Druhý den testu WSBK v Aragonii ovládl Jonathan Rea

Druhým dnem pokračoval na okruhu MotorLand Aragón test jezdců a týmů MS superbiků MOTUL FIM Superbike World Championship. Testování uzavřel nejrychlejším časem Jonathan Rea (Kawasaki), který byl na dráze poprvé ve středu. Nejrychlejším z testujících jezdců série MS supersportů byl Nicolo Bulega (Ducati). Do Aragonie se superbikový šampionát vrátí již v kompletním složení na desáté kolo sezony, jenž má termín 22. až 24.září.

Testovací den měl celkem dvě samostatné části, dopolední a odpolední. Jezdecká dvojice továrny Kawasaki, Jonathan Rea a Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK), absolvovali v Aragonii pouze jeden testovací den, jelikož již devět z deseti možných využili. Jak dopoledne, tak odpoledne byl nejrychlejší Jonathan Rea, Alex Lowes byl dopoledne třetí a odpoledne pátý nejrychlejší. Oba jezdci měli během dne rozdílné testovací programy. Zatímco Lowes se věnoval vývoji pro sezonu 2024, Rea pracoval na zlepšeních v rámci posledních čtyř kol letošní sezony. Jonathan Rea den uzavřel časem 1‘49,101 sekundy, což znamenalo, že byl nejrychlejším jezdcem v celkovém hodnocení testu. Alex Lowes nastavil páté nejrychlejší maximum dne 1‘49,791 sekundy. Brit Lowes byl také nejpilnějším jezdcem na dráze, jelikož počet jeho odjetých kol se vyšplhal na hodnotu 130 z čehož 82 kol stačil odjet odpoledne.

Lídr průběžného hodnocení Álvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) zvládl během druhého dne testování 97 kol s druhým nejrychlejším časem 1’49,168 sekundy. Španěl pracoval na nové vidlici pro rok 2024, také s týmem zapracovali na zlepšeních pro zbytek sezony. V závěru dne Bautista ve čtrnácté zatáčce havaroval. Naprosto stejný čas jako Španěl nastavil Ital Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team), který 1’49,168 sekundy zajel na pneumatice SCQ. Petrucci pracoval na srovnávacích testech brzdových kotoučů a také vyzkoušel několik variant nastavení elektroniky brzdění motorem. Test ve středu Petrucci předčasně ukončil poté, co měl na kontě 47 odjetých kol.

Stejně jako v úterý měla i ve středu Honda na dráze tři své jezdce. Nejrychlejším z trojice HRC byl Španěl Iker Lecuona (Team HRC), který dopoledne absolvoval 58 kol s čtvrtým časem 1‘49,466 sekundy a odpoledne už na dráhu nevyjel. Španěl Xavi Vierge (Team HRC) najel 87 kol s šestým časem. Japonec Tetsuta Nagashima (Test Team HRC) zajel 80 kol a podobně jak ostatní nastavil své maximum 1’51,026 sekundy až v závěrečných minutách odpoledního testu.

U BMW testovali čtyři jezdci dvou týmů světového šampionátu. Nejrychlejší byl tentokrát Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team), jemuž se povedlo zajet kolo osmým časem testu 1’50,094 sekundy. Těsně za Nizozemcem je devátý Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW), desátý čas má na kontě Scott Redding (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) a jedenáctý skončil Loris Baz (Bonovo Action BMW), jemuž se i přes technické problémy podařilo nastavit něco přes sedmdesát kol.

Test WorldSBK – 2.den
Středa, 30.8.2023 – Motorland Aragón (SPA)

1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’49.101 ... 68 kol
2. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 1’49.168 ... 97 kol
3. Danilo Petrucci (Barni Spark Racing Team) 1’49.168 ... 47 kol
4. Iker Lecuona (Team HRC) 1’49.466 ... 58 kol
5. Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1’49.791 ... 130 kol
6. Xavi Vierge (Team HRC) 1’49.984 ... 87 kol
7. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) 1’50.094 ... 72 kol
8. Michael van der Mark (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’50.362 ... 79 kol
9. Garrett Gerloff (Bonovo Action BMW) 1’50.557 ... 83 kol
10. Scott Redding (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) 1’50.655 ... 81 kol
11. Loris Baz (Bonovo Action BMW) 1’50.935 ... 73 kol
12. Tetsuta Nagashima (Team HRC) 1’51.026 ... 80 kol

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist