V roce 2012 opět souboj italských rivalů Rossiho s Biaggim (2.)

Samozřejmě že mají pravdu ti čtenáři, kteří píší, že takový souboj v roce 2012 je hodně nepravděpodobný. Má to jistou logiku, proč by se měl Biaggi - jako potencionální mistr světa supebriků 2010 (2011?) - pouštět do nerovného souboje s mladými vlčáky typy Lorenza, Pedrosy, Spiese a Doviziosa, a to s úplně "nezralou" motorkou. Nic by tím nezískal, jen mohl ztratit.

Proto se daleko střízlivější nabízí možnost, kterou uveřejnil italský renomovaný sportovní deník "Gazzetta dello Sport". Ale pojďme na začátek celé myšlenky, tedy účasti Aprilie v závodech MotoGP 2012, tedy od časového okamžiku, kdy budou v královské kubatuře závodit motocykly o objemu 1000 ccm.

Po totálním fiasku z roku 2003 s motocyklem Cube RS3 a jezdci Colinem Edwardsem a Noriyukim Hagou (13., resp. 14. místo v konečné klasifikaci MS) se továrna z Noale stáhla ze závodů Grand Prix v nejsilnější objemové kubatuře a zaměřila se plně na projekt superbikový. A to se jí také vyplatilo: její pilot Max Biaggi vede letos s motocyklem Aprilia RSV4 suverénně světový šampionát superbiků a spěchá pro svůj 5. titul mistra světa.


Ovšem jak píše už zmiňovaný italský sportovní deník ""Gazzetta dello Sport", velmi dobré vztahy vždy byly a také zůstaly mezi Jorgem "Asparem" Martinezem a továrnou Aprilia. V letošním roce se Aspar poprvé "podíval" s pilotem Hectorem Barberou do MotoGP a sice se satelitním motocyklem Ducati. Oblíbeným Asparovým jezdcem ale vždy byl jiný španělský jezdec, Alvaro Bautista. Tento pilot z de Talavera de Reina má na rok 2011 ještě smlouvu s továrnou Suzuki, ale v roce 2012 bude volný. V souvislosti s problémy, které má současná japonská továrna jezdící v modrých barvách hlavního sponzora "Rizla", by se i dle vždy hodně dobře informovaného španělského webu motocuatro.com mohl tento Asparův tým objevit v MotoGP na Apriliích právě se dvěma jezdci, tedy Španěly Hectorem Barberou a Alvaro Bautistou. 

"Jednal jsem s Dall´Ignou a také s obchodním ředitelem Aprilie Leo Mercantim. Aprilia chce být v roce 2012 v MotoGP, i když v prvním roce možná jen jako dodavatel motorů", říká Jorge Martinez.  


V souvislosti s ekonomickými problémy a nevalnými sportovními výsledky Suzuki se dokonce v minulých dnech objevily zprávy, že Suzuki nebude nahrazovat odcházejícího Capirossiho (na 99% pojede místo Mika Kallia satelitní motocykl Ducati Pramac) žádným jiným jezdcem a že nastoupí v roce 2011 pouze s Alvarem Bautistou. "Tato zpráva není vůbec pravda, je to kalsická PR kachna, náš tým pojede i v roce 2011 se dvěma piloty (v úvahu kromě Bautisty s platnou smlouvou připadají Toni Elias a také Randy de Puinet, kterému nabídla Suzuki částku 1,3 milionu Euro na rok 2011 - pozn. Bosso)", potvrdil oficiálně týmový manažer továrního týmu MotoGP Suzuki, Paul Denning. Ten bude ovšem v Indy chybět, neboť si při motokrosu zlomil nohu a místo do letadla směr USA spěchal do nemocnice v Dorchesteru. 

Jen pro úplnost, poslední podiové umístění Suzuki je z roku 2008, kdy Loris Capirossi dojel v Brně jako třetí.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist