Osud Suzuki v roce 2012 stále nejistý

V Motegi se očekávalo definitivní rozhodnutí o účasti továrny Suzuki v kubatuře MotoGP na rok 2012. A i když španělský tovární jezdec Alvaro Bautista si během celého závodu Grand Prix Japonska vedl opravdu skvěle a dokonce bojoval překvapivě o podium, tak stále ještě nepado definitivní rozhodnutí, zda se tato tradiční továrna zúčastní šamponátu nebo nezúčastní.

Ani Motegi nepřineslo v otázce účasti továrny Suzuki na příští rok v MotoGP žádné jasné stanovisko, ačkoliv byli Grand Prix Japonska přítomni jak generální manažer továrny Yoshiji Terada, tak deputátní senior manažer Masahiko Kate.

Minimálně ale jedno je jisté, nový prototyp o objemu 1000 ccm byl už dvakrát testován na domácím okruhu u Hamamatsu testovacím pilotem Nobuatsu Aokim, který k tomuto testu prozradil některé podrobnosti:  "Nesmím toho moc říci, ale projekt běží. Dvakrát jsem litrový motocykl testoval. Chová se na dráze velmi dobře, neboť dodatečný objem s větším počtem otáček zlepšily hodně jezdecké vlastnosti. Ale jsou zde pochopitelně dětské nemoci. Máme tedy před prvním startem hodně práce".

Nobu Aoki, který byl naposled stálým jezdcem MotoGP v roce 2004 a který má na svém kontě čtyři podiová umístění v královské kubatuře, dále říká, že pokud se Suzuki rozhodne ke kroku i nadále závodit v MotoGP, tak se na startu sezóny 2012 objeví se stávajícím motocyklem GSV-R 800 ccm: "Bylo by to hodně těžké, připravit "litr" k 15. dubnu na zahajovací závod v Kataru. Ale já opravdu neznám přesné plány od Suzuki".

Ostatně Suzuki je tajemná, jak tajemný hrad v Karpatech a ani samotný týmový manažer Paul Denning není do těchto plánů zasvěcen: "Pozice Suzuki co se týká příštího roku je hodně nečitelná. Konalo se sice několik jednání a já jsem očekával, že bude dán pro tým nějaký signál. Ale management Suzuki musí vše teprve prodiskutovat ve správní radě. Doufám, že brzy obdržíme instrukce, co můžeme plánovat na rok 2012. Nechceme se totiž jen zúčastnit, ale odstartovat projekt, který by zaručoval odpovídající výsledky. A doufali jsme, že o závodním víkendu v Motegi budou nějaké novinky. Z čistě operativního hlediska co se týká pilotů a sponzorů, tak to je už skoro hrana a propásneme tak vhodnou příležitost. To je samozřejmě i otázka personálu a financování roku 2012."

Také projektový manažer Shinichi Sahara toho moc neprozradil: "Upřímně řečeno, stále ještě jednáme. Motocykl o objemu 1000 ccm byl už testován. Samozřejmě, že jsou některé malé problémy. Můj pocit ale říká, že na konci dopadne vše pozitivně".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist