Kdo převezme - koupí - tovární Yamahy?

Po oznámení odchodu továrního týmu Yamaha ze superbikového šampionátu se pochopitelně diskutuje, kdo odkoupí od současného týmu Yamaha Europe tovární materiál. Ve své podstatě jsou nyní doposud pouze dva zájemci, z nichž jeden z nich změnil po tomto oznámení své doposadní rozhodnutí.

V uplnulých dnech Yamaha překvapivě oznámila, že koncem tohoto roku končí své závodění v superbicích, co se týká továrního týmu. Zároveň ale bylo oznámeno, že dosavadní materiál, tedy současné letošní tovární motocykly Yamaha R1, se kterými nyní úspěšně jezdí Marco Melandri a Eugene Laverty, budou prodány privátním týmům.

Ačkoliv šéf týmu ParkinGO Giuliano Rovelli ještě minulý týden tvrdil, že spolupráci s Yamahou považuje za vyloučenou, tak nyní své rozhodnutí změnil. Pro "Gazette dello Sport" řekl mimo jiné: "Od začátku sezóny pracujeme intenzivně na vstupu do šampionátu superbiků na rok 2012. Yamaha Europe nás nejdříve nepřesvědčila o nějaké budoucí spolupráci, nyní se ale situace hodně změnila. Pokud by ale cena R1 byla nasazena hodně vysoko, tak by naším budoucím partnerem mohla být jak Ducati, tak Aprilia". 
Jen poznámka, v současné době jezdí tento tým velmi úspěšně v sestavě Chaz Davies a Lucca Scassa v mistrovství supersportů. 

Druhým zájemcem o uvolněné letošní tovární motorky Yamaha R1 je britská stáj Swan, kterou vede Shaun Muir a která zvažuje možný postup z britského šampionátu do mistrovství světa superbiků.
Tuto zprávu přinesla britská motocyklová média a tak se na tento tým podívejme. Momentálně jezdí seriál BSB s jezdci Tommy Hillem a Michaelem Lavertym - tedy starším bratrem aktuálního továrního pilota Yamahy. A oba dva jsou v šampionátu po závodě na okruhu Brands Hatch na třetím a čtvrtém místě.

Bez ohledu na to, kdo si tedy letošní motorky Yamaha na příští rok koupí, tak horkými favority do jejich sedel jsou oba dva současní tovární piloti japonské továrny Melandri a Eugene Laverty, neboť oba dva mají s Yamahou platnou smlouvu i na rok 2012. Otázkou je, kdo si ze soukromých týmů bude moci dovolit zaplatit Melandriho?

Jinak k tomuto ukončení Yamahy v seriálu WSBK se nyní vyjádřil i ředitel superbikového seriálu Paolo Ciabatti: "Věděli jsme o finančních problémech Yamaha Europe, ale stále všichni doufali, že přece jen seženou potencionálního sponzora na rok 2012 (letos jezdil tento tovární tým bez hlavního sponzora)".

Faktem je, že Infront byl v minulých rocích velmi hrdý na to, že v jeho závodním seriálu závodí sedm továren, zatímco v MotoGP pouze čtyři. To však už není pravda, neboť současná situace ve WSBK čítá pouhé čtyři tovární týmy..., a lepší to nebude ani v roce 2012!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist