Hlavní závod MotoGP™ už v sobotu místo sprintu

Vzhledem k nepříznivé předpovědi na neděli 22.října 2023 a výstraze na silné poryvy větru, jenž platí pro Phillip Island ležící v jižní části Austrálie, dochází v případě Guru by Gryfyn Australian Motorcycle Grand Prix k změně harmonogramu třídy MotoGP™. Dle promotéra šampionátu Dorny se jedná o preventivní opatření.

Na neděli hlásí na Phillip Islandu vítr o rychlosti až 80 kilometrů za hodinu, což vedlo organizátory australské GP k preventivnímu opatření přesunout hlavní závod MotoGP™ z neděle na sobotu. Závod na 27 kol tedy odstartuje již v sobotu 21.října v 6.10 hodin středoevropského času.

Závod na poloviční vzdálenost Tissot Sprint MotoGP™ odstartuje v neděli 22.října v 5.00 hodin středoevropského času.

Harmonogram závodů pro třídy Moto3™ a Moto2™ zůstává, alespoň prozatím, bez změny.

V roce 2019 kvůli počasí a nárazům větru o rychlosti kolem 50 kilometrů za hodinu zrušili sobotní kvalifikaci. Miguela Oliveiru tehdy poryv větru vynesl mimo trať v momentě, kdy jel v plné rychlosti. Takže všem je jasné, že pokud je hlášen vítr mezi 70 až 80 kilometry za hodinu, budou mít jezdci na Phillip Islandu rozhodně problém. „Předpověď pro tuto neděli je velmi podobná té před čtyřmi lety,“ řekl v pátek sportovní ředitel společnosti Dorna Carlos Ezpeleta. „Jak vždy zdůrazňujeme, bezpečnost jezdců a všech, kteří se závodu účastní, je nejdůležitějším faktorem. Po schůzce s týmy bylo jednomyslně rozhodnuto prohodit sprint a hlavní závod, aby byl zajištěn nejdůležitější závod víkendu. Do Austrálie jsme urazili dlouhou cestu a je důležité, aby fanoušci mohli vidět i hlavní závod.“

Co se týče nedělního programu, tam se počítá s oběma závody Moto3™ a Moto2™ plus sprint MotoGP™. Přesnější předpověď bude znát promotér s pořadatelem až zítra, takže k nějakým změnám ještě může dojít. „Samozřejmě budeme reagovat podle předpovědí na neděli,“ pokračoval Ezpeleta. „Budeme se snažit odjet kompletní program závodů Moto3™, Moto2™ a sprint MotoGP™. Pokud to ovšem počasí dovolí. Pokud ale budeme muset závod zastavit, učiníme tak s ohledem na bezpečnost.“

Bývalý závodník Loris Capirossi, dnes zástupce vedení závodu, k změně během mimořádné tiskové konference poznamenal: „Déšť není hlavním problémem. Problémem je vítr, který zde může opravdu rychle změnit směr. Dle předpovědi lze v neděli očekávat vítr kolem 70 kilometrů za hodinu, a to je určitě opravdu hodně. V roce 2019 jsme tady měli vítr kolem 50, 55, 60 kilometrů za hodinu. Proto jsme se rozhodli pro změnu.“

„V roce 2019, když nastal problém s větrem a zrušili jsme kvalifikaci, to byly první roky aerodynamiky na motorkách. Teď už máme s aerodynamikou víc zkušeností a částečně i proto víc rozumíme tomu, jak vítr a tyto podmínky ovlivňují samotné motorky,“ doplnil ředitel závodu Mike Webb.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist