost Pirelli je připravena na náročnou výzvu nadcházející motocyklové sezony, která začíná již příští týden v Austrálii, kde je na programu první podnik mistrovství světa FIM Superbike. Nejvýznamnější novinku pro rok 2024 je vstup Pirelli do Grand Prix v šampionátech Moto2™ a Moto3™ v pozici výhradního dodavatele pneumatik, jímž bude, dle tříleté smlouvy, minimálně do konce sezony 2026.

Italský výrobce pneumatik Pirelli přichází do paddocku MotoGP™ se svým známým mottem "Prodáváme to, s čím závodíme, závodíme s tím, co prodáváme", protože bude dodávat řadu standardních pneumatik, nikoliv prototypů, v rámci kontinuálního vývoje těch, které se již více jak dvacet sezon používají v MS superbiků, což je pro Pirelli stěžejní centrum vývoje.

Letos bude Pirelli výhradním dodavatelem jak pro výše uvedené série, tak například pro nové MS žen v závodech na okruzích. Všechny jmenované série jsou součásti více jak 150 motocyklových soutěží na silnicích i mimo ně. Pirelli je například dodavatelem pneumatik pro britské superbiky BSB, kde je od roku 2008 výhradním dodavatelem, pro německý šampionát IDM nebo pro francouzský šampionát Superbike. Značku Pirelli můžeme vidět v motokrosovém mistrovství světa, kde je do konce roku 2025 výhradním dodavatelem.

K blížícím se výzvám Giorgio Barbier (Pirelli) uvedl: „V letošním roce je náš závazek vůči motocyklovým závodům silnější než kdykoli předtím, jelikož jsme vstoupili jako výhradní dodavatel pneumatik nejen do Moto2™ a Moto3™, ale také do pohárové soutěže mladých talentů, které jsou součástí projektu Dorna Road to MotoGP™, stejně jako do mistrovství světa žen, FIM Women's Motorcycling World Championship.“

„Je to další uznání naší role lídra vzhledem k motorsportu, stejně jako validity našeho produktu a práce, kterou již léta vykonáváme v mistrovství světa FIM Superbike, mistrovství světa v motokrosu a v mnoha dalších národních soutěžích. I do nových šampionátů přeneseme naši filozofii, která není ničím jiným než maximálním uplatněním konceptu "z dráhy na silnici". V našem případě není nutný žádný přenos technologií, protože pneumatiky, které jezdci používají, nejsou prototypy, ale jsou to stejné pneumatiky, které si může každý motocyklista koupit,“
dodal Giorgio Barbier.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist