ASSEN - PROOLEJOVANÉ BODY

I v holandském Assenu pokračoval sidecar Tomáše Foukala a Jiřího Pertlíčka ve skvělých výkonech, které korunoval ziskem dalších světových bodů.

ASSEN - PROOLEJOVANÉ BODY
Dne 25.6.2006 jsme mohli být přítomni svátku, nejen však pro holandské fanoušky, jelikož se v Assenu jel další závod mistrovství Světa motoGP. Při tomto podniku se jel i další závod seriálu MS sidecar. Závodní okruh zaznamenal z větší části přestavbu a tak jsme byli plni očekávání, jak tento zkrácený okruh na 4 ,555 km bude pro nás vyhovující. Po absolvování prvního volného tréninku nám připadalo, že našich 25 soupeřů zde již trénovali, jelikož byli opravdu velmi rychlí. Přes naše nasazení jsme se dostali na 19. místo, což nám avizovalo, že tento víkend bude opravdu těžký z pohledu získání možných světových bodů.
Ještě ve čtvrtek večer v 19.30 hod. jsme měli první kvalifikační trénink a tak po drobných úpravách a seřízení stroje ,jsme byli připraveni na dosažení co nejlepšího výsledku. Myslím, že se nám vydařil, avšak i přes značné zrychlení nás to vyneslo jen na 15. příčku. Byl to jistě dobrý výsledek, ale minimální odstupy naznačovaly, že to nebude po 2. tréninku stačit ani na první 20. To by pro nás bylo deprimující a tak jsme probírali místa, těžkého okruhu, kde se nacházejí rezervy. Těch míst ale nebylo zdaleka tolik, jak by jsme potřebovali.
Následující trénink, 2. kvalifikační, jsme měli po motoGP a tak divácká kulisa byla perfektní a motivace o to větší. Připravili jsme nové pneu na výměnu, po ujetí několika tréninkových kol, potřebné věci na boxovou zeď a především správné nabuzení. Po vyjetí na trať jsme se dostali do správného tempa a podařilo se nám sundat 1,6 sec. To víme z časomíry umístěné v sidecaru. Spokojení jsme zajeli do boxů a zjistili jsme, že to ale stačí pouze na 17- 20 místo. Proběhlo soustředění, občerstvení a výměna pneumatik. Vyjeli jsme na trať, po 2 kolech jsme opět zrychlili, vypadalo to slušně, ale nic v tu chvíli zdaleka není jisté. Jak známo, v MS se téměř všechny rychlé časy jezdí v samém závěru a tak útok soupeřů se dal předpokládat. Zůstali jsme na trati v odpočinkovém soustředění na poslední kolo, které jsme rozjížděli několik sec. před vypršením času. Takže buď a nebo. Hlavou proběhnou chvíle, které budou následovat ve stanu u večeře, proč to nešlo líp, co se dalo zlepšit, kde jsou ty zakleté úseky? To ale s Jirkou nemáme rádi, jakožto žádný závodník.
Dali jsme do toho opravdu maximum, projeli jsme cílem, s pohledem na časomíru jsem byl spokojen, a očekával super umístění. Nakonec z toho vypadlo "pouze" 15. místo. Přichází neskromnost, ale přitom si uvědomujeme, s jakými lidmi a teamy s obrovským zázemím soupeříme. Vlastně je to super výsledek a to my víme.
Celý tento víkend před nabitými tribunami / 100 000 lidí denně/, s živou muzikou na startu, no prostě skvělá atmosféra, to bylo motivující pro všechny české závodníky. Škoda, že si vybrali smůlu, v podobě nezaviněných pádů v závodě a technického problému u Lukáše Peška, který jej odstavil na poslední místo na start. Přesto skvělým výkonem dojel jako 5., když v posledním kole přišel o 4.místo. Thomas Lüthi měl ve warm-upu ošklivý pád a tak v Elitu byla spokojenost z 8. místa.
Těšili jsme se v této atmosféře na závody, vychutnávali jsme si chvíle, kdy součástí všech závodů GP bývala třída sidecar a tak ještě na Sachsenringu nás taková příležitost potká. Při postavení na startu skandovali úžasní fanoušci a to vše umocňovala živá beatová skupina, umístěná na střeše hlavní budovy.
Start se nám vydařil, využili jsme odkryté vnitřní stopy pravé zatáčky po startu, získali pozici, o kterou jsme na výjezdu do levé opět téměř přišli. Po projetí prvního kola došlo k nepatrnému uklidnění, k částečnému rozdělení do skupin a tak jsme bojovali ve 3-členné skupině. Docházelo k drobným atakům a jednalo se o klid před bouří, kterou měl být závod vygradován. Diváci viděli i převrácenou side a tak byli jistě spokojeni. Ve 14 kole Jirkův úder do mých zad naznačil nějaký problém, na který je nutné reagovat. Došlo ke zvolnění jízdy, udržení si pod kontrolou své pozice a dojetí závodu, s 18 sec. náskokem na 14 místě. Myslím, že při nás stálo štěstí, když unikající olej z oddychu převodovky vytvořil z pracoviště spolujezdce olejové kluziště a je třeba vyzdvihnout jeho výkon. Dva proolejované body jsou pro nás velmi dobrým výsledkem a nezbývá, než se těšit, že bodový zisk rozšíříme na dalších závodech.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist