Konečně triumf!

Takřka do roka a do dne zopakoval Thomas svůj triumf z Le Mans a mohl se radovat ze své 5. vítězné GP v kariéře. Vše po perfektním výkonu a s trochou potřebného štěstí.

Jen pozorný divák řadil mezi favority dnešního závodu třídy 125 také našeho pilota Thomase Lϋthiho. Ten, ač „v suchých“ trénincích nijak nevyčníval, tak naopak „v mokrých“ obsadil na okruhu v Le Mans dvě druhá místa (FP2 a warm-up). Proto jsme také s očekáváními vyššími než byla 9. startovní pozice vstupovali do dnešního závodu. Podařilo se nám zvolit vhodné pneumatiky „slicky“ a Tom tak měl na osychající trati výhodu oproti pilotům na „intermediích“ – Kalliovi a Laiovi. Bautista, který byl 4. členem vedoucí skupiny, jel také na „slickách“. Výhoda „slicků“ se projevila naplno v závěru závodu, kdy trať již byla skoro suchá a kde měli Tom a Bautista nad svými konkurenty převahu.
Pojďme ale od začátku. Tom výborně odstartoval a spolu s Kalliem, Laiem a Peškem poodjeli zbytku pole. Pešek ve 2. kole havaroval a Tom, jedoucí těsně za ním, se mu jen se štěstím vyhnul. Nabral ale ztrátu na vedoucí dvojici, kterou ovšem během 4 kol bravurně zlikvidoval a zároveň za svými zády dotáhl do skupiny také Bautistu. V 11. kole šel Tom poprvé do vedení a hned se pokusil svým soupeřům ujet. Postupně odpadl chybující Lai, ztrácel také Kallio. Tom si vytvořil nepatrný náskok, který v posledních kolech stáhl Bautista. Ten byl v tu chvíli rychlejší v zatáčkách, na rovinkách však měla Thomasova Honda vyšší top speed. 2 kola před cílem Bautista Toma předjel. Tom se mu to chystal v posledním kole vrátit v jedné z delších rovinek, měl vybráno i přesné místo předjetí. Na to ale nedošlo. V polovině posledního kola zpomalila Bautistova Aprilia kvůli mechanické poruše, Tom se jen těsně vyhnul, ale pak už si mohl nikým neohrožován dojet pro zasloužené vítězství.
Tom Lϋthi:
„Dnes to byl velmi těžký závod, měl jsem však na tyto podmínky velmi dobře připravený motocykl. Zvolili jsme „slicky“ a měkčí směs na zadní kolo, což se ukázalo jako správná volba. V závěru závodu se ke mně přiklonilo štěstí, když měl Bautista poruchu. Vítězství je pro mě i tým odměnou za tvrdou práci, kterou jsme letos odvedli.“
Daniel M. Epp:
„Podařilo se nám najít na podmínky optimální nastavení včetně výběru pneumatik. Důležité ale především bylo, že Thomas dokázal tohoto nastavení využít a odjet vynikající závod. Je to pro nás krásné a velmi nečekané vítězství. Nelze se ale domnívat, že teď to dokážeme automaticky zopakovat. Pořád máme problémy, když je trať suchá a všechny motocykly jsou nastaveny podobně a mají tvrdé pneumatiky. Při tomto nastavení má někdy Tom problémy, že s tvrdým továrním rámem, který letos jezdí, dobře necítí zadek motocyklu. Příští týden nás čeká testování na Sachsenringu, pak závod v Mugellu a 6.-7.6. budeme testovat v Brně. Věřím, že nám to pomůže, abychom se zlepšili v suchých podmínkách, při kterých jsme loni dosahovali nejlepších výsledků.“
Náš druhý pilot Sandro Cortese skvěle odstartoval a pohyboval se v první desítce. Postupně se však propadal. V závěru závodu jezdil v šestičlenné skupině bojující o 10. místo, kde byl Sandro v cíli až jako poslední, což znamenalo 15. místo. Přesto je tento výsledek pro našeho šestnáctiletého pilota velmi dobrý a znamená také jeho první letošní bod.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist