Biaggi: CRT bude chaos

Superbikový tovární pilot Aprilie Max Biaggi se kriticky vyjadřuje k CR angažovanosti této továrny a také o přestupu Marca Melandriho k BMW.

Továrna Aprilia má bez pochybnosti v RSV1000 skvělý a konkurence schopný superbikový motocykl. Ostatně mistrovský titul z roku 2010 jen potenciál tohoto stroje podtrhl. Jak podvozek, tak i motor si nikterak nezadají s ostatní konkurencí. Samozřejmě že tohoto potenciálu si všimli i nové týmy MotoGP, kterým reglement CRT umožnil vstup do královské kubatury MotoGP.

S výjimkou Colina Edwardse (BMW), Michele Pirra (Honda) a obou jezdců týmu BQR - Ivana Silvy a Yonnyho Hernandeze (Kawasaki) se ostatní týmy CRT rozhodly důvěřovat poweru motoru RSV1000, což zapříčinilo hodně hlasitou kritiku. Rovněž Max Biaggi to potvrdil svým vyjádřením, které je snad všechno jiné, než pozitivní: "2012 bude panovat chaos. Od roku 2013 pak musí padnout rozhodnutí, buď protytypy nebo jen CRT. Co se mé osoby týká, tak až do okamžiku, kdy to u Aprilie vyvolá nějaké negativní důsledky pro mě, tak je mně úplně jedno, že si chce Aprilia vydělat v MotoGP díky motocyklům CR nějaké peníze".

Účinkování Aprilie jako dodavatele motorů CR ovšem není jedinou změnou, která Biaggimu vadí. V jeho vlastním týmu došlo koncem roku 2011 k podstatným personálním změnám. Aligi Deganello je novým šéftechnikem u Římana, neboť 62-letý Giovanni Sandi odešel do MotoGP k týmu Ioda Racing: "Celé závodní oddělení u Aprilie tak přivedl do velkých problémů, když doslova utekl. Možná už měl po 20 létech všeho dost a také už hodně peněz. Vždyť u Aprilie dostával opravdu velmi dobrou gáži. Budeme jistě potřebovat několik závodů, aby vše běželo na 100%. Přinese to více stresu a práce. Moji noví mechanici pocházejí od Camiera a znají tak motocykl a to je hodně pozitivní. Bohužel náš první test s Aligim bude teprve v Austrálii a to je náš velký problém".

I nadále je hodně problematický Biaggiho vztah k Marcovi Melandrim, kterého v roce 2011 hodně často verbálně atakoval. "Nemám s Melandrim vůbec žádný problém", říká sice před startem sezóny 2012 Biaggi, ale vzápětí dodává: "Melandri určitě není ten nejférovější jezdec. Častokrát se vecpe hodně tvrdě někam, kde není vůbec místo a ohrozí tak jiné. Laverty by o tom mohl po  Magny-Cours zazpívat dokonce píseň."

Ačkoliv BMW v roce 2011 nevyhrála, tak Biaggi rozhodně tuto bavorskou továrnu neodepisuje: "BMW se hrozně zlepšila, což ale nemá vůbec nic společného s Melandrim. Mnoho se u nich změnilo a už na posledním testu byli silnější než celý poslední rok 2011. Myslím si, že mají velké možnosti být brzy hodně vpředu, doufám ale, že to nebude příliš brzo".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist