Aktuálně ze supersportů

Jak vypadá aktuální situace v supersportech? Tedy nejen co píší zahraniční weby, ale i co řekl pro náš server manažér českého týmu Intermoto Joska Kubíček.

Skončila letošní sezóna supersportů, v zákulisí to vře, někteří jezdci odcházejí a jiní přicházejí a jak to vypadá aktuálně? Zopakujme si události posledních dnů a přečtěte si také, co říká pan Joska Kubíček, tedy nejen manažér českého týmu Intermoto Honda, ale i populární hlas z Novy. 

Mistr světa, tedy už dvojnásobný, Turek Kenan Sofuoglu míří v příštím roce do seriálu Grand Prix v kubatuře Moto2. A svůj první start v nové třídě absolvuje už letos, když v Estorilu a ve Valencii nahradí v týmu Technomag CIP tragicky zesnulého Japonce Shoyu Tomizawu a pojede tedy s motocyklem Suter MMX.


Ačkoliv u mistrovského týmu Ten Kate Honda stále ještě nepadlo oficiální rozhodnutí, co dále v příštím roce, tak nám se to podařilo zjistit: Nejúspěšnější tým posledních 10-ti let v kubatuře supersportů - 8 titulů mistra světa - na 99% v seriálu zůstane a to i bez hlavního sponzora HANNspree. Jezdcem bude mladý Francouz Florian Marino - doposud tým "Honda Ten Kate Race Junior", jinak letošní vicešampion "malých" stocků, který už za tento tým jel v Magny Cours a který má 5-ti letou smlouvu právě s HRC.

Po deseti letech závodění v supersportech odchází do sportovního důchodu zkušený Japonec Katsuaki Fujiwara. Tento 35-letý japonský jezdec vyhrál během 10-ti roků celkem 6 závodů SSP včetně 21 podiových umístění a celkově skončil 1x 2. (2002), 1x3. (2005), 1x4. (2007) a 1x5. (2003). Nyní bude Fujiwara oficiálním testovacím jezdcem továrny Kawasaki v kubatuře supersportů.  

Tovární supersportový tým Kawasaki pojede v roce 2011 se dvěma jezdci. Dvouletou smlouvu už podepsal australský dvojnásobný australský ex-vicemistr světa Broc Parkes. Ovšem o druhém jezdci se stále jedná. Manažér týmu Provec Motocard.com pan Guim Roda by měl v týmu nejraději jednoho Japonce - kvůli přímému spojení s továrnou! Ovšem na testech v Magny Cours jezdil tento motocykl Kawasaki britský jezdec Gino Rea, kterému byla tato motorka nabídnuta manažérem superbikového továrního týmu panem Paulem Birdem s tím, že v roce 2012 dostane Gino Rea smlouvu do WSBK. Ale...

"Právě dnes jsme Ginovi poslali nový návrh smlouvy na rok 2011, aby i nadále zůstal a jezdil v našem týmu Intermoto Honda", řekl pro náš server Joska Kubíček, manažér tohoto týmu a dále dodal: "Jinak by za náš tým jezdil Ital Massimo Roccoli (8.-2010). O druhém pilotovi se rozhodneme, až jak to dopadne s Reou, v úvahu připadají třeba Španěl David Salom (6.-2010) či Dán Robin Harms (7.-2010) nebo jeden z mladých českých pilotů". 

A tak jen si závěrem zopakujme, že:
Po odchodu letošního vicemistra světa Eugene Lavertyho do superbikového továrního týmu Yamahy pojede ve stáji Parkalgar Honda Miguel Praia z Portugalska a letošní britský supersportový šampion Sam Lowes.


No a konečně, že dva tovární motocykly Triumph, ve stáji BE1 Racing, budou pilotovat stejně jako letos Brit Chaz Davies a nově rychlý Ital Luca Scassa, přicházející ze seriálu superbiků, kde jezdil za tým Supersonic Ducati a s tímto privátním motocyklem skončil 8x v Top 10.




Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist