Osmihodinovku v Suzuce vyhrál tým Yamaha Factory Racing

Po osmi hodinách klání v Suzuce získává druhé vítězství v řadě tým Yamaha Factory Racing. Na druhém místě závod dokončil Team Green a třetí v pořadí je stáj Yoshimura Shell Advance. V pozici lídra průběžného hodnocení zůstává Team April Moto Motors Events, který byl v Suzuce devatenáctý. Lukáš Pešek, který závodil s týmem Rosetta Motorrad39, byl s týmovými kolegy v jednu chvíli čtvrtý, pak je technická porucha poslala na třinácté místo, dokázali se posunout na jedenáctou příčku, ale pětadvacet minut před koncem přišel pád.

Obr. Startovní rošt Top15

Startovní rošt kompletní - Suzuka 8H 2016 grid.pdf

První hodina ...

Po startu šel na první místo tým Kagayama, druhý byl motocykl týmu F.C.C. TSR Honda, třetí Yoshimura Suzuki, čtvrtý jel obhájce loňského vítězství Yamaha Factory Racing a první pětici uzavíral YART Yamaha. Tým Lukáše Peška #39 Rosetta Motorrad39 figuroval na třinácté pozici. V Samotném úvodu měl problém tým GMT94 Yamaha, David Checa doslova dotlačil motorku do boxů a mechanici měli plné ruce práce s výměnou zadní pneumatiky. Na trať se pak po krátké zastávce vrátil Niccoló Canepa. Po patnácti minutách havaroval z třetí pozice Dominique Aegerter (F.C.C. TSR Honda), což byl pro Hondu problém, Švýcar sice motorku dostal do boxů, ale poškození tam nějaká byla, což představovalo propad pořadím. V závěru první hodiny týmy zajížděly do boxů k prvním zastávkám, které následovaly po přibližně pětadvaceti kolech.

Druhá hodina ...

Po první hodině už měly všechny týmy po první zastávce v boxech a ve vedení závodu zůstávala tovární Yamaha Factory Racing v jejímž sedle jel britský závodník Alex Lowes. Sedm sekund ztrácel tým Hondy MuSASHi RT HARC-PRO s Michaelem van der Markem. Na třetím místě byla Suzuki stáje Yoshimura Shell Advance, kde po zastávce v boxech nastoupil do závodu Josh Brookes. V jedné minutě byl Team Green a pátý Toho Racing, kde jel právě Gino Rea, který ale musel s technickou poruchou zajet do boxů. Tým Rosetta Motorrad39 figuroval na čtrnácté pozici a v sedle BMW vystřídal Japonce Daisaku Sakaie Francouz Kenny Foray, který to po pětadvaceti minutách jízdy dotáhl na desátou příčku.

Tým Suzuki Endurance Racing Team (SERT) se po startu ze sedmnácté pozice posunul na jedenácté místo, ale pak přišla penalizace za překročení povolené rychlosti v boxech a propad na osmnáctou pozici. V závěru druhé hodiny dostal defekt předního kola stroj Suzuki týmu Kagyama a z páté pozice postupně klesal pořadím. Druhou zastávku v boxech absolvoval stroj týmu Rosetta Motorrad39 a do závodu nastoupil Lukáš Pešek, jemuž patřila desátá pozice se ztrátou dvou kol. Do boxů zajel VD Mark a na dráhu vyjel s Hondou MuSASHi RT HARC-PRO Američan Nicky Hayden.

Třetí hodina ...

Třetí hodinu zahájil v sedle stroje Yamaha Factory Racing Pol Espargaró, který vedl náskokem třiceti sekund před Američanem Nicky Haydenem z MuSASHi RT HARC-PRO. Třetí místo patřilo Yoshimura Shell Advance, čtvrtý jel Leon Haslam s Kawasaki Team Green. Jedno kolo ztrácel pátý Moto Map Supply, šestí byli Rakušané YART Yamaha a na sedmou pozici se posunul Lukáš Pešek, který jel svůj první stint s BMW týmu Rosetta Motorrad39. Tým Suzuki Endurance Racing Team s Vincentem Philippem měl velký problém, protože tam došlo k pádu a problém s pneumatikou zadního kola jezdce výrazně zpomalil při návratu do boxů. V době, kdy Philipp dorazil k mechanikům jim patřila čtrnáctá pozice, po opravě byli osmačtyřicátí. Lídr průběžného hodnocení vytrvalostního MS Team April Moto Motors Events už figuroval na dvaadvacáté pozici a to do závodu startovali čtyřicátí. Patnáct minut před koncem třetí hodiny závodu bojoval o třetí pozici jezdec Yoshimura Shell Advance Noriyuki Haga s Leonem Haslamem z Team Green. Problém měl Nicky Hayden, který z druhé pozice kvůli technickým problémům zastavil. To byla tvrdá rána pro tým MuSASHi RT HARC-PRO, jenž byl stejně jak loni mimo možnost bojovat o vítězství v závodě. Každopádně Američan později uvedl, že se z jeho Hondy kouřilo a měla v jednu chvíli dokonce hořet. Tým pak ze závodu odstoupil. Prvním týmem z Top10, který absolvoval třetí zastávku v boxech, byl osmý tým Rosetta Motorrad39, kde v sedle BMW vystřídal Lukáše Peška Japonec Daisaku Sakai.

Čtvrtá hodina …

Přesně po uplynutí třetí hodiny závodu zastavil v boxech Pol Espargaró, který na druhého jezdce v pořadí najel něco kolem minuty a půl. Za jezdcem vedoucího týmu Yamaha Factory Racing jela Suzuki v barvách Yoshimura Shell Advance, třetí byl tým Green, čtvrtý Moto Map Supply a pátý YART Yamaha. Tým Rosetta Motorrad39, v němž závodí Lukáš Pešek, byl na šesté pozici a zatím si všichni tři jezdci vedli výborně. Po patnácti minutách byl ve svém druhém stintu Japonec Daisaku Sakai čtvrtý! Na osmou příčku se posunul tým SRC Kawasaki, tovární tým HRC Honda Endurance Racing byl s dvěma koly ztráty desátý a tým GMT94 Yamaha jel na devatenácté pozici. Půl hodiny před polovinou závodu figurovaly na prvních šesti pozicích týmy jedoucí na pneumatikách Bridgestone.

Na značce Pirelli byli nejlepší sedmí YART Yamaha, Dunlop reprezentovali osmí EVA RT Test Type O1 a desátí Honda Endurance Racing Team. Bohužel technické problémy museli řešit u stáje Rosetta Motorrad39, kde vyměňovali zadní koncové světlo, což tým Lukáše Peška stálo nejen čtvrté místo, ale umístění v Top10 vůbec, protože Foray vyjel na trať až šestnáctý. V polovině závodu vedl tým Yamaha Factory Racing, druhý byl tým Yoshimura Shell Advance, třetí Team Green, čtvrtý YART Yamaha a pátý byl Moto Map Supply.

Pátá hodina …

Přesně v polovině závodu týmy Top10 absolvovaly čtvrté zastávky v boxech. Do sedla vedoucí motorky v barvách Yamaha Factory Racing usedl Alex Lowes, jemuž v tu chvíli patřilo nejrychlejší kolo závodu 2'08,411 sekundy. V sedle Suzuki druhého týmu v pořadí Yoshimura Shell Advance jel Australan Josh Brookes, třetím týmem s jedním kolem ztráty byl Team Green. Tým Rosetta Motorrad39 měl na kontě pět zastávek v boxech a v sedle BMW seděl Lukáš Pešek, jemuž patřilo čtrnácté místo. Přibližně patnáct minut před dalšími zastávkami v boxech vedl tým Yamaha Factory Racing s Alexem Lowesem, který držel náskok jednoho kola na druhého Joshe Brookese z Yoshimura Shell Advance a týmem Green. Tři kola ztrácel čtvrtý tým YART Yamaha, pátý EVA RT Test Type P1, šestý Moto Map Supply a sedmý SatuHATI Honda Team. Jako první z Top5 zajel do boxů třetí Team Green, který absolvoval pátou zastávku a na dráhu vyrazil Leon Haslam.

Šestá hodina …

První Alex Lowes a druhý Josh Brookes zůstávali nadále na dráze a své stinty neustále natahovali. Jako první z této dvojice zamířil k boxům Australan, těsně za ním Alex Lowes, kterého vystřídal Pol Espargaró. Pořadí po zastávkách v boxech zůstalo u předních týmů stejné – první Yamaha Factory Racing, druhý Yoshimura Shell Advance, třetí Team Green, čtvrtý YART Yamaha, pátý Moto Map Supply. Na třináctou pozici se posunul tým Lukáše Peška Rosetta Motorrad39. O druhé místo bojovali bývalí kolegové z WSBK 2004 Leon Haslam (Team Green) a Noriyuki Haga (Yoshimura Shell Advance).

Oba jezdce dělilo jen pár desetin a to samozřejmě nahrávalo vedoucímu Polu Espargarovi, který jel stejně jako jeho kolegové bezchybně. Těsný souboj probíhal také o páté místo mezi japonskými jezdci týmů EVA RT Test Type 01 a Moto Map Supply. Tovární tým Hondy už jel na sedmé pozici, devátá příčka patřila stáji SRC Kawasaki. Pár minut před koncem šesté hodiny závodu zajel do boxů druhý Leon Haslam, aby provedl šestou zastávku. Tým Green byl první z předních týmů, který výměnu provedl.

Sedmá hodina …

Španěl Pol Espargaró (Yamaha Factory Racing) zajel do boxů a cestou se rozloučil s diváky, protože to byl jeho poslední stint. Na dráhu vyrazil Japonec Nakasuga, což znamená, že závod dokončí už za tmy Brit Alex Lowes. Dvě hodiny před koncem zůstalo po šestých zastávkách v boxech pořadí v TOP5 stejné. Vedl tým Yamaha Factory Racing, na druhé pozici pokračoval Team Green, sedmnáct sekund ztrácel na druhou pozici Yoshimura Shell Advance, čtvrtý byl YART Yamaha a pátý Moto Map Supply. Team Kagayama po šesté zastávce prorazil na devátou pozici. Desátý byl tým SCR Kawasaki, ale v době, kdy jel Gregory Leblanc 161 kolo závodu, zastavila jeho Kawasaki buď porucha převodovky nebo problém zadního kola, které bylo zablokované. Japonský tým Rosetta Motorrad39 byl na třinácté pozici, ale vzhledem k výpadku SRC Kawasaki došlo k jeho posunu na dvanácté místo s tím, že na jedenáctý tým Mistresa with ATS ztráceli něco přes čtyřicet sekund. V posledních minutách sedmé hodiny závodu zajel do boxů Team Green a znovu jako první absolvoval sedmou zastávku v boxech. Do poslední hodiny závodu vyrazil zkušený jezdec Leon Haslam.

Osmá hodina …

V úvodu poslední hodiny zajel z první pozice do boxů Japonec Nakasuga a na trať vyrazil Alex Lowes. Pro britského závodníka bylo dokončit takto prestižní podnik zcela určitě velkou výzvou a rozhodně náporem na nervy, protože náskok týmu Yamaha Factory Racing zase nebyl tak velký, aby ustál nějakou větší chybu. Na druhé pozici pokračoval Leon Haslam s Kawasaki týmu GREEN a šestnáct sekund za sebou měl Joshe Brookese, který jel v sedle Suzuki stáje Yoshimura Shell Advance. Na deváté pozici jela tovární Honda Racing Endurance, ale čtyřicet minut před cílem zamířili do boxů, protože je zastavila technická porucha. Neuvěřitelná smůla, nicméně nic nevzdávali a v boxech se usilovně pracovalo na tom, aby motorku vrátili zpátky do závodu. Byl tam nějaký únik oleje a po návratu na dráhu byla #111 Honda čtrnáctá. Do posledních pětačtyřiceti minut nastoupil český závodník Lukáš Pešek, jemuž v době výjezdu na trať patřila dvanáctá pozice a na jedenáctou Hondu týmu au&Teluru koharaRT ztrácel přes šestnáct sekund. Vzhledem k problémům tovární Hondy tam došlo k posunu na jedenáctou příčku. Tým R2CL byl třináctý, GMT94 Yamaha patnáctý, Team Bolliger SUI šestnáctý a lídr průběžného hodnocení Team April Moto Motors Events jel na devatenáctém místě.

Půl hodiny před koncem závodu se již začalo výrazně stmívat, asfalt ochlazovat a tato změna podmínek mohla přinést poslední rošády v pořadí. Bohužel Lukáš Pešek pětadvacet minut před koncem havaroval z jedenácté pozice, což byla pro tým Rosetta Motorrad39 velká smůla. Český závodník chtěl motorku vrátit zpátky na trať, ale zřejmě mu to nebylo vzhledem k rozsahu poškození umožněno. Na špici časomíry zůstával Alex Lowes (Yamaha Factory Racing), druhý jel Leon Haslam (Team Green) a třetí byl Josh Brookes (Yoshimura Shell Advance).

Závěr závodu už jeli jezdci za úplné tmy. Jediný přímý souboj o osmnáctou pozici probíhal mezi lídrem průběžného hodnocení týmem Team April Moto Motors Events a F.C.C. TSR Hondou. Američan Patrick Jacobsen ztrácel na Gregg Blacka necelých osm desetin a do konce závodu zbývalo nějakých pět minut. Rodák z New Yorku Patrick Jacobsen byl nakonec úspěšný a pro F.C.C. TSR Hondu vybojoval osmnáctou pozici.

Po osmi hodinách klání v Suzuce získává druhé vítězství v řadě tým Yamaha Factory Racing. Alex Lowes zvládl poslední hodinu bez problému a u tří ladiček můžou slavit. Na druhém místě závod dokončil Team Green a třetí v pořadí je stáj Yoshimura Shell Advance. Rakouský tým YART Yamaha závod dokončil čtvrtý a Top5 uzavírá Moto Map Supply.

V průběžném hodnocení MS zůstává první Team April Moto Motors Events, druhý je tým SRC Kawasaki, třeti YART Yamaha. Poslední podnik sezony je koncem srpna v Německu.

Suzuka 8H 2016 – Výsledky závodu (Top20):
Kompletní výsledky -
SUZ16_OfficialRaceResults.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist