Ducati a Suzuki nepočítají s továrními týmy

Ani italská Ducati a ani japonská Suzuki nepočítají v sezóně 2013 s účastí svých továrních týmů v superbikovém šampionátu, neboť u obou továren má logicky přednost vývoj závodních motocyklů pro kubaturu MotoGP, což v článku potvrzují jak Brit Jack Valentine, tak i jeho italský kolega Ernesto Marinelli.

Zatímco Suzuki horečně pracuje na svém návratu do MotoGP a vyvíjí a testuje nový litrový motocykl, tak superbikový tým Crescent se musí spokojit se třemi roky starými motocykly GSX-R 1000. "Optimální by pro nás bylo, kdyby se paralerně s motocyklem pro MotoGP vyvíjel i superbikový motocykl. To ale bohužel není pravda, všechny kapacity závodního silničního oddělení byly vrhnuty na co nejbližší návrat do MotoGP. Suzuki nás sice podporuje s náhradními díly jak může a stačí, ale tovární návrat do superbikového šampionátu považuji za vyloučený. Vše se soustředí na účast v MotoGP", říká týmový manažér Crescentu Jack Valentine. 
Ačkoliv je tedy motocykl GSX-R 1000 starý už tři roky a neprobíhá žádný další vývoj, tak Valentine nevidí žádný důvod, proč by Suzuki neměla jezdit daleko lépe: "Nevidím opravdu důvod, proč bychom nemohli závodit na úrovni Hondy či Kawasaki. Jistě, měřítkem úrovně je momentálně BMW, to je celkem jasné a my se musíme pokusit dostat na jejich úroveň. Do konce srpna bychom chtěli mít hotové všechny naše plány na příští rok", dodává dále Valentine, který přes všechny dosavadní neúspěchy Johna Hopkinse (například teď v Misanu získal Hopper hodně hubené 2 body) mu stále věří a myslí si, že je schopen závodit na úrovni Camiera, který dojel nejlépe čtvrtý ve druhé jízdě na Doningtonu.
Ačkoliv se italská média po Misanu předháněla se zprávami, že se Ducati objeví v roce 2013 s oficiálním továrním týmem, tak ředitel superbikového projektu této továrny Ernesto Marinelli je úplně jiného názoru. Navíc už dva roky se především tým Althea Racing stará o vítězství červených barev a dokonce získal i titul mistra světa, takže není žádný důvod něco měnit: "Co já vím, tak téma o návratu továrního týmu Ducati do superbikového šampionátu nebylo nikdy ani na programu nějakého jednání. Co se týká našich plánů na rok 2013, tak je mým hlavním úkolem udržet stávající týmy Ducati, aby neodešly k jiným značkám motocyklů. (Např. Liberty o tom vážně uvažuje a nejen tento český tým..., ale i jiné: PATA, Red Devils, když důvodem je povinný přechod na Panigale). A jestli pojede v roce 2013 v MS i tým "Barni Ducati", bude záležet na tom, zda se jim podaří sehnat potřebný budget na nové motocykly. Rádi bychom jim pomohli, oni nám totiž také pomáhají s vývojem nového motocyklu 1199", říkal o plánech na rok 2013 superbikového oddělení Ducati během závodního víkendu v Misanu jeho ředitel Marinelli.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist