Masarykův okruh zažije při Grand Prix „invazi“ na trať

Jen několik okruhů na světě má tuto výsadu: otevřít po závodu Mistrovství světa silničních motocyklů závodní dráhu pro fanoušky. V roce 2013 mezi ně bude patřit i Masarykův okruh. Diváci se budou moci bezprostředně po skončení závodního programu projít po cílové rovince.

Masarykův okruh zažije při Grand Prix „invazi“ na trať
Automotodrom Brno dosud nemohl takzvanou „track invasion“ uspořádat, protože po skončení závodního programu následoval ještě závod talentovaných mladých jezdců Red Bull MotoGP Rookies Cup. Ten se však v letošním roce pojede jen v sobotu. „Je možné, že to bude jediná příležitost užít si tento nevšední zážitek na dalších mnoho let dopředu. Otevřít trať můžeme především díky změnám v časovém harmonogramu, které jsou však jen na letošek,“ vysvětluje výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

bwin Grand Prix České republiky se totiž jede ve stejném termínu jako závod Formule 1 v Belgii a organizátoři proto kvůli televiznímu vysílání posunuli časy jednotlivých závodů. „Hlavní závod MotoGP tak odstartuje o hodinu dříve, tedy ve 13.00, teprve po něm se pojede závod nejslabší kubatury Moto3. A po jeho skončení budou moci fanoušci mířící z tribuny C na parkoviště vyjít na dráhu v prostoru cílové rovinky,“ upřesnila Ulmanová.

Pro fanoušky se otevře celý úsek dráhy podél boxové uličky. „Je na každém, jestli dráhu jen přejde, nebo využije této možnosti a projde se po asfaltu, kudy ještě před pár desítkami minut jezdili závodníci. Otevření trati ale uleví i těm, kteří o procházku po ní zájem nemají. Tím že nebudou muset procházet tunelem pod dráhou, se odchod na parkoviště výrazně zrychlí,“ doplnila manažerka security Automotodromu Brno Jana Božková.

bwin Grand Prix České republiky se koná 23. – 25. srpna 2013 na Masarykově okruhu. Závod tradičně navštíví víc jak dvě stě tisíc fanoušků. Ty z České republiky letos čeká unikátní zážitek – v královské kubatuře budou startovat dva čeští jezdci Karel Abraham a Lukáš Pešek. Víc domácích jezdců v nejvyšší kubatuře měla Česká republika, přesněji Československo, naposledy v roce 1982 ještě na staré přírodní trati Masarykova okruhu.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist