Viñales vrací Suzuki na přední pozice

Po testu na Phillip Islandu jezdci královské kubatury dokončili poslední test v Kataru, což byla úplně jiná dráha. Velkým pozitivem pro Suzuki je ten fakt, že Maverick Viñales byl rychlý v obou případech, což je před startem sezony velmi dobré znamení. Problémy měl Aleix Espargaró, který zatím hledá potřebnou jistotu v sedle GSX-RR, což si v jeho případě vyžádalo hned několik pádů.

Poslední den v Kataru zajel Maverick Viñales kolo za 1'55,333 sekundy, což byl třetí nejlepší čas testu MotoGP. Jezdec Suzuki byl jen o sedm tisícin pomalejší než druhý v pořadí Scott Redding. Viñales se již plně přizpůsobil královské kubatuře a nyní je na něm, aby to dokázal v samotných závodech. Očekávání jsou vysoká, třebaže jezdec sám zůstává nohama na zemi.

„Celkově si myslím, že jsme zimní testy dokončili v dobrém postavení a také dnes to byl úspěšný den, protože jsem byl třetí,“ řekl Maverick Viñales. „Zrovna, když jsem šel zaútočit na nejlepší čas, tak vyvěsili červené vlajky. To mi neumožnilo získat maximum z nové sady pneumatik a snížit čas na kolo. Je to škoda, protože po ranních jízdách jsme provedli pár změn a cit byl mnohem lepší.“

„Každopádně jsem spokojený, protože na použitých pneumatikách jsem dokázal udržet tempo kolem 1'55 a půl, což je rychlost, která v závodu může znamenat stupně vítězů. V Kataru to není snadné, rovinka je dlouhá a motor má ještě nějaký prostor pro zlepšení, ale před prvním závodem si věřím.“

„V posledních dvou výjezdech jsme vyzkoušeli také plnohodnotnou novou převodovku s plynulým řazením, což je další výrazné zlepšení. Neměl jsem s ní možnost zabojovat o nejlepší čas, ale mám pocit, že má velký potenciál, jen to ještě potřebujeme doladit a věřím, že ji nasadíme do závodu. Během zimy jsme tvrdě pracovali, Suzuki nám připravila obrovská zlepšení a výsledky jsou do této chvíle pozitivní.“

Naopak Aleix Espargaró nebyl v předsezonní přípravě zvlášť úspěšný, poslední den uzavřel pádem a celkově skončil patnáctý. „Není třeba říkat, že zimní příprava pro mě byla obzvlášť obtížná. Několikrát jsem spadl, což naši vývojovou práci zpomalilo. Stále postrádám potřebnou jistotu s předkem motorky a jak už jsem řekl, mám velmi agresivní styl a chci s motorkou zatáčet tak, že mám předek ve svých rukou.“

„Bohužel jsme zatím nenalezli potřebný kompromis, který by mi to umožnil a proto tolik pádů. Nicméně je třeba říct, že nejsme ve špatném postavení, protože výsledky plně neodráží náš skutečný potenciál a práce na konzistenci se nám může do budoucna vyplatit.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist