Reakce jezdců MotoGP po prvních trénincích v Texasu

Po prvních trénincích na Grand Prix Texasu jsou jasné dvě věci a to, že Marc Máquez v Austinu prostě zajet umí na výbornou a také fakt, že dráha Okruhu Amerik je letos pořádně hrbolatá. To týmům stěžuje cestu k ideálnímu nastavení motorky a v závodech to může samozřejmě sehrát důležitou roli, protože taková místa hrozí vždy pádem. Sobota je dnem posledního volného tréninku, který v kombinaci s pátečními tréninky určí první desítku jezdců s přímým postupem do bitvy o pole position v druhé kvalifikaci.

MotoGP – Volné tréninky (FP1 + FP2)

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 2'04,061

„Dnes to šlo dobře a ve druhém tréninku jsem se už na motorce cítil lépe, nicméně tam jsou stále oblasti v nastavení, kde potřebujeme zabrat, zejména pak co se týče citu s předkem motorky. Pozitivem je, že jsme během dne stačili dokončit plánovaný program a vyzkoušeli všechny pneumatiky a to včetně měkké směsi, abychom viděli jak na ně motorka reaguje. Odpoledne jsme také pokročili s elektronikou, nalezli dobrý základ, ale ještě bude třeba dořešit některé detaily a zlepšit chování motorky na nerovnostech.“
 

2. Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) – 2'04,347 … +0,286

„Víkend jsme začali velmi pozitivně a už se těším na zítřek (sobota) až za to vezmeme znovu o něco víc. Dnes jsem najel spoustu kol na střední směsi a použitých pneumatikách, abychom získali rychlost. V závěru druhého tréninku jsem vyjel na měkké směsi, která viditelně funguje dobře na tomto okruhu a já cítil potřebnou jistotu, protože jsem dokázal jet rychlé kolo jako v kvalifikaci. Udělali jsme správnou volbu nejdřív odjet určitou vzdálenost a jakmile bylo třeba nastavit rychlé kolo, tak jsem zajel na druhou pozici, takže situace je v této chvíli perfektní. Dráha není snadná s mnoha změnami směru a spoustou míst brzdění, což vás stojí nějakou energii, plus je navíc hrbolatější než loni. V sobotu budeme pokračovat v přípravě na závod a jsem si jistý, že můžu zajet dobrý kvalifikační výsledek.“
 

3. Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) – 2'04,451 … +0,390

„Jsem velmi spokojený, pracujeme opravdu tvrdě. Jsem si jistý, že se nám tu podaří odvést dobrou práci. Na motorce se cítím dobře a mám pocit, že jsem na dobré úrovni. V řadě míst ale ještě musíme zapracovat na elektronice. Soustředím se na sebe a s týmem pracujeme postupně, krok za krokem. Důležité je pro nás být připraveni na závod, na posledních deset kol, protože tam se ještě můžeme zlepšit.“
 

4. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 2'04,806 … +0,745

„Na této dráze může pomoci aerodynamika. Je tu spousta akcelerace z pomalých rychlostí, ale je tu také hodně změn směru, takže preferujeme jízdu s klasickou kapotáží. Určitě to byl pro mě lepší úvod závodního víkendu než v posledních dvou případech, kdy to byla pohroma. Pro nás je to velmi důležité, protože od Argentiny na motorce neděláme příliš změn v nastavení a budeme se snažit přijít na to, zda si motorka povede dobře také na této dráze, což je úplně něco jiného. Už dopoledne jsem byl v první desítce a ani tak daleko od prvního. Vypadá to, že umíme lépe pracovat se základním nastavením. Odpoledne jsem zajel dobré kolo na měkké pneumatice, takže jsem čtvrtý, ale pořád ještě musíme zapracovat na rychlosti. Zejména brzdění, je těžké zastavit, ale určitě je to lepší začátek ve srovnání s Katarem a Argentinou. Po Kataru jsem očekával lepší výsledky, ale v Argentině jsem hodně válčil. Výrazně jsme zapracovali na vyvážení motorky a nyní mám mnohem lepší pocit.“
 

5. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 2'04,811 … +0,750

„Letos je dráha neuvěřitelně hrbolatá. Je tam pár míst, kde jsou nerovnosti opravdu velké jako třeba v zatáčkách jedna, pět, šest a deset, kde jedeme na levou ruku, a také na cílové rovince je to jako sekce “whoops“ v motokrosu! Po prvním tréninku jsme zaznamenali zlepšení a také vyzkoušeli pár věcí s nastavením a pneumatikami. Také jsme dnes testovali nový výfuk, ale chce to víc času. Na základě získaných informací teď musíme dobře zapracovat, abychom zítra (sobota) znovu o něco dál pokročili. Zejména jde o to se zlepšit v prvních třech sektorech a připravit se na závod jak jen to půjde.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.3 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Matess18 přispěl 0.3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist