Tým Ducati Marlboro se připravuje na Assen

Tovární tým Ducati Marlboro se připravuje na další závod MotoGP, který se jede na kultovním okruhu v holandském Assenu.

Po dvou horkých a suchých závodech v Itálii a Španělsku cestuje nyní cirkus MotoGP do holandského Assenu, kde se příští sobotu koná nejsevernější závod Grand Prix. Oba jezdci týmu Ducati Marlboro mají okruh v Assenu velmi rádi a oba se také na nejstarší, nejdelší a nejrychlejší dráhu v šampionátu MotoGP velmi těší.
Jak Loris Capirossi, tak Carlos Checa dosáhli v minulosti na okruhu Van Drenthe v holandském Assenu nejeden úspěch. Capirossi zde v roce 1993 a 1999 zvítězil v závodech nižších tříd, další pódia získal v roce 2000 a 2001, navíc si před dvěma roky připsal i vítězství v kvalifikaci, a to již v sedle silného stroje Ducati Desmosedici. Silný je zde i Carlos Checa, který v Assenu byl dokonce v roce 1997 druhý za legendárním Mickem Doohanem. K tomuto výsledku přidal ještě v roce 2002 třetí místo.
Loris Capirossi
V Mugellu jsem ukázal čeho jsem schopný, když vše dobře funguje. V Catalunyi jsem zápolil s přilnavostí zadního kola, ale myslím si, že v odlišném Assenu budu opět lepší. Tam to je více podobné klasickým okruhům. Ducati by měla být v Assenu určitě dobrá. Bude to pro mne zajímavé, protože letos používám upravený podvozek s větší tuhostí rámu. Mělo by mi to pomoci v zatáčkách s rychlými změnami směru jízdy. Miloval jsem Assen, byl to jeden z nejlepších okruhů na světě. S nastávajícími změnami tomu tak už není. Nelíbí se mi nové sekce, které na okruhu jsou.
Carlos Checa
Assen je velmi odlišný okruh, je opravdu jedinečný. Dokonce rovinky nejsou rovinky, zatáčky jsou klopené a velmi rychlé. Je tam také velmi málo místa mezi okrajem dráhy a trávou, což znamená, že musíte být s volbou stopy perfektní. Mám ten okruh rád. Těším se na první jízdu po tomto okruhu s Ducati, protože to je velmi rychlý motocykl a jeho podvozek by se pro charakter tohoto okruhu měl hodit. Na Catalunyi jsem již zapomněl. Uvažuji o výsledku v Mugellu a doufám, že Catalunya byla pouze bod v mé cestě.
Livio Suppo (ředitel týmu Ducati Marlboro)
Během několika málo dnů jsme přešli z báječného výsledku v Mugellu ke zklamání v Catalunyi. Při obou závodech jsme se však dozvěděli mnoho nového a tak nyní analyzujeme získaná data. Po březnových IRTA testech v Catalunyi jsme věděli, že nám bude na tom okruhu něco chybět. Bridgestone sice pro závod připravil novou separaci pneumatik, ale stejně to nestačilo. Do Assenu jsem ovšem optimistický, Ducati se tam vždy dařilo a pneumatiky Bridgestone by tam měly být také silné.
Corrado Cecchinelli (šéftechnik týmu Ducati Marlboro)
Pro zatáčky s rychlou změnou směru jízdy potřebujete motocykl dobře ovladatelný s dobrou stabilitou, protože to je velmi rychlý okruh, musíte mít také dobrý motor. I když potřebujete motor s velkým výkonem, je tento okruh stejně hlavně prověrkou jezdců, dobrý jezdec smaže rozdíly mezi motocykly. Do jisté míry to je trochu jako okruh Phillip Island, je zde několik rychlých změn směru jízdy a žádné místo na tvrdé brždění.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist