Rozhovor se seveřanem Kalliem a jižanem Fabriziem

Na brněnskou Grand Prix dorazil tovární tým Ducati bez své jedničky Caseyho Stonera, kterého trápí nepříjemná nemoc. Po boku Nicky Haydena tak osedlal "fabriku" Fin Mika Kallio a jeho privátni Ducati v týmu Pramac vodil superbiker Michel Fabrizio. Oba dva jsem v Brně potkal a zeptal se na pár otázek.

Rozhovor se seveřanem Kalliem a jižanem Fabriziem

Kapitoly článku

Pamatuješ si, kdy jsi poprvé usedl na motocykl a kolik ti bylo let?
Poprvé, když jsem osedlal malý motocykl, mi bylo tuším pět nebo šest let. Svůj první závod jsem jel doma ve Finsku v roce 1997.

Začínal si závodit hned na silničních motocyklech?
Začínal jsem na motokrosové mašině a téměř zároveň jsem začínal se silničními závody.

Dokážeš říct, jaká chvíle v MotoGP byla nejlepší a jaká naopak nejhorší?
Můj nejlepší okamžik v MotoGP přišel nedávno, a to když jsem dostal příležitost závodit za tovární tým Ducati Marlboro. No a asi ten nejhorší moment se odehrál v Assenu, když jsem upadl v posledním kole těsně před cílem ze šestého místa.
Jezdíš na motocyklu ve volném čase?
Ve volném čase na motocyklu moc nejezdím. Jasně, někdy trénuji na motardové mašině, a v zimě si velice rád zajezdím závody na ledě v sedle upravené motokrosové mašiny. Do ulic se ale na motorce nikdy nepouštím a ani na to vlastně není čas.

Jak probíhá fyzická příprava bez motocyklu? Jaké cvičení máš oblíbené a které nesnášíš?
Nesnáším běhání, je to tak trochu nuda. Naopak rád jezdím na kole a nevyhýbám se ani posilovně. V zimě rád lyžuji a doma ve Finsku jezdím na běžkách.

Jakou formu relaxace preferuješ, jak si nejlépe od shonu MotoGP odpočineš?
Strašně rád chodím na ryby. Hlavně v létě za pěkného počasí je paráda sednout u krásného jezera.
Máš nějaký oblíbený okruh a naopak neoblíbený? Jaký typ trati ti sedí?
Asi nejvíc mi pro můj styl vyhovují tratě stylu „stop and go“. Mám rád tvrdé brzdění a pak v zatáčce pořádně otevřít plyn. Hodně se mi líbí Mugello nebo Sachsering.

A co Brno? Co je zde pro dobré časy nejdůležitější?
Po té, co v Brně udělali nový povrch, je poměrně náročné a hlavně důležité dobře nastavit podvozek. Je to určitě hodně rychlý okruh s rychlými zatáčkami, ve kterých potřebuješ mít klidnou motorku. Protože je tu nový rovný povrch bez hrbolů, není až tak velký problém s nastavením odpružení. Pro můj jízdní styl je v Brně asi nejdůležitější dobře nastavit přední pérování a mít tedy z předku dobrý pocit.

Motocykly MotoGP jsou plně elektroniky, jak důležitá je z Tvého pohledu?
Elektronika je jedním z nejdůležitějších faktorů motocyklů MotoGP. Mám pocit, že v současnosti je veliký rozdíl mezi Hondou, Yamahou a Ducati. Velice důležité je neustále hledat a zkoušet různé nastavení set-upu elektroniky a pochopit jeho využití na daném okruhu.
Vnímáš fanoušky kolem trati?
Určitě je fantastické vidět dvěstě tisíc fanoušků kolem trati, ovšem během závodu se maximálně soustředím pouze na svojí jízdu.

Máš nějaký speciální rituál před závodem?
Snad ani nic zvláštního, krom toho, že si nandavám helmu dvě minuty před tím, než otevřou „gate“ a taky si vždycky nasazuji první levou rukavici.
Díky za rozhovor a hodně úspěchů do zbytku sezony!

Video


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist