Ducati na domácí půdě

Jako velice prestižní událost bere tovární tým italské Ducati start na domácím okruhu v Mugellu.

Po zklamání ve Francii přijíždí tovární tým Ducati pln odhodlání na svůj domácí okruh do Mugella, kde se chystá dobýt vrchol motocyklového sportu vítězstvím ve třídě MotoGP. “Při závodech musíte očekávat dobré, ale i špatné dny a tak jsme po Le Mans nebyli moc rozrušení,“ říká šéf týmu Ducati Marlboro Livio Suppo. “Mugello slibuje něco zvláštního – Ducati pojede první oficiální závod Grand Prix v Itálii po třiceti letech, a proto doufáme ve větší štěstí něž jsme měli ve Francii. Přesto, že tohle je náš domácí závod, nebudeme cítit žádný zvláštní tlak. Budeme však více zaneprázdnění starostí o naše hosty a zřejmě bude o nás i větší zájem ze strany celostátních médií.“
K toskánskému okruhu má továrna Ducati zvláštní vztah, když nejenže je to nejbližší okruh od samotné továrny, ale především zde testovací jezdec Vittoriano Guareschi poprvé se strojem Ducati Desmosedici vyjel k testům. Od té doby zde továrna již mnohokrát testovala, ale oficiální jezdci se zde moc nesvezli. Troy Bayliss absolvoval dvakrát testování na Mugellu, zatímco Loris Capirossi pouze jednou. “Přinejlepším to znamená, že můžeme zahájit s dobrým nastavením,“ říká technický šéf týmu Corrado Cecchinelli. “Od našich dosavadních závodů se tento podnik bude lišit tím, že až doposud jsme vždy zahajovali v prvním tréninku hledáním základního nastavení. Zde ho již máme a tak zahájíme již pouze zlepšováním a to od prvního tréninku. Myslím, že náš motocykl je pro tento okruh s dlouhou rovinkou a vysokorychlostními šikanami ideální. Je to však těžký okruh s náročnými sekcemi, kde potřebujete vyvážený motocykl.“
Australský nováček třídy MotoGP Troy Bayliss je připravený na divoký víkend. Bayliss zná vše co přinášejí závody v Itálii, když se jede na italském motocyklu. Jako tovární jezdec Ducati absolvoval tři sezóny v šampionátu World Superbike a tedy i závody na italských okruzích Monza, Misano a Imola. Bayliss si je plně vědom italského vlastenectví. “Je dobré cítit ten zástup, který je za vámi. Myslím, že dokáží udělat trochu rachotu,“ říká Bayliss na adresu nejen italských fanoušků Ducati, pro které dokonce továrna rezervovala jednu z tribun. “Líbí se mi Mugello, naposledy jsem zde testoval v dubnu a učinil zde další pokrok v nastavení stroje. Okruh má dobrý charakter, je zde o všeho kousek. Velká legrace je na konci cílové rovinky, kde se v horizontu snaží motocykl v rychlosti 320 km/h stavět na zadní kolo,“ říkal Bayliss, který také potvrdil svou loajalitu a oddanost italské továrně, která ho objevila pro světové závodění v roce 2000. “Na Ducati nyní jezdím již několik let a nedovedu si představit, že bych jezdil pro někoho jiného. Již nejsem nejmladší a tak neuvažuji o žádné změně týmu.“
Na jeden ze svých největších závodních víkendů se připravuje i italský jezdec továrny Ducati Loris Capirossi. “Bude to pro nás velký víkend, je to má domácí Grand Prix, stejně jako pro továrnu Ducati,“ říká Loris Capirossi. “Již jsem zde jel pro jinou italskou továrnu, ale tohle je Ducati a tohle je MotoGP! Bude to velmi, velmi velké!“ doplňuje pilot jenž na okruhu Mugello slavil před deseti lety své první vítězství ve třídě 250 ccm. Jistě máte všichni v dobré paměti i jeho vítězství z před třemi lety, když až do posledního kola bojoval bok po boku s Valentinem Rossim a Maxem Biaggim, kteří nakonec ve finále havarovali a Capirossi tak slavil své druhé vítězství v nejprestižnější třídě.
Mugello je jeden z nejnáročnějších okruhů v celém kalendáři Grand Prix , který ve svém srdci má směs těžkých, rychle měnících se zatáček, ale především extrémně dlouhou cílovou rovinku, na které se letos očekává překročení hranice 330 km/h. Hrbolatý povrch okruhu navíc vynakládá velké nároky zejména na přední pneumatiku a tak její výběr je velmi důležitý.
Máme se jistě nač těšit!

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist