Pátý podnik MS Superbike – Imola

Mistrovství světa superbikových motocyklů míří do Itálie, konkrétně na slavný okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari v Imole. Paddock šampionátu je kompletně obsazen, což znamená, že pojedou všechny šampionáty od hlavních kategorií WorldSBK, WorldSSP, přes FIM Europe Supersport Cup, WorldSSP300 a STK1000.

Kapitoly článku

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola

Závodní okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari di Imola je součástí italské provincie Bologna. Okruh nese jméno po zakladateli slavné automobilky Enza Ferrariho a jeho syna Dina a v kalendáři superbikového šampionátu je od roku 2001. Jen dvakrát v Imole superbiky nezávodily a to v letech 2007 a 2008. Celý areál je zasazen do krásného prostředí a pro fanoušky je to maximálně zajímavá podívaná. Navíc v superbikovém šampionátu jsou výrobci z Itálie, domácí jezdci a týmy, takže pro Italy domácí podnik se vším všudy.

Dráha závodního okruhu má celkem 4936 metrů, cílová rovinka měří 358 metrů a jezdci v jednom kole projedou celkem 22 zatáčkami – 13 levými a 9 pravými.

!!! Tipujte na výsledky jednotlivých závodů třídy Superbike a vyhrajte hodnotné ceny a pohár pro vítěze kategorie WSBK 2018. První závod World SBK je v sobotu, druhý se jede v neděli !!!

World SBK – rekordy:

Rekord okruhu – 1'45,598 – Chaz Davies/Ducati (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'46,393 – Chaz Davies/Ducati (2016)

World SSP – rekordy:

Rekord okruhu – 1'51,101 – Jules Cluzel (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'50,404 – Sam Lowes (2013)

World SSP300 – rekordy:

Rekord okruhu – 2'11,244 – Dorren Loureiro (2017)
Nejrychlejší kolo – 2'10,115 – Mika Perez (2017)

Superstock 1000 – rekordy:

Rekord okruhu – 1'49,381 – Maximilian Scheib (2017)
Nejrychlejší kolo – 1'49,071 – Ondřej Ježek (2015)

MS Superbike (WorldSBK) – Preview

Imola je pátým podnikem sezony superbiků, to znamená, že jezdci a týmy mají za sebou celkem osm odjetých závodů. V nich si ze všech nejlépe vedl úřadující mistr světa Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team), který vedení v tabulce průběžného hodnocení převzal po druhém závodu v Thajsku a od tohoto okamžiku pouze navyšuje náskok, který je nyní na hodnotě rovných třiceti bodů.

Na druhé pozici je od druhého závodu ve španělské Aragonii Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team). Velšan má ambice bojovat o titul mistra světa, jenže hned v Austrálii nedokončil druhý závod a naposledy v Assenu nestačil na stupně vítězů čímž ztrácí důležité body a to v souboji s jezdcem Kawasaki prostě nejde. Do konce sezony zbývá ještě spousta času, ale z posledních let dobře víme, že Rea dělá jen minimum chyb. Smazat třicet bodů náskoku proto nebude pro Daviese jen tak, třebaže v Imole neprohrál od roku 2016.

Průběžně třetí je Marco Melandri (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) na něhož teď čeká domácí podnik stejně jako pro jeho tým. Závodit v Imole je pro Italy velký svátek a o to víc by rád oba závody vyhrál. Lépe je na tom jeho týmový kolega Davies, jehož bilance je v Imole víc než dobrá, ale Melandri potřebuje zabrat a zajet podobný víkend jak v Austrálii, kde oba závody vyhrál. Melandriho Ducati je od Austrálie hodně neklidná, pracují na tom, aby problém vyřešili, jenže jak můžeme vidět, Melandri má někdy spoustu práce stroj udržet v přímém směru než aby bojoval o přední pozice.

Skvělý domácí víkend zaznamenal v Assenu průběžně čtvrtý Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team). Druhé a třetí místo v cíli je pro Holanďana nejlepším výsledkem dosavadní části sezony a uvidíme, jak si jezdec Yamahy povede v Imole. Je to talentovaný jezdec, rozhodně budoucnost superbikového šampionátu, ale potřebuje k tomu možná víc zkušeností. Někdy v úvodu závodů ztrácí pozice, což je možná problém Yamahy s plnou nádrží, nicméně ve finále to VD Marka stojí důležité pozice a tím pádem body.

Prozatím pátý je Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), který nemá nejlepší úvod sezony vzhledem k tomu, že je mezi ním a jeho týmovým kolegou rozdíl 58 bodů. Každopádně zatím poslední závod, tedy druhé klání v Assenu, Brit vyhrál a byl velmi nadšený, že se jim konečně podařilo připravit motorku tak, aby byl konkurenceschopný od začátku až do konce. Pravděpodobně si to bude chtít ověřit v Imole, kde byl loni jednou třetí.

Nejlepším jezdcem netovárního týmu je Xavi Forés (Barni Racing Team). Španěl závodí v sedle Ducati a na kontě má letos už troje umístění na stupních vítězů. V Aragonii druhý závod nedokončil, což je pro Forése ztráta, která je hodně zásadní vzhledem k minimálním rozdílům, které ho dělí od jezdců před ním. Na Sykese ztrácí jeden bod, na čtvrtého VD Marka tři body a na třetího Melandriho bodů patnáct. Konzistence výsledků, to je klíč k úspěchu.

Jediný český zástupce Ondřej Ježek (Guandalini Racing) má dva body a je průběžně jednadvacátý. Bohužel když ostatní týmy testovaly na Masarykově okruhu v Brně, tak právě brněnský závodník vše sledoval pouze z boxů, protože jeho tým netestoval. Je to škoda, ale Ondřej Ježek je jezdec a s tím, kde tým bude nebo nebude tým testovat on samotný nic neudělá. Každopádně závod v Imole bude domácím podnikem pro Guandalini Racing, což by mohla být motivace připravit vše k tomu, aby Ježek měl šanci bojovat o body.

Z jezdců na divokou kartu se v Imole představí Leon Haslam (Puccetti Kawasaki Racing), který si opět vyzkouší závodění v mistrovství světa. Naposledy jel loni závod v Donington Parku, kde dosáhl na stupně vítězů, takže uvidíme, jak si povede v Imole, kde by mohl rozšířit pole favoritů o pódiové pozice. Pro Puccetti Racing je Imola domácí podnik, takže o to větší motivace se předvést fanouškům a sponzorům, kteří celý projekt podporují.

WorldSBK – stav MS po Assenu:

1. JONATHAN REA KAWASAKI 159 bodů
2. CHAZ DAVIES DUCATI 129
3. MARCO MELANDRI DUCATI 115
4. MICHAEL VAN DER MARK YAMAHA 103
5. TOM SYKES KAWASAKI 101
6. XAVI FORES DUCATI 100
7. ALEX LOWES YAMAHA 76
8. TOPRAK RAZGATLIOGLU KAWASAKI 45
9. LORIS BAZ BMW 44
10. LEON CAMIER HONDA 42
11. JORDI TORRES MV AGUSTA 39
12. ROMÁN RAMOS KAWASAKI 28
13. LORENZO SAVADORI APRILIA 25
14. LEANDRO MERCADO KAWASAKI 24
15. MICHAEL RUBEN RINALDI DUCATI 21
16. JAKE GAGNE HONDA 17
17. EUGENE LAVERTY APRILIA 16
18. PJ JACOBSEN HONDA 15
19. DAVIDE GIUGLIANO APRILIA 11
20. YONNY HERNANDEZ KAWASAKI 7
21. ONDŘEJ JEŽEK YAMAHA 2

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 4 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 4 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist