Názory pilotů po testech v Sepangu II.

Včera jsme vás seznámili s názory pilotů Top-5 po skončení testů v Sepangu, nyní dáváme slovo těm kteří skončili na dalších místech v časové tabulce, tedy vytvořli druhou polovinu Top-10 a také superbikovému mistru světa 2009 Benu Spiesovi.


Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1

"Opouštím tento test s velmi dobrou náladou. Čtvrté místo celkově, s tím musím být spokojen. Vlastně jsem byl rychlejší, než jsem čekal. V závěru jsem chtěl ještě trochu zrychlit, ale v každém rychlém kole mě někdo pozdržel. Ale kvůli tomu se přece nebudu rozčilovat. Celé tři dny testů jsme se snažili o to, abychom dali dohromady co nejsilnější balíček a nasbírali hodně informací. Stále ještě ztrácím při brzdění a také tam, kdy se zavře plyn a já vjíždím do zatáčky. Problém je, že když to lépe jde s brzdami, tak zase ztrácím grip. Nejsem daleko vzdálen od Top-3, kteří mají všichni k dispozici tovární motocykly. Je to velmi dobrá výchozí pozice a já nechci tovární piloty ztratit z dohledu.", řekl po testech vloni celkově sedmý jezdec kubatury MotoGP.

Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V
Stefan Bradl se krůček po krůčku přibližuje opravdovým hvězdám královské kubatury, a tak je se svým celkovým výkonem spokojen, ale: "Jsem trochu na rozpacích, co se týká posledního dne testování. Bylo to hodně komické, všichni se snažili zajet co nejrychlejší časy, ale nepodařilo se jim to. Viděl jsem, že třeba Rossi si během dne dvakrát namontoval nové měkké pneumatiky a zkoušel jet rychle, viděl jsem to na monitoru. Také Crutchlow to zkoušel a já rovněž. Přidal jsem nadoraz plyn a chtěl co nejrychleji zajet dobrý čas. Stačilo jedno jediné kolo:, ale ačkoliv jsem zatnul zuby, tak nic. Byl jsem frustrovaný. Říkal jsem si, co se to děje? Ale pokud se podívám na dnešní časy jako celkové, tak musím být spokojený. Ztráta na nejlepšího je pod sekundu, takže mě to uklidnilo a já vím, že jsem blízko absolutní špici. Trochu jsem zklamaný tím, že mě v posledních minutách přeskočili Rossi a Crutchlow a já se propadl z 5. na 7. místo. Můj long-run proběhl velmi pozitivně a časy byly hodně konstantní. Bohužel jsem měl problémy s předním kolem, které se předtím ještě nikdy nevyskytly. Bylo několik momentů, kdy jsem musel ubrat plyn. Rychlost ale byla dobrá, rozdíl v časech nebyl velký a v průměru jsem byl o 3 až 4 desetiny rychlejší než minule. Jediné, co jsem si přál, abych zajížděl více časů pod 2:01 - ale když začalo klouzat přední kolo, tak jsem nechtěl jít přes limit. V zásadě byly podmínky horší než při minulých testech a já jsem byl o 3 desetiny  pomalejší. Ale Malajsie je speciální místo, pokud je opravdu horko, tak to prostě nejde. Je zde velká vlhkost. Jedině, když je vše absolutně v perfektním stavu, tak je možno se dostat na 1:59, tak jako Casey Stoner vloni".

Jen pro zajímavost: Dani Pedrosa zůstal za svým nejlepším časem z prvního testu o 0,462 sec. zpět, Rossi dokonce o 0,520 sec.

Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13
Andrea Dovizioso snížil s Ducati ztrátu na Pedrosu na 1,088 sec., ale to bylo konečná stanice" "Jsem velmi spokojený s průběhem naší práce během všech tři dnů. Ve středu se nám podařil obrovský krok dopředu. Nyní víme, kterým směrem se máme vydat. Mohu tak později a tvrději brzdit a rychleji zahnout do zatáčky. V její polovině ale jsme stále ještě pomalejší, tam ztrácíme. Tento problém tedy zůstal, v tom se musíme zlepšit. Se svým nejrychlejším časem jsem spokojený, zajel jsem ho 90 minut před tím, než začali jezdit rychle také ostatní. 2:01,650 min není sice žádný zvláštní čas, ale za těchto podmínek jsem s ním spokojený", říká Dovi, který odjel i několik kol s testovacím motocyklem od Michele Pirra a doplnil: "Nějaké výhody tento motocykl má, ale nepodařilo se mně s ním jet rychleji než s mým motocyklem, protože jezdecká pozice je jiná a také motor má jiné nastavení, než jsem zvyklý. Chtěl jsem prostě jen zjistit, kde jsou rozdíly mezi těmito dvěma motocykly. Jestli ten testovací funguje lépe naž můj? A můj dojem je pozitivní. Pak jsem ale jel opět se svým normálním motocyklem a zajel své nejrychlejší kolo. Při vjezdu do zatáčky je testovací motocykl lépe řiditelný, což je sice jen malý krůček dopředu, ale hodně důležité znamení, že se pracuje tím správným směrem."

«Dovi» jel první den 2:02,801, ve středu pak 2:01,803 a ve čtvrtek se zlepšil na svůj nejlepší čas 2:01,650 min. To znamenalo na konci dne 1,088 sec. za Pedrosou a celkově necelých 1,4 sec na nejrychlejšího Lorenza. 

"Problém je, že s Ducati nemohu jet optimální stopu, tedy tu, kterou bych chtěl. Musíme prostě zlepšit ovladatelnost biku. Potom mohu já tomu přizpůsobit svou stopu. Ta se v současné době musí ideálně volit tak, aby jsi využil všech schopností pneumatik Bridgestone. To jsem se naučil v posledních třech rocích. Momentálně nemáme šanci, závodit proti Hondě a Yamaze, to je realita a každý to ví. Celkem 6 dnů testů v Malajsii ale bylo hodně pozitivních. Vyzkoušeli jsme hodně různých nastavení a já mohl dát technikům hodně informací. Nyní se těším na testy do Jerezu a na závody do Kataru. To jsou společně se Sepangem úplně tři různé okruhy a po nich budeme vědět, kde se s naším motocyklem vlastně nacházíme", říká dále Dovi.

Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13
Nicky Hayden (31) byl včera o poznání v lepší náladě, neboť: "Našli jsme 0,5 sec". Tovární pilot Ducati se třetí den testů dostal na čas 2:02,070 min a skončil tak o 0,5 sec za svým týmovým kolegou Andreou Doviziosem. Díky silné středě, kdy sympatický Američan zajel velmi dobrý čas  2:01,778 min, tak se v konečném hodnocení testů po třech dnech umístil o pouhých 0,1 sec za «Dovim» na místě 9.: "Ve středu jsme dopadli nejlépe. Celý test byl ale daleko lepší než ten před třemi týdny. Tehdy jsme ztráceli dvě sekundy, nyní mám i lepší pocit na motocyklu. O půl sekundy jsme se přiblížili špici, než jsme byli před třemi týdny. Ovšem přes noc určitě neobjevíme celou sekundu. Samozřejmě, Malajsie je dlouhý okruh, takže jsou i větší časové rozdíly. Doufám, že na kratších tratích budeme blíže těm nejlepším. Dnes jsem také upadl v první zatáčce, když jsem měl rozjeto nejlepší kolo vůbec a cítil jsem se skvěle. Myslel jsem si, že bych mohl zlepšit svůj čas ze středy. Pak jsem udělal jezdeckou chybu a zadní kolo mně uklouzlo. Ale nebyl to žádný těžký pád. Co se týká závodů, tak je jasné, že nás nečeká vůbec lehká sezóna. Ale my se nenecháme vyvést z klidu a půjdeme prostě za svým cílem. Doufám, že budu schopen závodit s druhou skupinou a držet její tempo a že se mně někdy také podaří vyjet si dobré startovní místo na roštu.

Při minulém testu jsme ztráceli dvě sekundy, nyní jsou to stále ještě 1,5 sec. Je to stále ještě hodně, ale také jsme udělali pokrok směrem dopředu. Během tří týdnů jsme s malým vylepšením našli půl sekundy. To se nám podařilo díky lepšímu rozložení váhy, když jsme přidali víc na zadní osu. Ale není to pouze ta půlka sekundy, nýbrž jezdíme i konstantní časy. "

Ben Spies – Ignite Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 2.493 (33)
Ben Spies musí své očekávání na sezónu 2013 hodně uskromnit: "Ani v Kataru ještě nebudu úplně zdravý".

Američan Ben Spies (28) nemohl před třemi týdny v Sepangu skoro vůbec jezdit, kvůli svému dlouho se táhnoucímu zranění ramene. Tehdy třetí den musel úplně vypustit. Nyní bojuje pilot týmu Ignite-Pramac-Ducati především s obrovskou časovou ztrátou. Časem 2:03,055 min byl klasifikován až jako 16.: "Určitě jsem na tom lépe než minule. Ani tentokráte jsem ale nemohl objet moc kol, ale přesto se mě daří daleko lépe. Po středeční jezdecké chybě, kdy jsem spadl, jsem měl velké bolesti, takže jsem brzy skončil. Pro závěrečný den jsme ale našli nastavení, které mně umožnilo lepší ježďění. Poslední hodinu jsem propásl kvůli problémům s přední vidlicí.  Bohužel léčení mého zranění trvá déle, než jsem myslel. Momentálně jezdím s motocyklem hodně opatrně. Chybí mně síla, a tak musím po 35 kolech vždy ježdění ukončit. Bolesti jsou sice snesitelné, ale to definitivní uzdravení trvá hodně dlouho. Musím jinak brzdit, a nemohu měnit směr motocyklu silou svalů. Máme před sebou ještě hodně práce. Z Ducati se přes noc nestane vítězný motocykl. Ale na nejrychlejší Ducati už nám chybí pouze sekunda". 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist