Pojede Pasini domácí závod GP?

Situace okolo Mattia Pasiniho, resp. kolem Colina Edwardse, jaký motocykl vlastně Američan v Misanu pojede a zda vůbec pojede domácí Mattia Pasini je hodně zamotaná a nepřehledná. Nyní se ale minimálně z pohledu Colina Edwardse hodně vyjasnilo.

Začneme ale pěkně od začátku, tedy od Colina Edwardse. Ten po brněnském závodě GP testoval na Masecu Aprilii-CRT, pardon motocykl pod názvem ART, týmu Speed Master a nebyl zrovna spokojen. Zatímco se svým normálním motocyklem Suter-BMW zajížděl během závodního víkendu časy pod hranici dvou minut: nejlépe za 1.59.863, tak při následujících testech byl jeho nejlepší výkon po 23 absolvovaných kolech 2.03.143. Inu, ne každá Aprilka je totožná s motocykly stejné značky, které jezdí třeba Randy de Puniet či Aleix Espargaro. 
Takže nebylo ani moc divu, že se Edwardsův tým Forward Racing a firma Suter Racing Technology nakonec dohodli na prodloužení spolupráce do konce této sezony. 

Navíc došlo k dohodě, že Forward poskytl jeden z motocyklů za částku 30 000 Euro pro testování Danilla Petrucciho a Dominiqua Aegertera, která bude odečtena z poslední splátky tohoto týmu pro Švýcary.

Nyní ale chce týmový šéf Forwardu Giovanni Cuzari pomoci - penězi zrovna neoplývajícímu - týmu Speed Master tím, že do konce sezony převezme pod svá křídla jezdce Mattiu Pasiniho včetně aktuálního materiálu. Cuzari nabídl majiteli týmu Speed Master Regalinu Iannonemu - ano je to otec pilota stejného příjmení - že sice nedá z ruky na hotovosti ani jediné Euro, ale převezme veškeré náklady za cestování, výplatu mechaniků etc., což samozřejmě Dorna uvítala, neboť nechce ztratit ani jednoho z 21 stabilních pilotů.
Desetinásobný vítěz závodů Grand Prix Ital Pasini ale sám neví, zda v Misanu vůbec pojede. "Opravdu nevím, zda se tým Speed Master ještě jednou v paddocku objeví či ne. Také nevím, zda budu startovat, nebo nebudu a za jaký tým...Prostě nevím! Jsem hodně naštvaný, neboť jsme začali sezonu s podřadným materiálem a tento bike není pro MotoGP vůbec připravený. Já chci závodit a ne pořád shánět sponzorské peníze", řekl začátkem tohoto týdne Mattia Pasini.

Radio Paddock mezitím hlásilo, že týmový majitel Speed Master Regalino Iannone nabídl zapůjčit Pasiniho motocykl ART-CRT dalšímu italskému jezdci Federico Sandimu za 100 000 Euro pro tento domácí závod.
Mezitím také bylo oznámeno, že u jiného italského týmu dojde rovněž ke změně, co se týká budoucnosti: Šéf stáje Ioda Racing Giampiero Sacchi chce během závodního misanského víkendu oznámit dvouletou spolupráci se Suter Racing Technology a tým pojede příští rok pod názvem Ioda-Suter.

Mimochodem, co se týká nákladů na kompletní materiál pro jednoho jezdce v kubatuře MotoGP pokud bude používat bike Suter s agregáty BMW, tak nejsou o moc větší než je cena motocyklu v WSBK, ostatně posuďte sami: "Za šasí zaplatíš 95 000 Euro, bez kol a brzd. Motor BMW má hodnotu 40 000 Euro, tovární revize potom stojí 20 000. Potřebuješ 5 motorů a 5 revizí, tedy okolo 300 000 Euro. Pro jednoho jezdce potřebuješ dvě šasí a také náhradní díly asi za 100 000 Euro. K tomu musíš připočítat brzdy a kola. Prostě za 700 000 Euro můžeš závodit v královské motocyklové kubatuře a to je jen o trochu více, než bys zaplatil za materiál pro závodění ve WSBK", vypočítává Andreas Leuthe, marketingový ředitel Suter Racing Technology.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist