Rok 2015 bude pro Haydena rozhodující

V nadcházející sezoně mistrovství světa silničních motocyklů pokračuje Nicky Hayden s týmem Aspar. Po jejím skončení mu vyprší dvouletý kontrakt, který může, ale také nemusí být ze strany španělské skupiny prodloužen. První rok s Aspar týmem dokončil Hayden šestnáctý, což je zatím jeho nejhorší výsledek od příchodu do MotoGP.

Amerických závodníků je nyní v motocyklovém mistrovství světa jako šafránu a je to Nicky Hayden, kdo naposledy z Američanů vyhrál titul mistra světa královské kubatury. Od vítězné sezony 2006 utekla spousta času a po pětiletém období u Ducati je Nicky Hayden už rok zpátky u Hondy. Tentokrát ne tovární, jak tomu bylo v roce jeho triumfu, ale u týmu Apsar, který v sezoně 2014 provozoval stroje Honda ve specifikaci Open.
Třiatřicetiletý Nicky Hayden změnu potřeboval, ale nakonec z toho bylo celkové šestnácté místo, čtvrté v Open, což je jeho nejhorší umístění od chvíle, kdy v roce 2003 začal v královské kubatuře mistrovství světa závodit. V uplynulých jedenácti letech byl totiž až na premiérový ročník s Ducati (2009, 13.místo), pokaždé v první desítce. V jeho případě je ale třeba připomenout, že kvůli zdravotním problémům nejel během roku v celkem pěti Grand Prix, což je poměrně dost výrazná ztráta vůči konkurenci.
Naposledy slavil Nicky Hayden vítězství v závodě v roce 2006, takže má status posledního Američana, který vyhrál světový titul, ale ne posledního, který slavil vítězství v závodě, protože tím je Ben Spies a jeho zlato z TT Assen 2011. Ve stejném roce byl Nicky Hayden také naposledy na stupních vítězů, když španělskou Grand Prix dokončil třetí.

Američan Hayden je stále hladový po úspěšných výsledcích a pevně věří, že sezona 2015 bude na takové zážitky bohatá. K dispozici bude mít výkonnější model RC213V-RS s nímž jak věří bude usilovat o přední příčky. „Největší rozdíl oproti stávající verzi je výkon,“ uvedl Nicky Hayden, když hodnotil modely Hondy Open 2014 a 2015 pro Gpone.com. „Letos jsme neměli vůbec žádné problémy s podvozkem, ale jiné už to bylo v případě zrychlení a maximální rychlosti. Nový stroj vypadá v těchto oblastech mnohem lepší. Každopádně sami můžeme zapracovat a zlepšit se po všech stránkách.“
Třebaže Nicky Hayden chce ještě alespoň jednou vyhrát je realistou a ví, že to proti továrním jezdcům nebude nic snadného. Letos jsme ale hned několikrát mohli vidět, že počasí dokáže kartami pořádně zamíchat a vítězství v kategorii Open, je v jeho případě rozhodně reálný cíl i bez pomoci počasí. Motivace mu chybět nebude už jen z toho důvodu, že tím zároveň rozhoduje o svém dalším osudu v MotoGP. Sezona 2015 může být pro sympatického Američana také jeho poslední v MotoGP.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist