Ohlasy po Grand Prix v Brně

Den závodu na okruhu v Brně nabídl skvělou podívanou pro víc jak 138 tisíc fanoušků, kteří přijeli podpořit jezdce prestižního motocyklového mistrovství světa. Na jihu Moravy Marc Márquez poprvé letos nevyhrál a z vítězství se těšil Dani Pedrosa. Dvojice Jorge Lorenzo a Valentino Rossi získala pro tři ladičky double. V pondělí ještě většina jezdců MotoGP absolvuje v Brně test.

MotoGP – závod

1. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – MS 2.místo … 186 bodů (-77)

Pravděpodobně není nikdo, kdo by toto vítězství španělskému jezdci nepřál. Dani Pedrosa dlouhodobě dosahuje dobrých výsledků a na své letos první vítězství si musel počkat až do jedenácté Grand Prix sezony. Stal se tak jezdcem, který zastavil Márquezovu nadvládu, takže plný počet bodů zůstává doma, tedy stáji tovární Hondy. Po závodu v Brně už se také snad nenajde nikdo, kdo by mohl tvrdit, že se Dani Pedrosa neumí smát. On to uměl vždy, ale dnes měl k tomu opravdu dobrý důvod.
„Jsem moc šťastný, že jsem vyhrál tento závod! Letos to byla hodně těžká cesta za vítězstvím, ale dnes mají všichni v týmu velkou radost. Když vidím úsměv na jejich tvářích, cítím se šťastný, protože se pokaždé snažíte získat ten nejlepší výsledek, ale ne vždy se vám to podaří. V tomto roce máme úžasného soupeře v podobě Marca, který má za sebou skvělé výsledky v každém z deseti úvodních kol šampionátu. Možná to dnes nebyl jeho nejlepší den, ale myslím si, že jsme o tomto víkendu velmi dobře zapracovali a získat pro tým vítězství je fantastický pocit.“

2. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 4.místo … 137 bodů (-126)

Rodák z Mallorky vyhrál ranní zahřívací trénink a bylo jasné, že to Jorge Lorenzo bude chtít v závodu co nejlépe prodat. Úvodní kola byla naprosto strhující a Lorenzo převzal vedení ve druhém kole, když si poradil s dvojicí jezdců Ducati. Španěl nastavil vysoké tempo, časem 1´56,066 sekundy překonal rekord okruhu a snažil se svým soupeřům ujet. Jenže pak přišel nástup Daniho Pedrosy, jemuž Španěl nedokázal čelit a od šestého kola jel druhý. Nevzdal to a v závěru postupně náskok Daniho Pedrosy stahoval, jenže to už bylo pozdě a cílem projel čtyři desetiny za vítězem.

„Nakonec jsme Marca porazili, ale bohužel jsem to nebyl já, kdo tentokrát vyhrál. Měl jsem šanci na vítězství, protože už v zahřívacím tréninku jsem měl dobrý cit s motorkou a také v úvodních kolech závodu jsem se cítil dobře. Jediný problém, který nastal, byl ten, že se cit s motorkou po několika kolech změnil a Dani mě dostihl. V závěru závodu motorka nejela vůbec špatně, ale byl jsem už na limitu, abych Daniho dostihl. Kdyby tam bylo ještě jedno kolo, měl bych možnost to zkusit a porazit ho, ale na to už bylo příliš pozdě. Chtěl jsem bojovat o vítězství, ale Dani dnes zajel skutečně perfektně. Fyzicky se cítím velmi silný, takže pokud nám to půjde dobře, můžeme bojovat o vítězství.“

3. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – MS 3.místo … 173 bodů (-90)

Devítinásobný šampion předvedl, že je stále schopný jezdit nejvyšší ligu, když do závodu startoval sedmý a ještě s hendikepem zraněného prstu. V prvních kolech sváděl bitvy s mladšími soupeři a nakonec znovu odolával náporu Marca Márqueze, který se před něj dostal. Jenže Rossi zavelel k útoku a rychle začal Márquezův náskok stahovat až došlo na další souboj, kde byl tentokrát Rossi úspěšný a po pár kolech, kdy Márqueze vozil za svým zadním kolem, dokázal zrychlit natolik, že si vytvořil bezpečný náskok a v cíli tak mohl oslavit třetí místo.
„Za tento výsledek jsem moc rád, protože to nebyl snadný víkend. Včera jsem havaroval a zranil si prst. Ráno to při prověrce nastavení nebylo vůbec dobré také kvůli bolesti, takže se s tím jezdilo dost těžko. Odpoledne jsem pak zašel do Mobilní kliniky, aby mi prst připravili na závod. Společně se Silvanem (Galbusera) a celým týmem jsme dokázali nastavit motorku a zajet dobrý závod. Proto jsem moc spokojený. Měli jsme správné tempo a získali další umístění na stupních vítězů. Bohužel jsem v úvodních kolech přišel o nějaký čas, protože jsem si nebyl úplně jistý, ale pak jsem získal potřebný rytmus a bylo skvělé porazit Marca. Klouzalo mu to, měl problém, takže nebyl dost rychlý. Samozřejmě jsem chtěl víc dopředu, ale třetí místo není v Brně vůbec špatné, protože Dani s Jorgem jeli velmi výrazný závod.“

4. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – MS 1.místo … 263 bodů

Po deseti triumfech v řadě skončila nadvláda Marca Márqueze, který v Brně ani nebodoval umístěním na stupních vítězů. Španěl hovořil o tom, že jeho motorka byla dobře nastavena na jedno rychlé kolo, ale pro celý závod toto nastavení nebylo příliš dobré. Samozřejmě každý v jeho týmu tak nějak v koutku duše věřil, že třeba dokáže vyhrát i ten jedenáctý závod roku, ale že se tak nestalo, tak z toho si velkou hlavu dělat nemusí, protože jeho náskok ve vedení průběžného hodnocení je natolik velký, že aby o něj přišel, tak to by už tedy muselo být něco.

„Dnes to byla jedna z těch nedělí, kde jsem se necítil úplně v pohodě a ani nastavení motorky nebylo nejlepší. Nebyla to chyba týmu nebo moje, prostě jsem neměl ten stejný pocit jak tomu bylo v předchozích dnech závodů. Určitým způsobem jsem se teď zbavil břímě ze svých beder, protože už se mě teď každopádně nebudou neustále ptát na to, zda můžu vyhrát všechny závody. Důležité bylo, že jsem se soustředil na udržení čtvrté pozice, třebaže nebylo vůbec snadné nebojovat o vítězství. Získali jsme tím třináct bodů, což je důležité pro šampionát, kde máme velký náskok. Záleží na tom, kdo vyhraje titul a ne, kdo vyhraje nejvíc závodů.“

MotoGP – závod (Top Open)

8. Aleix Espargaró (NGM Mobile Forward Racing) – MS 6.místo … 85 bodů (-178)

Španěl je v hodnocení kategorie Open jasně nejlepším jezdcem. Naposledy v Indianapolisu nebodoval kvůli pádu, ale v Brně znovu zaujal pozici Top jezdce Open a navíc se v průběžném hodnocení šampionátu vrací zpátky na šestou příčku, jako třetí nejlépe umístěný jezdec Yamahy.

„Jsme nejlepší v kategorii Open a spokojeni s dnešním výsledkem, protože jsme udělali maximum, co bylo v našich silách. Byl to náročný víkend a tým odvedl vynikající práci. Hodně jsme pracovali na nastavení a ještě dnes ráno jsme vyměnili řadu věci a zkoušeli nová řešení. Brno je skutečně hodně rychlá dráha a už předem jsme věděli, že tu budeme mít potíže. Navíc jsem stejně jako v Indy zápolil s předkem motorky, takže jsem moc rád, že jsem nakonec dokázal svádět souboje s Bradleym a bratrem Polem. Odvedl jsem maximum a máme teď nějaké další dobré body do průběžného hodnocení šampionátu.“

Petr Czyž - (Odebírat články autora)