Testování v MotoGP bude částečně povoleno

Zákaz testování stabilních jezdců MotoGP mimo oficiálně vymezené testovací dny bude zřejmě zrušen a piloti MotoGP budou moci testovat na předem nominovaném jednom okruhu po celý rok.

Po sezóně 2008 bylo všem okolo šampionátu MotoGP jasné, že se bude muset začít šetřit. Tradiční účastník Kawasaki skončil své působení, všechny týmy měly peněžní problémy a tak se hledaly cesty, jak závodění zlevnit. Kromě jiného byl vydán zákaz testování stabilními jezdci MotoGP mimo předem vyhlášené testovací dny a tratě (Valencia, Sepang, Katar, Brno atd.). Fakticky se ale nic neušetřilo, neboť testovací jezdci mohli testovat pořád a platilo tak pouze pravidlo o maximálním použití 240 pneumatik za rok.

Ovšem nastal velký problém, testovací jezdci se nedostávali na časy oficiálních jezdců, takže výsledky nebyly pro týmy zas tak moc směrodatné. Nepomohlo ani nasazení mistra světa superbiků Carlose Checy, ten při nedávném testování GP12 byl dokonce ve svém nejrychlejším kole o 0,5 sekundy pomalejší než stabilní testér Franco Battaini. Smluvní jezdci sice mohli testovat nové litrové motocykly v rozmezí 8 dnů, ovšem výsledky testů se nedaly použít pro aktuální 800-ky a testovací práce během závodních víkendů vzhledem ke zkráceným časům volných tréninků na pouhých 45 minut nebyla také optimální, což jsme jistě všichni zažili a viděli především u továrny Ducati a u Valentina Rossiho.
Proto továrna Ducati požádala několikrát o změnu pravidel testování a jako první ji podpořila Honda a v budoucnu - tedy od roku 2012 - by mělo být testování opět neomezené, tedy částečně. Počet pneumatik bude i nadále ohraničen číslem 240 na jeden kalendářní rok a každá továrna může na předem zvoleném okruhu testovat, jak jí bude libo, tedy pokud bude mít ještě k dispozici pneumatiky. 

S tímto řešením všechny zúčastněné továrny souhlasí. Vše musí pochopitelně schválit komise Grand Prix, ovšem ta se skládá ze zástupců Dorny (majitel práv pro závody MotoGP),  FIM (světová mezinárodní federace), IRTA (sdružení týmů) a MSMA (zúčastněné továrny), takže se nedá očekávat, že by někdo byl proti.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist