Úspěšná mise Filipa Salače v Assenu a jeho další výzva MS juniorů

Český závodník Filip Salač v Assenu nastoupil do svého druhého podniku premiérové sezony Red Bull Rookies Cupu a třebaže tomu kvalifikační výkon nenasvědčoval, tak zaznamenal své maximum v závodech v podobě šestého a devátého místa. Po tomto pozitivním výkonu následuje cesta do Albacete, kde o nadcházejícím víkendu nastoupí do závodu mistrovství světa juniorů FIM CEV Repsol Moto3. Víc už vám prozradí níže uvedená tisková zpráva Filipa Salače.

Stejně tak, jako bylo proměnlivé počasí, byly proměnlivé i výkony našeho jediného českého zástupce Filipa Salače. Dva volné páteční tréninky byly pro Filipa důležité pro najetí si co nejvíce kilometrů a nastavení motocyklu. Filip se cítil na svém stroji podstatně lépe, když se od poloviny prvního tréninku pohyboval nejhůře do dvanáctého místa, ale nakonec skončil třináctý. Ve druhém si pak ještě vylepšil svůj čas a přesto, že se po dlouhou dobu pohyboval nejhůře na desáté pozici, v posledním kolem ji ztratil a ukončil trénink dvanáctý. Byli jsme s jeho progresem spokojeni a těšili se tak na kvalifikaci, která byla o hodinu později.

Měřený trénink se ale Filipovi nepovedl. Ještě pár minut před koncem byl třináctý, zajel do boxu a po drobné úpravě na motocyklu už nechytil správné tempo a propadl se tak až na osmnácté místo na startovním roštu. Byli jsme zklamaní, ale přesto jsme věřili, že v závodech Filip zabojuje a získá pro Česko zase nějaký ten bod.

Sobotní závod odstartovali v čase 16:30 hodin a díky proměnlivému počasí se do poslední chvíle rozhodovalo o nastavení. Mokré pneumatiky byly samozřejmostí, ale většina jezdců včetně Filipa nakonec nastoupila do závodu s nastavením téměř na sucho. Přesto, že se našemu jezdci podařilo dobře odstartovat, hned v první zatáčce před ním spadl S. Kelly a Filip se díky vyhýbacímu manévru propadl až na dvacáté místo. Aby se posunul k bodovaným pozicím, musel neustále svádět souboje, kdy ho ještě pády jezdců těsně před ním opět odsunuly vzad. Poté už raději neriskoval, což se mu vyplatilo. Déšť stále zesiloval a pádů z předních pozic přibývalo. Nakonec byl závod čtyři kola před koncem ukončen a Filip si tak dojel pro deváté místo.

Nedělní počasí bylo opět proměnlivé a deštivé. Do závodu, který byl vyhlášen znovu jako mokrý, Filip dobře odstartoval a pohyboval kolem třináctého místa. Netrvalo dlouho a probojoval se až na devátou pozici, kdy ho ale poté předjel S. Garcia. Těsně před koncem závodu opět chybovalo několik jezdců a Filip se tak dostal i ve druhém závodě do Top10 a připsal deset bodů za šesté místo.

Filip Salač k víkendu v Assenu uvedl: „Tenhle závodní víkend byl opravdu hodně zajímavý. V pátečních trénincích se mi celkem dařilo, nastavovali jsme motorku dobrým směrem, kdy jsem se pravidelně v obou volných trénincích pohyboval okolo TOP 10, i když závěr byl dvanácté a třinácté místo. Věděl jsem, že mám ještě velké rezervy, takže jsem byl odhodlán zabojovat a získat co nejlepší kvalifikační umístění. Bohužel v měřeném tréninku mi to moc nevyšlo. Jel jsem celou dobu ve skupině, a když se ještě více zrychlovalo, zajel jsem pro úpravu nastavení. Hned co jsem vyjel a zkusil dát rychlé kolo, bylo to horší, neměl jsem grip z výjezdu na zadním kole a tak to byla až šestá řada. Byli jsme zklamaní, ale pořád jsem doufal v suchý závod a chtěl zabojovat, protože na vodě jsem si ještě moc nevěřil.“

„Bohužel pro mě, těsně před startem se rozpršelo a tak bylo jasné, že to bude mokrý závod. Bylo to velmi hektické, protože jsem jel na suchém nastavení jen s mokrými gumami, ale museli jsme se s tím poprat. Někomu to sedlo, někomu ne. Měl jsem docela dobrý start, jenže po pádu S. Kellyho jsem musel hodně zpomalit, abych ho netrefil a tím jsem dost ztratil. V poslední zatáčce přede mnou pro změnu spadl A. Juanes, což mě opět zpomalilo a znamenalo to další ztrátu. Pak, když už mi táta na ceduli ukazoval bodovanou pozici, a že přede mnou jezdci stále padají, jel jsem hlavou a snažil se hlavně udržet na motorce. Díky všem těmhle okolnostem jsem nakonec dojel na devátém místě.“

„Ve druhém závodě bylo zase více než jasné, že pojedeme na mokrých pneumatikách, ale nevědělo se, zda na polo vodě nebo úplné vodě. Nakonec byl díky silnému dešti znovu vyhlášen mokrý závod. Před startem jsme udělali ještě drobné úpravy a tentokrát jsem měl už nastavení na mokro, takže motorka fungovala podstatně lépe. Měl jsem dobrý start a postupně jsem se dostával dopředu, a dokonce jsem asi od poloviny závodu jezdil rychlejší časy než jezdci na předních pozicích. Dostal jsem se až na deváté místo a pak už jsem raději zase trochu zvolnil, když mě předjel S. Garcia. Sice jsem ho ještě dotahoval, ale raději jsem se v tomhle případě rozhodl ho nechat před sebou, protože by to určitě v posledním kole na mě ještě zkusil a já chtěl hlavně dojet. Opět jsem udělal dobře, protože pro další pády jezdců přede mnou jsem projel cílem šestý.“

„Tento víkend jsme udělali velký kus práce, za co bych chtěl poděkovat všem, co mi pomáhali a především mému tátovi a zároveň nejbližšímu mechanikovi. Podařilo se mi i nějaké to kilo z motorky dát dolů, ale pořád je to běh na dlouhou trať. Děkuji samozřejmě celému teamu, mé rodině, všem mým sponzorům a fanouškům, kteří mi věřili a drželi palce,“
dodal Filip Salač.

Tento víkend čeká Filipa velká premiéra. Zúčastní se mistrovství světa juniorů FIM CEV Repsol za team HMA Llinsual racing, které se pojede ve španělském Albacete. Startovní pole je v tomto šampionátu opravdu nabité, kde je k dnešnímu dni registrováno jednačtyřicet jezdců. Bude to tedy pořádný kalup, i když víme, že šance na nějaké přední umístění je mizivá, protože minimálně dvacet jezdců jede s tovární podporou. Každopádně, Filip bude bojovat o co nejlepší umístění.

Tímto bychom chtěli moc poděkovat hlavně panu Janu Šťovíčkovi, KŠD Legal, díky kterému jsme mohli zrealizovat vstup do tohoto šampionátu. Dále ještě děkujeme všem našim partnerům především pak Zdeňku Ortovi ( Ort s.r.o), Jiřímu Brožovi (Montáže Brož) a za materiální podporu Václavu Jirušovi ( 4SR), Radku Novákovi ( Nokamoto Shark ), Rostislavu Zavřelovi ( Tyrex ), Michalu Měšťanovi (MMB ), panu Kuzmovi ( PP tuning ), Luďku Matouškovi ( Plastymat ), Liboru Benešovi ( Airbrush) a firmám Miller Oils, Delongi a Moto Sharon.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist