Dozvuky z Misana

Co zajímavého se také událo v superbikovém Misanu, aneb několik vět o Scassovi, Laconim, Stiegefeltovi či o satelitním týmu BMW!

Misano nebylo pochopitelně jen o závodění na tomto překrásném okruhu, nýbrž motocyklové závody se odehrávají i v zákulisí. A zde jsou čtyři náměty, které se také přetřásaly:

Regis Laconi chce závodit, ale nemá peníze

Francouzský jezdec Regis Laconi - vicemistr světa superbiků z roku 2004 -  navzdory původním prohlášením o tom, že už nechce závodit, neboť není po těžkém pádu (zranění hlavy) v Kyalami 2009 úplně fit, chtěl jet v Misanu na divokou kartu ve svém ex-týmu DFX Corse. Absolvoval totiž celkem úspěšný test, kdy byl o pouhých 1,2 sekundy pomalejší než tovární jezdec Michel Fabrizio. A čemu příčítá 34-letý francouzský jezdec takovéto zlepšení: "Absolovoval jsem úspěšnou operaci pravého oka a cítím se jako znovu narozený. Ovšem comeback budu absolvovat pouze v týmu DFX, neboť šéf týmu Daniele Carli se ke mně během celé doby léčení choval opravdu skvěle a to nemohu zapomenout". 

Problém comebacku sympatického francouzského jezdce jsou ale peníze. Tým nemá dostatek financí na druhého jezdce a dokonce musel i se svou "1" Lorenzem Lanzim vynechat oba zámořské závody. 

Překvapení posledních závodů se jmenuje Luca Scassa



26-letý Ital Luca Scassa je s privátním motocyklem Ducati týmu Supersonic největším a hlavně příjemným překvapením této sezóny.  Přitom do sezóny nastupoval tento italský jezdec - narozený v Arezu - bez jediného testování. Nyní je v průběžné tabulce na 15. místě a za sebou má jak oba tovární jezdce Kawasaki Sykese a Vermeulena, tak Neukirchnera na Hondě či Lanziho na srovnatelném motocyklu. Že má Scassa talent, dokazoval třeba vloni, kdy jezdil na privátním motocyklu Kawasaki stáje Pedercini a přesto byl několikrát rychlejší než tovární jezdci. 

"Pět měsíců jsem neseděl na motocyklu, ale nyní se lepším závod od závodu a začínám si rozumět s týmem. Jsem ale pozitivně překvapen, jak to všechno běží. A dobře vím, co je možné s tímto motocyklem dokázat, neboť Ducati je nejlepší motocykl, na kterém jsem kdy závodil", říká Scassa, který v posledních 12 závodech 11x dojel v bodech!, a jeho bodový průměr za posledních 7 závodů je 6,14 bodů.

"Můj motocykl není lońský Hagův, nýbrž je to standartní motocykl Ducati, ve kterém je zamontován loňský tovární motor", vysvětloval také Luca Scassa. 

Tým Reitwagen prodal i věci, kterému mu vůbec nepatřily



Doslova spálenou půdu za sebou zanechal tým Reitwagen! Nejen že dluží peníze týmovému manažéru Johannu Stiegefeltovi, ale dokonce prodal i zařízení dílny v hodnotě 50 000 Euro, které patří firmě Stiegefeltova otce, které měl tento tým od Stiegefelta sr. pronajat a nebylo vůbec majetkem týmu Reiwagen: "Že jsem nedostal peníze, které mám ve smlouvě, je žalostné. Ale že byl poškozen i můj otec, tak to je hodně bolestné", říká ex-jezdec Grand Prix a ještě vloni týmový majitel Stiggy Honda. 

O osudu a počtu privátních týmů BMW zatím nerozhodnuto



"Na rozdíl od různých prohlášení, nejsme schopni do konce měsíce rozhodnout, kolik týmů vybavíme našimi motocykly na rok 2011" řekl jasně Berthold Hauser, šéf motocyklového oddělení BMW a vysvětlil hned dále strategii BMW: "Máme opravdu hodně zájemců a hodně zajímavé by bylo, poslat příští rok do MS superbiků náš současný tým z litrových stocků (jezdci Ayrton Badovini a Danielle Beretta - pozn. redakce) a tak dát možnost  vychovat si své budoucí tovární jezdce. Všechno ale záleží na budgetu, který budeme mít k dispozici".

Dle všech dosavadních informací dostane Troy Corser šanci jet tovární motocykl BMW i v příštím roce. Naopak se zdá, že za Rubena Xause se hledá velmi hekticky náhrada. A volných pilotů bude na rok 2011 několik, mimo jiné Toseland, Haga a Fabrizio. Ovšem také Marco Melandri z MotoGP, tedy prakticky Tardozziho soused.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist