Devátý podnik MS Superbike – Misano
Text: Petr Czyž | Foto: Vladimír Rejda | Zdroj: worldsbk.com | Foto: Kawasaki Racing, Yamaha Racing, Ducati Media, Barni Racing, MV Agusta, Automotodrom Brno | Zveřejněno: 5.7.2018 | Zobrazeno: 5 706x
Devátý podnik sezony zavede světový šampionát superbikových motocyklů na pobřeží Jadranu. Vzhledem k tomu, že je červenec, můžou týmy na okruhu v Misanu očekávat opravdu letní počasí a vysoké teploty, které jsou ne vždy pro všechny pozitivem. Na okruhu, který nese jméno Marca Simoncelliho, bude závodit kompletní sestava seriálů WorldSBK, WorldSSP, WorldSSP300 a evropského šampionátu Superstock1000.
Kapitoly článku
Závodní okruh Misano World Circuit Marco Simoncelli leží nedaleko od města Misano Adriatico v provincii Rimini v Itálii. Všude kolem krásné pláže, moře v pozadí a zpravidla příznivé povětrnostní podmínky, které v tomto koutu světa nabízí ideální podmínky k závodění. V roce 2015 opatřili povrch dráhy novým asfaltem a zároveň s Dornou prodloužili smlouvu na pořádání závodů minimálně do konce roku 2019. Závodní dráha má celkem 4226 metrů a 16 zatáček - 6 levých a 10 pravých. Závodí se ve směru hodinových ručiček.
FIM Superbike (WorldSBK) – Preview
Rekord okruhu – 1'34,720 – Jonathan Rea (2015)
Nejrychlejší kolo – 1'33,662 – Tom Sykes (2017)
Po dalších dvou vítězstvích, které si na konto Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) připsal v Laguně Seca, vede šampionát jezdec tovární stáje Kawasaki náskokem 75 bodů. Rea vyhrává závody, může startovat první nebo devátý, stále má na to být v cíli první. Bohužel je málo jezdců, kteří mu dokážou konkurovat, což není dobré a superbikový šampionát by rozhodně potřeboval posílit jezdeckou sestavu. A nejen to, také ostatní výrobci by se měli zamyslet a svým týmu ve WSBK dát adekvátní podporu. Každopádně Rea je na nejlepší cestě obhájit titul mistra světa.
Velšan Chaz Davies (Aruba.it Racing-Ducati SBK Team) měl před začátkem letošní sezony ambice vyhrát titul mistra světa, protože tomu napovídaly i výsledky ze závěru sezony 2017, nicméně už v Austrálii klopýtl, kde nevyužil Reova zaváhání a naopak do druhého podniku sezony nastupoval jako sedmý. To byl možná pro Daviese klíčový bod sezony. Ztráta 75 bodů na prvního je velká, takže pro Daviese bude nejlepší se soustředit na zisk druhého místa.
Výborně si vede Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team), jemuž patří třetí místo v průběžném hodnocení a zároveň je posledním jezdcem, který překročil hranici dvou set bodů. Holanďan je jedním z velkých talentů superbikového šampionátu a jedna z nadějí, že třeba už v příštím roce bude pravidelně bojovat o vítězství v závodě. Po skončení víkendu v Misanu bude v případě WorldSBK letní přestávka a tu VD Mark společně s průběžně pátým Alexem Lowesem (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) využije k cestě do Japonska, kde koncem července pojedou s Yamahou osmihodinový závod v Suzuce.
Britský závodník Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) má letos těžkou sezonu. Týmovému kolegovi nestačí a ztrácí na vedení v soutěži 124 bodů, což je pro jezdce jeho formátu až příliš na to být v pohodě. V Brně došlo ke kontaktu s Jonathanem Rea, což Sykes samozřejmě neplánoval, ale Rea v tom viděl jistý záměr a Sykesovi hned v dalším průjezdu tleskal. To bylo naprosto zbytečné gesto a situace v týmu je hodně napjatá. Sykes to přiznal během víkendu v Laguně, když říkal, že za rozpory v týmu stojí šéf technik Jonathana Rea, kterým je Pere Riba. Vzhledem k tomu, že Rea s Kawasaki prodloužil, je možné, že Tom Sykes z týmu odejde a hovoří se o tom, že by ho mohl nahradil Leon Haslam.
Po skončení závodů v Laguně Seca potvrdil start v Misanu Karel Hanika, který jel na západním pobřeží USA ve WorldSBK poprvé a hned si na konto připsal pět bodů. Závody na pobřeží Jadranu budou v již známějším prostředí, takže uvidíme, jak si brněnský závodník povede v sedle Yamahy Guandalini Racing. (aktualizováno) Bohužel Karel Hanika si na Pannoniarigu zlomil klíční kost, takže závod v Misanu bude muset vynechat.
FIM Superbike – Stav MS po USA:
1. | JONATHAN | REA | KAWASAKI | 320 |
2. | CHAZ | DAVIES | DUCATI | 245 |
3. | MICHAEL | VAN DER MARK | YAMAHA | 215 |
4. | TOM | SYKES | KAWASAKI | 196 |
5. | ALEX | LOWES | YAMAHA | 183 |
6. | MARCO | MELANDRI | DUCATI | 168 |
7. | XAVI | FORES | DUCATI | 154 |
8. | TOPRAK | RAZGATLIOGLU | KAWASAKI | 91 |
9. | EUGENE | LAVERTY | APRILIA | 89 |
10. | JORDI | TORRES | MV AGUSTA | 80 |
11. | LORIS | BAZ | BMW | 79 |
12. | LEON | CAMIER | HONDA | 75 |
13. | LORENZO | SAVADORI | APRILIA | 75 |
14. | MICHAEL | RUBEN RINALDI | DUCATI | 54 |
15. | ROMÁN | RAMOS | KAWASAKI | 49 |
16. | LEANDRO | MERCADO | KAWASAKI | 47 |
17. | JAKE | GAGNE | HONDA | 37 |
18. | YONNY | HERNANDEZ | KAWASAKI | 24 |
19. | PJ | JACOBSEN | HONDA | 21 |
20. | LEON | HASLAM | KAWASAKI | 14 |
21. | DAVIDE | GIUGLIANO | APRILIA | 11 |
22. | KAREL | HANIKA | YAMAHA | 5 |
23. | BRADLEY | RAY | SUZUKI | 3 |
24. | LUKE | MOSSEY | KAWASAKI | 2 |
25. | ONDŘEJ | JEŽEK | YAMAHA | 2 |
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.