S Joskou Kubíčkem těsně před odletem

Manažer českého supersportového týmu Kawasaki Intermoto Ponyexpres Joska Kubíček odletěl do Austrálie za svým "manšaftem" až o den později a tak jsme ho včera těsně před odletem ještě vyzpovídali.

Josko, co se dá očekávat od prvního závodu v Austrálii?
Joska Kubíček: "Hlavně si přeji, abychom se z nejdelší cesty celého šampionátu – už po několik let Phillip Island zahajuje šampionát – vrátili a to nejen jezdci, ale celý tým v pořádku. To za prvé. Za druhé potom sezona je dlouhá a náročná a do letošního dobrodružství zvaného mistrovství světa supersportů se letos pustilo celkem 35 jezdců na 6 různých značek motocyklů. Takže každé umístění v Top-10 se dá považovat za velký úspěch."

Dobře, v porovnání s loňským rokem? Jste lepší, horší nebo na stejné úrovni?
"Jezdce máme vynikající, to je jasné. Bude záležet na tom, jakou jim dokážeme připravit techniku. Jsme Supported Kawasaki tým, tedy ne tým Factory Kawasaki, ale díky pomoci Kawasaki Europe a Kawasaki Japan bychom měli mít hodně kvalitní materiál. Nespí ale ani Suzuki, ani Yamaha, ani Honda, ani Triumph a ani MV Agusta. Takže to nebude pro nikoho rozhodně jednoduchá záležitost."
Budete mít lepší materiál než vloni, nebo jak to vlastně bude?
"Vloni jsme na poslední tři závody dostali pro Fabiena Foreta lepší materiál a tento materiál máme díky smlouvě zajištěn na letošní rok rovněž. Jestli to ale bude stačit na konkurenci, je samozřejmě otázkou."

Doslova na poslední chvíli byl angažován ještě druhý jezdec týmu Luca Scassa, nazývaný některými italskými novináři jako nevybroušený diamant. Vybrousí se letos?

"To je otázka spíše na něho. Faktem je, že Kawasaki Europe měla potom, co zůstal Luca bez motorky, velký zájem na tom, aby za nás závodil. Luca má za sebou několik sezon a je tedy hodně zkušený jezdec."

A další pilot týmu David Salom?
"David je už třetí rok pod smlouvou s Kawasaki Japan. A ti mu hodně věří."

Říká se, že nejdůležitější je porážet v týmu svého kolegu, jak je to v týmu Intermoto?
"Oba dva jezdci se dobře znají. Náš tým není postaven na tom, aby existovala mezi jezdci i třeba nějaká pomyslná zeď. Je to tým, který společně spolupracuje a společně také žije."

Vraťme se tedy k síle letošního týmu. Za Intermoto jezdil, Gino Rea, jezdil také Fabien Foret. V čem je letošní sestava jiná?
"Já to nedokáži tak úplně posoudit, ale s Ginem Reou jsme společně všichni rostli. S Ginem to prostě byla úplně jiná storry, ten zde zanechal na každém z nás určitou stopu. Fabien naopak přišel jako hotový jezdec, jako mazák, který toho měl už hodně za sebou. Ukázal nám neobyčejnou profesionalitu! Říkal, víš, co to dá práce, stačit ve čtyřiceti letech těm mladým vlčákům, co to stojí času. Počínaje jídlem a jeho rýžovými nákypy a konče objížděním etap na Tour de France, kdy na kole si neuvěřitelně dával, aby byl konkurenceschopný těm mladým. A to co on přinesl, to zachvátilo celý tým, ta jeho neuvěřitelná profesionalita. Faktem ale je, že takto papírově vyrovnanou dvojici jsme ale ještě nikdy neměli."
To ale může být jak výhoda, tak nevýhoda?
"To máš pravdu, před tím mě také někteří varovali. Mít dvě superstar nemusí být vždy výhoda. Ale šli jsme do toho, tak uvidíme."

Tak Ti přeji, Josko nejen úspěšný let, a bezproblémový návrat, ale pochopitelně i hodně úspěšnou sezonu 2013, tedy minimálně takovou, jakou byla ta loňská.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist