V roce 2012 opět souboj italských rivalů Rossiho s Biaggim (2.)

Samozřejmě že mají pravdu ti čtenáři, kteří píší, že takový souboj v roce 2012 je hodně nepravděpodobný. Má to jistou logiku, proč by se měl Biaggi - jako potencionální mistr světa supebriků 2010 (2011?) - pouštět do nerovného souboje s mladými vlčáky typy Lorenza, Pedrosy, Spiese a Doviziosa, a to s úplně "nezralou" motorkou. Nic by tím nezískal, jen mohl ztratit.

V roce 2012 opět souboj italských rivalů Rossiho s Biaggim (2.)
Proto se daleko střízlivější nabízí možnost, kterou uveřejnil italský renomovaný sportovní deník "Gazzetta dello Sport". Ale pojďme na začátek celé myšlenky, tedy účasti Aprilie v závodech MotoGP 2012, tedy od časového okamžiku, kdy budou v královské kubatuře závodit motocykly o objemu 1000 ccm.

Po totálním fiasku z roku 2003 s motocyklem Cube RS3 a jezdci Colinem Edwardsem a Noriyukim Hagou (13., resp. 14. místo v konečné klasifikaci MS) se továrna z Noale stáhla ze závodů Grand Prix v nejsilnější objemové kubatuře a zaměřila se plně na projekt superbikový. A to se jí také vyplatilo: její pilot Max Biaggi vede letos s motocyklem Aprilia RSV4 suverénně světový šampionát superbiků a spěchá pro svůj 5. titul mistra světa.


Ovšem jak píše už zmiňovaný italský sportovní deník ""Gazzetta dello Sport", velmi dobré vztahy vždy byly a také zůstaly mezi Jorgem "Asparem" Martinezem a továrnou Aprilia. V letošním roce se Aspar poprvé "podíval" s pilotem Hectorem Barberou do MotoGP a sice se satelitním motocyklem Ducati. Oblíbeným Asparovým jezdcem ale vždy byl jiný španělský jezdec, Alvaro Bautista. Tento pilot z de Talavera de Reina má na rok 2011 ještě smlouvu s továrnou Suzuki, ale v roce 2012 bude volný. V souvislosti s problémy, které má současná japonská továrna jezdící v modrých barvách hlavního sponzora "Rizla", by se i dle vždy hodně dobře informovaného španělského webu motocuatro.com mohl tento Asparův tým objevit v MotoGP na Apriliích právě se dvěma jezdci, tedy Španěly Hectorem Barberou a Alvaro Bautistou. 

"Jednal jsem s Dall´Ignou a také s obchodním ředitelem Aprilie Leo Mercantim. Aprilia chce být v roce 2012 v MotoGP, i když v prvním roce možná jen jako dodavatel motorů", říká Jorge Martinez.  


V souvislosti s ekonomickými problémy a nevalnými sportovními výsledky Suzuki se dokonce v minulých dnech objevily zprávy, že Suzuki nebude nahrazovat odcházejícího Capirossiho (na 99% pojede místo Mika Kallia satelitní motocykl Ducati Pramac) žádným jiným jezdcem a že nastoupí v roce 2011 pouze s Alvarem Bautistou. "Tato zpráva není vůbec pravda, je to kalsická PR kachna, náš tým pojede i v roce 2011 se dvěma piloty (v úvahu kromě Bautisty s platnou smlouvou připadají Toni Elias a také Randy de Puinet, kterému nabídla Suzuki částku 1,3 milionu Euro na rok 2011 - pozn. Bosso)", potvrdil oficiálně týmový manažer továrního týmu MotoGP Suzuki, Paul Denning. Ten bude ovšem v Indy chybět, neboť si při motokrosu zlomil nohu a místo do letadla směr USA spěchal do nemocnice v Dorchesteru. 

Jen pro úplnost, poslední podiové umístění Suzuki je z roku 2008, kdy Loris Capirossi dojel v Brně jako třetí.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist