Statistika před GP San Marina

Třináctým podnikem v kalendáři mistrovství světa silničních motocyklů je Velká cena San Marina & Rimini na okruhu Marca Simoncelliho v Misanu. Grand Prix San Marina historie pamatuje celkem sedmnáct na třech různých okruzích.

Statistika motogp.com uvádí, že sedmnáct Velkých cen San Marina přivítaly závodní okruhy v Imole, Mugellu a Misanu. A je to právě okruh v Misanu, kde má tato Grand Prix svůj domov od roku 2007.

120 – třetí místo Daniho Pedrosy v závodu královské kubatury na Silverstonu bylo jeho sto dvacátým umístěním na stupních vítězů v seriálu Grand Prix. Nyní má jen o jedno umístění na pódiu méně než získal za celou svoji dlouhou kariéru Phil Read, jenž stačil vyhrát sedm světových titulů – dvakrát v 500ccm, čtyřikrát v 250ccm a jednou ve 125ccm.

50 – druhé místo v cíli závodu MotoGP v Británii bylo pro Marca Márqueze jeho padesátým umístěním na stupních vítězů v motocyklovém seriálu Grand Prix. Márquez je nyní vůbec nejmladším jezdcem v historii, jemuž se podařilo dosáhnout padesáti pódií ve věku 20 let a 196 dnů. Tento rekord do této chvíle patřil jeho týmovému kolegovi Danimu Pedrosovi, jenž rovnou padesátku získal v zahajovacím závodu sezony 2007 v Kataru, když mu bylo 21 let a 162 dnů.

50 let – v den závodu Velké ceny San Marina & Rimini uplyne přesně padesát let od premiéry Giacoma Agostiniho v seriálu Grand Prix, když v roce 1963 startoval v Monze s motocyklem Morini v kubatuře do 250ccm. V úvodní části závodu vedl, ale pak musel kvůli poruše odstoupit.

45 let – v den závodu na okruhu v Misanu uplyne přesně pětačtyřicet let od vítězství Giacoma Agostiniho v kubatuře 500ccm v Grand Prix na okruhu v Monze roku 1968. Za Agostinim projeli cílem čtyři jeho krajané Renzo Pasolini, Angelo Bergamonti, Alberto Pagani a Silvano Bertarelli. Je to jediná Grand Prix, ve které Italové obsadili v královské kubatuře prvních pět pozic.

15 – do této chvíle uspořádali v motocyklovém seriálu Grand Prix patnáct Velkých cen San Marina, přičemž ta první se odehrála v Imole roku 1981. Grand Prix San Marina přivítaly na své dráze celkem tři různé okruhy – dvakrát to bylo v Imole (1981 a 1983), čtyřikrát v Mugellu (1982, 1984, 1991 a 1993) a devětkrát v Misanu (1985, 1986, 1987, 2007 až 2012).

15 – posledních patnáct závodů Moto3 v řadě vyhráli jezdci na motocyklech KTM. Toto je třetí nejdelší šňůra vítězství jednoho výrobce v nejnižší kubatuře motocyklového mistrovství světa. Jen Honda zaznamenala nejdelší sérii vítězství a to devatenáct v letech 1990 – 1991 a sedmnáct v období let 1992 – 1993.

3 – v posledních třech závodech královské MotoGP byli na stupních vítězů stále stejní jezdci – Jorge Lorenzo, Dani Pedrosa a Marc Márquez. Je to také poprvé, kdy Španělé kompletně ovládli stupně vítězů královské kubatury ve třech závodech v řadě.

0 – po britské Grand Prix už v průběžném hodnocení MotoGP nebude jediný jezdec, který by dokázal bodovat v každém závodu letošní sezony. Andrea Dovizioso byl jediný, kdo bodoval v úvodních jedenácti Grand Prix, ale v Silverstonu havaroval v samotném závěru závodu. V Italově případě to bylo navíc poprvé, kdy nebodoval od loňské britské Grand Prix.

0 – nikdo z jezdců startujících v nejnižší kubatuře Moto3 zatím závod seriálu Grand Prix na okruhu v Misanu nevyhrál

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist