Jakub Smrž: Smůla, smůla a smůla...

Na svých webových stránkách popisuje včerejší závody Jakub Smrž ve zkratce jako smůla, smůla, smůla...

Po skvělých výsledcích v trénincích a to jak ve volných, tak i v kvalifikačních a přes pád v Superpoli - přesto zajel Kuba skvělé 4. místo a 1. řadu startovního roštu - očekávali fanoušci Jakuba Smrže minimálně pořadný přísun bodů, i když ve skrytu duše doufali v "bednu". To se však nestalo, včerejší večerní a noční závod připomínal spíše špatný vtip, neboť ani ti největší pesimisté zřejmě neočekávali, že si z USA poveze Jakub Smrž nula bodů a zůstane tak i nadále na 13. místě průběžné tabulky WSBK 2010.


A jak to tedy na Miller Motorsport Park z pohledu českého jezdce vypadalo:

První závod, poměrně dobrý start a téměř v zápětí se za motocyklem našeho jezdce objevil hustý dým a Jakub musel odstoupit. Závody jsou někdy vážně nespravedlivé.

"Povedl se mi skvěle start, ale bohužel už na rovině než jsme dojeli do první zatáčky bylo znát, že motorka nejde. Držel jsem se zhruba kolem 8. místa, ještě jsem vůbec nevěděl, že mi motorka kouří a zhruba v půlce kola jsem začal cítit olej a po chvili si všiml vlajky, že musím zastavit. Tím pro mě závod skončil. Informace od šéfmechanika je poškozená vačka. Do druhého závodu bylo možné dát do mé oblíbené motorky motor, který jsme včera vyndali a musel bych ject na druhé, ale jdu do rizika, že se motor z druhé motorky dá do té mé oblíbenější, na které se mi jede líp a budu bez náhradní motorky."


Do druhého závodu Kuba opět perfektně odstartoval, ale ještě, než dojel do první zatáčky předjelo ho mnoho soupeřů. Po startu tedy Kuba jezdil na jedenáctém, později dvanáctém místě a víceméně celý závod bojoval ve velké skupině o sedmé místo. Jeho velké souboje s Byrnem a Fabriziem se však nedočkali rozuzlení, když tři kola před cílem mu opět vypověděl službu motor jeho Ducati.. Závody umí být opravdu kruté.

"Dnešek ani nemá cenu komentovat. Po první jízdě mechanici narychlo přehodili motor z druhý motorky. Na startu jsme ještě aspon narychlo a provizorně nastavili co se dalo a rozhodně jsem nečekal, že konec bude podobnej jako v první jízdě. Povedl se mi start, než jsme dojeli do první zatáčky mě překvapivě předjelo asi 5 lidí a v 3. zatáčce jsem si ještě škrtnul o Haslama, což mě stálo další místa. Pak jsem se snažil v rámci možností bojovat o co nejlepší umístění, ale motorka měla celej závod 110 stupňů a nejela. Každou zatáčku jsem vyjížděl těsně za někým a před další zatáčkou už jsem byl zase tak daleko, že jsem nemohl předjíždět. Aby toho nebylo málo, tak mi to z ničeho nic 3 nebo 4 kola před cílem chcíplo. Prasknul rozvodový řemen. Nedá se ale nic dělat, to jsou závody a teď už musím přemýšlet jen nad dalším závodem v Misanu. Každopádně mě to mrzí, po parádních dvou tréninkových dnech se pak pokazí co může."

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist