Na úvod dělí oba jezdce Yamahy jedna sekunda

Po pátečních trénincích je nejrychlejším mužem královské kubatury Jorge Lorenzo, který zajel odpoledne čas 2'02,338 sekundy a druhého v pořadí Marca Márqueze porazil rozdílem třiatřiceti tisícin. Valentino Rossi měl problémy s přilnavostí zadní části jeho tovární M1 a první den britské Grand Prix uzavřel desátý. Třetí trénink rozhodne o postupující desítce do druhé kvalifikace, ale to jen v případě, že dráha zůstane suchá, protože při změně podmínek už k zlepšení časů nedojde.

V dopoledním prvním tréninku zajel Jorge Lorenzo druhý čas 2'03,499 sekundy a na špičku tabulky ztrácel 0,388 sekundy. Ve druhém tréninku Španěl výrazně zrychlil, nastavil své maximum na 2'02,338 sekundy a tento čas už nikdo z jeho soupeřů nedokázal překonat.

„Pocitově to bylo dobré hned od začátku,“ prozradil úvodem Jorge Lorenzo. „Nečekal jsem, že se odpoledne zlepším při svém první výjezdu až tak moc, ale můj čas byl rázem o sekundu rychlejší a dostatečně rychlý k tomu, abych si udržel první pozici. Stále ještě potřebujeme trošku zapracovat na rychlosti, protože dráha je velmi studená a výkon pneumatik šel při každém výjezdu trošku dolů.“

„Potřebujeme tak zapracovat na nastavení motorky, abychom zlepšili životnost pneumatik a udrželi si vyšší rychlost. Závody automobilů jsou příčinou hrbolatého povrchu Silverstonu a to zejména v zónách brzdění a myslím, že je to ve srovnání s loňským rokem o něco pomalejší. Motorky jsou ale jak to tak vypadá zase o něco rychlejší, takže časy jsou podobné.“

Desátý Valentino Rossi po pátečních trénincích uvedl: „Ráno to nebylo špatné, ale problémy jsme měli odpoledne, protože jsme se snažili upravit motorku v rámci zlepšení životnosti pneumatik, ale nebyl jsem s tím dostatečně rychlý. Na motorce jsem se necítil dobře a přišel tak o řadu pozic. Odpolední trénink byl o něco komplikovanější, ale vyzkoušeli jsme různé věci a teď potřebuje analyzovat data a dát to všechno dohromady, abychom byli v sobotu silnější.“

„Počasí je v Silverstonu pokaždé velkou neznámou a stejně jako všichni ostatní, tak také my bychom raději odjeli všechny tréninky na suchém povrchu, jenže to nemusí být možné, protože se počasí rychle zhoršuje. Naštěstí jsem desátý, takže by to nemusel být až tak velký problém, pokud bychom zítra ráno (sobota) jeli trénink na mokrém povrchu, ale jak už jsem řekl, bylo by lepší jet na suchu a mít tak šanci zapracovat na zlepšení nastavení,“ dodal Rossi.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist