Pasini jel poprvé motocykl třídy MotoGP

Stoner je nemocný, Fabrizio se musí soustředit na superbiky a tak se rychle hledal u Ducati náhradník.

Italský jezdec dvěstěpadesátek maďarského týmu Toth Aprilia, Mattia Pasini, testoval včera na "Automotodromu Brno" motocykl Ducati Desmosedici GP9 stáje Pramac Ducati. 

Pod dozorem testovacího jezdce Ducati Vita Guareschiho dostal druhý muž nedělní Grand Prix v Brně šanci předvést své umění na silnějším stroji, než by doposud zvyklý. 

Jelikož Casey Stoner je minimálně do Grand Prix Portugalska (4. října) mimo hru a stabilní jezdec Pramacu Mika Kallio pojede až do Australanova návratu v továrním týmu Marlboro, tak se rychle hledal náhradník pro tým Pramac Ducati. 


V Brně jel vedle Niccolò Canepy jeho krajan Michel Fabrizio, tedy hvězda ze superbiků.
Ovšem jednak to nebyl zrovna úspěšný debut, Fabrizio startoval do závodu z předposlední pozice, v závodě samotném pak už po 6-ti kolech zajel do boxu, navíc se nyní Fabrizio dle vyjádření Davide Tardozziho musí soustředit na rozhodující boj o mistrovský titul ve WSBK.  

Co se vlastně Fabriziovi stalo? V pátek si po pádu pohmoždil pravé rameno, a v neděli si v něm natrhl ramenní sval.

 "Nemám co moc říci. Po několika kolech to byla nesnesitelná bolest a já jsem skoro nemohl brzdit. Připadal jsem si, jako bych měl pod kůží golfový balónek. Omlouvám se tímto týmu Pramac Racing a chtěl bych jim poděkovat, že mi dali šanci jet v Brně závod", řekl po závodě Michel Fabrizio.

Ale pojďme nazpět k Pasinimu. Ten tedy včera testoval satelitní motocykl Ducati Desmosedici GP9 stáje Pramac Ducati a byla to jeho první jízda na závodním motocyklu o obsahu 800 ccm. 


Ve svém nejrychlejším kole, 64. ze 66. zajel Mattia Pasini čas 1.59.614, když na nejrychlejšího jezdce Jorge Lorenza (1.56.171) ztratil 3,5 sekundy a na posledního stabilního jezdce MotoGP, Gabora Talmacsiho (1.59.008), přibližně 0,6 sekundy. 


Ovšem na své značkové tovární kolegy, Haydena a Kallia, neztratil při své "premiéře" Ital zas tak mnoho, na Haydena 1,7 sekundy, na Kallia 1,6 a na týmového kolegu Canepu 1,5.

“Jsem velmi rád, že jsem mohl testovat. Bylo samozřejmě jasné, že hned nezajedu Pole position. Nejtěžší bylo brzdění a také pozice na motocyklu je úplně jiná, než na motocyklu 250 ccm", komentoval test Mattia Pasini. A dodal: "Nejsem si jistý, jestli pojedu i nějaký závod, ale nemohu to vyloučit".


Šéf týmu Pramac Paolo Campinoti byl velmi spokojen s testováním Mattii Pasiniho, ale společně s týmem Toth Aprilia se rozhodli, že kvůli dvěma závodům se nevyplatí přestup do MotoGP. 

Kdo pojede tedy v Indianapolis a v Misanu jako týmový spolujezdec Niccolo Canepy není zatím vůbec jisté!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist