Jaké to bylo, když se v Assenu vyhrálo

Assenský déšť přinesl z oblohy štěstí pro pražský tým ProRace v podobě senzačního vítězství jejich náhradního pilota Lorenza Lanziho. Manažérovi týmu Jirkovi Hanykovi jsme položili několik otázek "na tělo" a on nám je velmi ochotně zodpověděl.

Jaké to bylo, když se v Assenu vyhrálo
Dobré ráno Jirko, tak zde je několik otázek po vašem skvělém úspěchu.

Nejdříve upřímná gratulace k vítězství v nedělním assenském závodě. Bylo to první historické vítězství týmu ProRace v mistrovství světa a po pokusech s Patrikem Vostárkem a Lukášem Peškem se o ně zasloužil zkušený italský jezdec Lorenzo Lanzi. Jak vlastně došlo k jeho angažování?
Jirka Hanyk: "No po návratu z Imoly jsme seděli v kanceláři s Mildou nad nějakými jmény a dohadovali se, komu zavoláme nejdříiv a já říkal, co kdyby jsme zavolali Lorenzovi. Věděl jsem, že nic nemá. No a myslel jsem, že nás pošle do háje i když se docela dobře známe. Ale on řekl okamžite, že pojede. Tak už jsme dál nic neřešili.
Čistě teoreticky, nahrálo vám a především sympatickému Lorenzovi také aktuální počasí, jak by asi skončil Lanzi na suchu?
Jirka Hanyk: "No jasně. Modlili jsme se, aby pršelo. Na suchu by to moc slavné asi nebylo. Viz suchá kvalifikace. Na druhou stranu ztráta na prvního zase tak strašná nebyla."

Je tedy Lorenzo Lanzi specialistou na vodu? Vždyť dle Live Timingu a dle toho co bylo vidět v televizi doslova na trati seděl jako přišitý a ujížděl, zatímco ostatní se s motorkou prali?
Jirka Hanyk: "No večer v sobotu říkal, že je mu to jedno. Že je to stejné. Sucho nebo voda, ale hlavně kombinace supersport a jeho suberbikový styl. To jde perfektně dohromady. No a samozřejmě perfektně nastavená motorka. Hlavně kontrola trakce. To jde zase nám. Tedy Mildovi."
Jak prožívá tým v tomto okamžiku poslední kola, co se honí manažérovu týmu v hlavě?
Jirka Hanyk: "No asi jsem pochopil, co je to infarkt. Fakt jsem si musel na chvíli sednout. Věřil jsem celý závod, že to dá, ale tak famózně? A dvě kola před koncem, když došlo k oné kolizi s kolařem? (Jezdec předjížděný o kolo - pozn. Bosso). No a hlavně ta myšlenka. Konecně jsme to dokázali. Všechno to trápení, co bylo, prostě bylo. Teď už jen sluníčko.

Co jste Lorenzovi ukazovali na boxové tabuli, nespadni, zpomal, všechno je OK nebo co vlastně?
Jirka Hanyk: "No ukazoval jsem mu náskok a trochu jsem to korigoval, aby to nebylo ani moc, ani málo. Aby to hlavně dovezl. On by určitě jel ještě rychleji, ale.... No a taky jsem trochu fandil. :-)"

Jeho smlouva byla s Vámi pouze na závod v Assenu, to je pravda, co bude dál? Pojede tento Ital i zbytek sezóny za ProRace, což si jistě přejete?
Jirka Hanyk: "No, my bychom rádi, i když si po Assenu uvědomujeme, že podobný výsledek zopakovat bude strašně těžké a bude vyžadovat strašně práce. Nicméně balon je na jeho straně a snad se dneska rozhodne."

V případě neúspěšného jednání s Lorenzem, máte připravenou nějakou jinou alternativu?
Jirka Hanyk: "Nic jistého nemáme".

V případě příchodu nového jezdce, musel by přinést do týmu peníze?
Jirka Hanyk: "Bylo by to příjemné, ale ne. Raději někoho dobrého, než někoho s penězma."

Takže třeba Ondra Ježek nebo jiný český pilot, je to aktuální téma? Třeba Míra Popov!
Jirka Hanyk: "Ne."

Existuje čistě teoretická možnost návratu Lukáše Peška do Vašeho týmu?
Jirka Hanyk: "Stejná odpověď. Ne."

Proč vlastně došlo k rozchodu, vždyť celá příprava probíhala skvěle, on sám si pochvaloval obsáhlé testovaní, že takové ještě nezažil a najednou prásk, po dvou závodech byl rozvod doslova po italsku!
Jirka Hanyk: "Ach jo. Pořád se všichni snaží něco vynést ven. Ale odmítl jsem všechny. Stejně tak odmítnu i Tebe. Pokud by se někomu podařilo mě vyprovokovat, abych to veřejně řekl, nemělo by to konec. Moje, nebo naše verze je jiná, než Lukášova a jak chceš zjišťovat, kdo má pravdu? Chci se věnovat závodění a ne drbům a pomluvám. Doufám, že je to už za námi a že se jestě dočkám takové krásné neděle jako v Assenu. I když to zase bude cizinec. Nevadí."

Je Lukáš Pešek z pohledu Vašeho týmu opravdu tak složitá osobnost? Vždyť není jistě náhoda, že jeho angažmá v seriálu Grand Prix v týmu Matteoniho, skončilo prakticky úplně stejným způsobem?
Jirka Hanyk: "To je spíš otázka na někoho kdo byl u toho, ale myslím, že tam to bylo víc o penězích. Tady o peníze nešlo".

Šéfmechanik Milda Čihák a pilot Lukáš Pešek, to je přece skoro nerozlučná dvojice, nebo to není už pravda?
Jirka Hanyk: "Myslím, že už není. A jestli někdy byla ? Snad spíš pracovní. Milda se snažil s Lukášem něco dokázat, ale jak to skončilo, víš. Nevyšlo to."
Dobře, nechme Peška Peškem a podívejme se na budoucnost týmu. Je projekt ProRace dlouhodobý, nebo se v českých podmínkách nedá dlouhodobě nic plánovat?
Jirka Hanyk: "Prorace tu je už od roku asi 2004? Nebo tak nějak. To už samo o sobě je dost dlouho. Ze začátku to bylo hlavně kvůli tomu, aby jezdil Milda, ale já vždycky chtěl výš než MČR. Motivace byla MS. No a teď tu jsme a fungujeme. Myslím, že dobře a co dál ? Superbiky, nebo Moto2 ? Nebo zůstat v Supersportech ? Plánovat se musí, ale taky umět improvizovat. Určitě. Jsou to dlouhodobé cíle a k těm se musíš nějak propracovat. A víš, že všechno, nebo skoro všechno je o penězích. Nejdřív musíš na to mít penízky a pak to naplánuju. :-)"

Existuje nějaká jiná otázka, kterou by jsi Ty sám odpověděl a já se na ni nezeptal?
Jirka Hanyk: "No jasně, ale to až příště. Aspoň bude zase nějaká příležitost k pokecu. :-)

Děkuji za rozhovor a přeji ještě několik dalších “Assenů”!

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 5x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist