Aukce u Foggyho

Ze smělých plánů jezdit dále světové šampionáty ať už superbiků či MotoGP, už dávno sešlo, nyní je dokonce na prodej vše zbývající, co ještě z týmu Foggy - Petronas zbylo. A o tom všem, ale i o tom, jaký byl Carl Foggarty šéf týmu, je následující článek.

Po skončení sezóny 2006 ukončil Foggy Petronas Team svou činnost v mistrovství světa superbiků. 
Tento projekt financovaný milióny - oficielně se mluví o 52 miliónech Euro během 5-ti let -olejářské firmy Petronas měl ve spolupráci se švýcarskou  firmou Suter Racing Technology (SRT) z Turbenthalu díky novým motocykům dominovat superbikovému šampionátu.


Jako týmový šéf byl hlavně kvůli svému jménu angažován čtyřnásobný mistr světa této série, Brit Carl Fogarty. Po pěti letech závodění - pouhá dvě podiová umístění (2004: Chris Walker 3. místo ve Valencii; Troy Corser 2. místo v Misano), tedy v podstatě  bez pořádného  závodního úspěchu došlo v minulých dnech k úplnému zakončení fungování tohoto týmu.

A zde je jen malá fotografická ukázka, co vše je k dispozici v aukci z týmu Foggy Petronas:









Více jak 500 druhů různého vybavení dílny...

Specielní součástky jako např. vidlice Öhlins, ráfky z magnezia ...






Části výstroje (např. helmy bývalých jezdců týmu Foggy - Petronas Troye Corsera - ta je na snímku, Garry McCoye, Chrise Walkera) ...






Ale také např. startovací "pomocník"...






To vše je k mání, přesný a kompletní seznam najdete zde:

http://www.idssoftware.co.uk/wyles_hardy/lot_list.asp?saleid=59&siteid=1

Část výtěžku z aukce půjde na konto Fogartovy nadace NSPCC, která se snaží zabránit zneužívání dětí dospělými.


Švýcar Eskil Suter (na snímku vpravo v diskuzi s Mario Illienem - vlevo) vyvíjel pro Foggy Petronas Team několik let tříválcové motory o obsahu 900 cc. 
Kromě jiného musel tehdy bývalý jezdec GP (nejlépe dojel v Assenu 1996 na Aprilii 250 na 5. místě), během 12 měsíců vyrobit kvůli homologaci 150 motorů, aby se tyto nové motorky mohly vůbec postavit na start závodů WSBK.
"Je to vlastně škoda, že Foggy nedokázal to, co si předsevzal, ale...Jako závodník byl vynikající, jako šéf týmu nebyl ale zdaleka na úrovni svých závodnických kvalit. Přitom měl k dispozici, vše co potřeboval. Od vynikajících mechaniků začínaje, zkušený a nadšený personál až po odpovídající a hodně velký peněžní rozpočet", vysvětluje Eskil Suter. 
A dále si Suter nebere vůbec servítek před ústa, co se Foggyho týká: "On se vůbec o tým nestaral, byl pouze jménem a figurou v popředí. A lidé, kteří měli v tu dobu v týmu klíčové pozice, ti se starali pouze o svůj vlastní profit, jaké si koupit auto...Je tragédií pro motocyklový sport, že díky takovým okolnostem odcházejí sponzoři...a obracejí se k silničním motorkám zády!"
"Foggy jako závodník dokázal mnoho, za to si zaslouží uznání. Ale jako šéf nebyl schopen tým řídit, budovat a udržet pohromadě. Navíc se někdy vyjadřoval hodně diletantsky. ", říká dále ex-jezdec Grand Prix.
Foggyho nejznámějším "fópá" bylo pak následující vyjádření, když poprvé byl v dílně vyzkoušen jeho vlastní motor o obsahu 900 cc: "Budeme mít brzy 240 PS". Přičemž tehdy neměly motory MotoGP o obsahu 990 cc ani 200 PS."
 K tomuto tématu se Eskil Suter jen usměje a s ironií dodává, že: "Foggy zřejmě myslel, odebereme 90 cc a tím získáme 40 PS!" 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist