Matěj Smrž testoval na Nürburgringu

Český motocyklový závodník Matěj Smrž úspěšně působí v německém seriálu IDM. Nedávno získal divokou kartu pro závod seriálu MS Superbiků, který je na programu začátkem září na německém Nürburgringu, a protože pojede s mnohem výkonnější Yamahu, je důležité, aby se při testování s novým strojem sžil.

Matěj Smrž testoval na Nürburgringu
K testu na okruhu Nürburgring, který Matěj Smrž absolvoval ve dnech 26. a 27.července, český jezdec řek: „Spolu s týmem Yamaha Motor Deutschlend jsem absolvoval okolo padesáti okruhů a test mohu hodnotit kladně. Využili jsme okruhového ježdění německé agentury, což nebylo ideální, vzhledem k vysokému počtu jezdců na trati, ale musím být za to rád.“

„Testovací plán prvního dne nám částečně pokazilo počasí,“
pokračoval Matěj Smrž. „Čekali jsme až do odpoledne na suché podmínky. Po vyjetí na úplně nové motorce jsem se cítil zvláštně a také bylo znát, že jsem po Red Bull Ringu měsíc nejezdil. Pro začátek to není špatné, ale ještě nás čeká moc práce.“

„Neumím odhadnout, jak je motorka rychlá (nemám srovnání s konkurencí), ale zatáčí se mi s ní dobře. Dneska jsem byl na trati asi čtyřicet minut a to je opravdu málo. Doufám, že zítra toho najezdím mnohem víc a bude možné vyhodnotit, jak si stojíme oproti konkurenci z wsbk."

K druhému dnu zkoušek Matěj Smrž dodal: „I když kvůli množství jezdců na trati bylo náročné dostat se do tempa, tak jsem ve srovnání s prvním dnem dokázal zrychlit o tři vteřiny, což považuji docela za úspěch. Aby mělo smysl soupeřit ve WSBK o dobré body, potřebuji ještě zrychlit o přibližně 2,5 sekundy a toho se rozhodně nebojím. Prozatím jsem na superbikové motorce objel přibližně padesát kol a ve svém vlastním tempu asi jen pět kol. Po zbytek času jsem na trati spíš manévroval mezi pomalejšími piloty, ale i tak jsem spokojený.“

„Bylo hodně důležité si motorku vyzkoušet, i když podmínky nebyly ideální. Kdybych bez testu vyrazil v pátek při WSBK, dost by mi to chybělo. Největší rozdíl mezi IDM a WSBK Yamahou je samozřejmě výkon, přední brzda a tuhost předních vidlic, které dovolí víc, ale neodpouští chyby tak jako "stockové" vidle. Pneumatiky Pirelli jsou dobré, zatím jsem zásadní rozdíl od Dunlopu nepoznal. Abych řekl pravdu, na závody se už moc těším. Bude to boj, ale věřím tomu, že mě to jezdecky může posunout dál ...!“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist