Jezdci MotoGP komentují poslední testy před GP Kataru

Poslední předsezonní test v Kataru lehce nastínil rozložení sil v královské kubatuře, ale jak sami víme sezona teprve začíná a během závodního víkendu v Losail může být vše jinak. Jedno je jisté, velkým překvapením je nejrychlejší jezdec předsezonních testů 2017 Maverick Viñales. Vyjádření se týká všech jezdců, kteří zajeli svá maxima do jedné sekundy na prvního.

IRTA test MotoGP – 3.den v Kataru

1. Maverick Viñales (Movistar Yamaha MotoGP) - 1'54,330

„Jsem opravdu rád, že jsme s motorkou znovu o něco pokročili, a že se cítím v pohodě dokonce i se závodní rychlostí s níž jsme celkem spokojeni. Mám pocit, že bychom ještě mohli zlepšit elektroniku a získat tím pár desetin, takže prostor pro zlepšení tu stále je. Určitě nejsme na limitu motorky, takže pořád ještě můžeme zatlačit o něco víc. Pokud se nám podaří udělat v první Grand Prix to samé co v testu, můžeme bojovat o vítězství. Máme skutečně dobrý technický komplet a já se na něm cítím výborně. Jsem teď v dobré kondici, tak v pohodě.“
 

2. Andrea Dovizioso (Ducati Team) - 1'54,401 ... +0,071

„Tři dny testů v Losail bylo hodně zajímavých, protože každý den byla jiná dráha a úroveň přilnavosti, což bylo velmi užitečné v rámci přípravy na první závod, který je už koncem tohoto měsíce. Zajeli jsme výrazně, ale nejsem spokojený se závodní rychlostí, která přestože není špatná, není dostatečná, protože Viñales byl opravdu hodně rychlý. Každopádně jsme odvedli kus práce a potvrdili si spoustu věcí, takže si před prvním podnikem sezony věříme.“
 

3. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) - 1'54,469 ... +0,139

„Celkově to byl úspěšný den (neděle). Měli jsme pár věcí ze včerejška, které bylo třeba dořešit a postupně jsme zlepšovali cit s motorkou, časy na kolo a vůbec komplet naše tempo. Zlepšení bylo to hlavní a třebaže ještě máme dost práce před sebou, získali jsme potřebnou jistotu a to byl pozitivní závěr předsezonních testů. Tato dráha nepatří mezi mé oblíbené, ale tým odvedl úžasnou práci a neustále jsme se zlepšovali. Jsme nyní v lepší formě než loni, takže se to pokusíme co nejlépe prodat v Grand Prix a zajet v prvním závodu na maximum.“
 

4. Jorge Lorenzo (Ducati Team) - 1'54,519 ... +0,189

„Dnes to bylo mnohem pozitivnější než v předchozích dvou dnech. Celkově se to vyvíjelo dobře a já dosáhl ve třetím oficiálním testu 2017 své nejlepší pozice. Docela se nám podařilo zrychlit a nastavit pár správných časů, nicméně ještě musíme zapracovat na závodní rychlosti s ohledem na Grand Prix a stejně tak rozhodnout jaké vybrat a použít pneumatiky. Pořád je před námi dost práce, ale na této dráze si myslím můžeme dosáhnout na dobré výsledky, takže z Kataru odjíždíme s pozitivní náladou ohledně prvního závodu sezony.“
 

5. Álvaro Bautista (Pull&Bear Aspar Team) - 1'54,714 ... +0,384

„Testy jsem dnes večer (neděle) uzavřel s dobrým pocitem. Potom, co se nám včera podařilo zlepšit cit s motorkou jsme dnes večer nalezli něco, co nám navíc dodalo extra jistotu a tím pádem rychlost. O nějaký čas jsem přišel kvůli pádu, ale pořád jsme stačili dokončit plánovaný pogram zkoušek. V závěru jsme zajeli simulaci závodu, která se podařila a já se cítil na motorce velmi dobře. Moje nejlepší kolo jsem zajel právě během simulace závodu, což je důležité a dobré pro sebedůvěru. Cítím se stále víc jistější a jsem moc spokojený s tím jak pracuje tým a jakou podporu nám dává Ducati. Doufejme, že stejný pocit budu mít i za dva týdny v závodu.“
 

6. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) - 1'54,732 ... +0,402

„Dnes to bylo těžší ve srovnání s včerejškem (sobota). Začali jsme se stejnou motorkou, abychom pokračovali v programu zkoušek, ale bohužel jsem s ní neměl stejný cit ani rychlost. Vypadá to, že se stav dráhy trošku změnil a my se už nedokázali zlepšit. Necítil jsem se stejně dobře jako včera a jezdil o něco pomaleji. Myslím, že pořád ještě nejsme připraveni a zatím na sto procent nevíme, jak to udělat, aby motorka fungovala na maximum. Máme trošku starosti, protože až na pár dobrých kol, nebyly zimní testy zvlášť snadné. Takže to teď musíme společně probrat, abychom byli v prvním závodu silnější. Doufám, že budu rychlejší a konkurenceschopnější.“
 

7. Scott Redding (Octo Pramac Yakhnich) - 1'54,750 ... +0,420

„Já jsem velmi spokojen s tím jak dopadl test v Kataru potom s jakými obtížemi jsme se potýkali v Malajsii a Austrálii. Odvedli jsme skvělou práci zejména co se týče zlepšení citu s předkem motorky. Stále je tam co dělat, ale jdeme správným směrem a ohledně závodu si věřím. Den za dnem jsme se zlepšovali a teď mám pocit, že jsem své maximum na kolo mohl zajet ještě lépe. Zároveň jsem spokojen s rychlostí, kterou ještě také můžu zlepšit.“
 

8. Jonas Folger (Monster Yamaha Tech 3) - 1'54,807 ... +0,477

„Společně s týmem jsme dokončili další test a myslím, že jsme připraveni na začátek sezony. Naši prioritou dnes (neděle) bylo jet simulaci závodu, kterou jsme udělali až nakonec. S výsledkem jsme byli spokojeni, protože jsem nastavoval konzistentní časy a maping motoru, který jsme připravili, fungoval jak jsme potřebovali. Zajímavé bylo sledovat pneumatiky, díky čemuž jsem získal určitou praxi a teď mám nějakou představu co můžu čekat s ohledem na Grand Prix. V testu jsem se naučil spoustě novým věcem a získal větší jistotu s motorkou především díky bezpečně zajeté simulaci závodu. To bylo po pádu z testu na Phillip Islandu hodně důležité, protože tam jsem při dlouhém výjezdu o nějakou jistotu přišel. Teď Yamaze lépe rozumí a to zejména při změně traťových podmínek, jimž se dokážu lépe přizpůsobit. Uvidíme jak si povedu během závodního víkendu, protože to je zase jiný příběh než testování, ale celkově můžu být s výsledkem testů a odvedené práce s týmem spokojený.“
 

9. Cal Crutchlow (LCR Honda) - 1'54,821 ... +0,491

„Dnešní den byl pozitivní a jsme velmi spokojeni s tím co všechno se nám podařilo. Znovu jsme dobře zapracovali, dokončili plán zkoušek, který jsme si předem stanovili. Podařilo se mi zajet delší výjezd na šestnáct kol, nicméně jsem během této jízdy udělal drobnou chybu s tlačítky na řídítkách, ale jinak jsme celkově spokojeni. Finální čas na kolo není ideální. O maximum na kolo jsem usiloval ve svém posledním kole, ale to jsem havaroval, protože byl problém s dílem, který nám působil potíže už včera (sobota). Ale takové už je závodění a my už se těšíme na první podnik sezony, který je hodně blízko a věřím, že podobně jsou na tom i všichni fanoušci.“
 

10. Johann Zarco (Monster Yamaha Tech 3) - 1'54,900 ... +0,570

„Poslední den testu mi vyšel dobře a už se těším až se tu vrátím, abych zahájil svoji premiérovou sezonu jezdce královské kubatury. Dnes (neděle) jsem dokončil simulaci závodu, což bylo důležité, protože mi to umožnilo získat spoustu cenný informací ohledně chování motorky s najetými dvaadvaceti koly. Třebaže jsem nebyl extra rychlý, zkušenost to byla k nezaplacení a také jsem zaznamenal konzistentní časy. Moje jistota s motorkou se za poslední tři dny zlepšila z čehož jsem opravdu šťastný. Právě dnes jsme jeli hodně s měkkou směsí pneumatiky a podařilo se mi nastavit solidní čas na kolo, takže jsem test uzavřel na dobré pozici. Celkově jsme test dokončili ve velmi pozitivním duchu, takže závodní víkend zahájíme na lepší úrovni a také jsem víc porozuměl vysoké úrovni potenciálu jaký má Yamaha. Navíc nejsem daleko od předních závodníků, což mi dává ještě větší motivaci a navíc je skvělé, že byl také Jonas tak rychlý, protože jsme oba konkurenceschopní a můžeme jít dopředu společně.“
 

11. Marc Márquez (Repsol Honda Team) - 1'54,990 ... +0,660

„Jsem spokojený s rychlostí, jakou jsme si dnes udrželi, ale samozřejmě to pro nás nebyl ten nejlepší předsezonní test jaký jsme mohli mít. Třikrát jsem spadl. Poprvé hned na začátku, když se mi ve čtvrté zatáčce rozvlnila motorka a já šel pozdě na brzdy. Později jsem pak dvakrát přišel o předek a zejména poslední pád, který přišel během simulace závodu, byl komplet moje chyba. Jenže když děláte simulaci, potřebujete hledat limity, jinak nemůžete zjisti jak na tom doopravdy jste. Každopádně je lepší pokud se vám něco takového stane při testování a doufejme, že když tu přijedeme příště, podaří se nám závod zvládnout mnohem lépe. Jak už jsem řekl tempo máme dobré a jen Maverick je tady rychlejší než všichni ostatní, takže pokud bychom měli závodit už zítra věřím, že bych dokázal bojovat o stupně vítězů.“
 

12. Aleix Espargaró (Aprilia Racing Team Gresini) – 1'55,121 … +0,791

„Třebaže to dnes nebylo nejlepší, jsem s odvedenou prací spokojený. Začínal jsem s dobrým pocitem a dokázal být rychlý i na použitých pneumatikách. Možná to bylo tím, že jsem se cítil dobře, tak jsem na to o něco víc zatlačil a havaroval ve svém rychlém kole s měkkou pneumatikou. Motorka byla rychle opravena, ale druhý pád mě pak přinutil použít další motorku s jiným motorem a elektronikou, která nebyla perfektní. Z toho důvodu jsem nebyl schopen ve druhé části testu zaznamenat zlepšení, nicméně to vnímám tak, že je sklenice z poloviny plná. Každopádně jsme zrychlili a naše úroveň je rozhodně lepší než výsledná pozice v tabulce časů.“
 

13. Andrea Iannone (Team Suzuki ECSTAR) – 1'55,284 … +0,954

„Dnes to bylo podobné jak v posledních dvou dnech, to znamená ani zvlášť šťastný a ani nijak smutný. Důležité je, že po každém další dnu jsme o něco chytřejší a motorce rozumíme víc. Musím říct, že dnes to byl ten přeci jen nejlepší den, protože jsme přišli na jednu velmi důležitou věc. V závěru se mi v posledních třech kolech podařilo zrychlit a jezdil 1'55s, což nám pomohlo určit další směr. Tuto rychlost se nám doteď nepodařilo dosáhnout, takže jsem alespoň o něco šťastnější. Máme ještě nějaké vibrace, zejména v šesté zatáčce, kde nedokážu pořádně najet a zpomalit jak bych chtěl, ale nějaká zlepšení tam jsou a to je důležité. Především se mi podařilo najít jistotu s brzdou a jsem teď schopen lépe brzdit, což se mi předtím moc nedařilo.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist