Parádní třetí místo Martina Horkého v závodu International Bridgestone Handy Race

Hendikepovaný jezdec týmu Dafitmotoracing Martin Horký vybojoval o uplynulém víkendu skvělé třetí místo v závodě International Bridgestone Handy Race, který se konal při závodech světového šampionátu superbiků v Misanu. Poslední závod se koná koncem září ve francouzském Magny Cours.

Sezonu International Bridgestone Handy Race jezdci odstartovali ve Francii, kde měli společný víkend s týmy mistrovství světa silničních motocklů. V Le Mans ale Martin Horký neměl štěstí, což potvrdil slovy: „Závod nám bohužel moc nevyšel. Celý den pršelo a předpověď hlásila déšť i na náš závod. Asi čtyřicet minut před startem pršet přestalo, ale to už jsme byli odjetí z našeho depa a čekali před tratí až nás tam pustí.“

„Většina jezdců začala přehazovat na suchá kola, my jsme neměli jak vzít suchá kola sebou, takže jsem závod na kompletně suché trati musel odjet na gumách na vodu, na kterých jsem neměl žádnou šanci se o něco snažit. Gumy těch devět kol trochu držely tak jsem se do cíle nějak doklouzal na dvanáctém místě v kategorii 1000. Moc mě mrzí jak to dopadlo, protože jsem měl na to zajet dobrý výsledek. Příště musíme být líp připraveni na podobné situace a bude to určitě lepší.“

Mnohem lepší to už bylo v Misanu, kde byl na programu druhý podnik International Bridgestone Handy Race v němž Martin Horký obsadil skvělé třetí místo. „Životní závod!“ komentoval třetí místo český závodník týmu Dafitmotoracing. „Po dvou dnech strašných veder nám v závodní den připravilo počasí celodenní bouřky a spoustu vody. Takže dobrá nálada byla před závodem pryč. Hodinu před startem pršet přestalo a z pod mraků začalo pomalu vykukovat sluníčko. Tým věřil, že trať oschne a tak jsme vyrazili na suchých gumách. Když jsme dorazili k trati, zjistili jsme, že to s tím schnutím není taková hitparáda a trať je stále hodně mokrá. Padlo rozhodnutí, že dáme dopředu mokrou gumu a vzadu necháme slick, tak jsme rychle ještě přehodili kolo a ve finále se to ukázalo jako nejlepší možná varianta.“

„Po startu jsem v prvních zatáčkách ztratil asi tři pozice, protože jsem nevěděl jak se bude suchá guma na mokré trati chovat a nechtěl jsem s tím fláknout hned v prvním kole. Jak jsem zjišťoval, co si v jednotlivých zatáčkách můžu dovolit, začal jsem zrychlovat a dotahovat jezdce před sebou, třebaže mi v každé druhé zatáčce tancovala motorka pod zadkem. S většinou jezdců jsem neměl moc problém, akorát s jedním jsme si to trochu dávali a měnili si pozice.“
 

„Když už jsem byl asi v pátém kole na třetím místě, tak jsem v jedné zatáčce dostal takový highsider, že jsem vypadl z motorky. Naštěstí jsem se rukama udržel, nezazmatkoval, vzal jsem za plyn a jel sem vedle motorky po noze asi osmdesátkou. Povedlo se mi vyskočit do sedla a pokračovat dál. V ten moment mě zase dva předjeli zpátky a kolega z Anglie říkal, že se začal smát, když viděl jak se mi kouří z boty, už si myslel, že je se mnou konec a o to víc byl překvapený, když jsem ho hned v dalším kole předjel. Od toho momentu jsem si udržel třetí místo až do cíle. Jsem nesmírně šťastný, že se mi taky konečně něco povedlo, ještě navíc v takových podmínkách. Doufáme, že se nám zadaří i v další závodě! Ulička na pódium mezi fanoušky byla třešnička na dortu.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Lech přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist