Pirelli podrobí pneumatiku Razgatliogla hloubkové laboratorní analýze
Text: Petr Czyž | Foto: worldsbk.com, Yamaha Racing | Zveřejněno: 31.7.2023 | Zobrazeno: 7 059x
Text: Petr Czyž | Foto: worldsbk.com, Yamaha Racing | Zveřejněno: 31.7.2023 | Zobrazeno: 7 059x
Mohlo to být zajímavější, takhle se to dostává do oblasti teorie. Ale pořád to ještě není hotové Pro Toprak je to postaveno jasně nic než výhra
1 reakce
Místo 44 je rozdíl 74 bodů a dle mého tahle závada rozhodla letos,stát se může ještě cokoliv ,ale ta pravděpodobnost hodně klesla,turek by do toho ve zbytku dál všechno ,aby se s yamahou rozloučil ve velkým a navíc od Aragonu pojede Kawasaki konečně 15100 ot a i Rea by mohl do toho víc kecat ,škoda
Podle mého to má Bautista pevně v rukou a definitivně odrazil možné ohrožení od Topraka.
Pro šampionát je tato Toprakova 0 velká škoda.
Měli by se s Toprakem vyrovnat. Asi to byla jeho poslední šance kdy ještě zaútočit na boj o titul mistra světa ..... S BMW se nadře daleko víc než s R1 ......
Těžko teď hádat co bylo příčinou. Já měl v Mostě pech, když jsem na rovince pod depem málem šel k zemi, neb se mě jako TR vyfoukla zadní pneu. Následně jsem zjistil, že někomu na trati upadl šroubek a moje zadní pneu ho sebrala. Být v náklonu, šel bych také k zemi. U TR bych to viděl na vadnou pneu, co nevydržela tu zátěž. Hlavně, že se mu nic nestalo!
Fomaxi, napiš jak Dorna peče pro Ducati. Prosím prosím
To někdo ještě dojezdí na volných
Prehriať sa to nemohlo, Toprak chladil pred každou zákrutou, keď mal zadné koleso vo vzduchu.
Skôr mu to zamrzlo...
A jsou takoví, co by si na to vzali přezouvačku.
Sorry jako, ale Pirelli ted mlzi a dela damage control. Fakta jsou takova, ze Pirelli dodalo pro Most zcela novou zadni pneumatiku SC1 - presneji SC1 C0567 a presne tato pneumatika selhala.
Podle toho, co je na internetu, se jednalo o nejtvrdsi smes a tudiz by teoreticky mela nejvice vydrzet z hlediska namahani teplem, ale nevydrzela. Uz nejakou dobu se vi, ze teamy zamerne podhustuji pneumatiky, aby dosahly lepsi prilnavost, coz jm ma zatrhnout nove pravidlo o jednotnem dodavateli tlakovych senzoru a system penalizaci za nedodrzeni predepsaneho tlaku, ktere ale jeste neveslo v platnost. Samozrejme, ze podhustena pneumatika ( i kdyz nejtvrdsi smes) se vice zahriva, odtud "puchyre" na povrchu. Ale zadne puchyre nemohou zpusobit ztratu tlaku, maximalne ztratu prilnavosti. Cili je tu zamenana pricina a nasledek. Puchyr je pravdepodobne jen nasledek prehrati, pricina defektu je pravdepodobne destrukce kostry, nasledkem cehoz se pneumatika vyzula z rafku. Na fotkach je videt sezuta pneumatika jeste drive, nez Toprak spadl. Proc kostra nevydrzela zavodni tempo je velmi spravna otazka a mel by to prozkoumat nekdo nezavisly. Bud se jednalo o vadny kus, ale spise to vidim na odflakly vvvoj, coz Pirelli samozrejme nikdy neprizna. Samozrejme v tom muze byt Pirelli nevinne, mohl na neco najet, pneumatika se mohla propichnout a vyfouknout a az posleze sundat z kola, ale podle fotek se mi to moc nezda. Pripadne mohl team podvadet a prehnat to s podhustenim, ktere muze taky zpusobit svleceni pneumatiky, ale pokud v motorce maji nejaky system na oblbnuti senzoru tlaku, tak se to stejne nikdy nedozvime :D
3 reakce