Gigi Dall'Igna: Návrat továren do MotoGP?

Ředitel závodního oddělení Aprilie Gigi Dall'Igna je názoru, že po převzetí moci Dornou obou dvou šampionátů - tedy jak MotoGP, tak i superbikového - nastal čas návratu továren Aprilia, Suzuki nebo Kawasaki do šampionátu MotoGP, tedy značek, které se už několik let tohoto šampionátu nezúčastňují.

"Nastal čas velkých změn, které by měly naznačit budoucí cestu MotoGP. Myslím si, že je možný i návrat továrny Aprilie a to dokonce v hodně blízkém časovém období. Dorna má nyní velkou šanci a velkou výhodu, kterou předtím neměla: manažeruje totiž nyní obě závodní série, takže může nastavit taková pravidla, která by vyhovovala oběma. S trochu větším použitím síly - lépe řečeno s větší odhodlaností - může být cíl dosažen hodně brzo", říká Dall'Igna k možnému návratu některých továren.

Ředitel závodního oddělení Aprilie ale také ví, že to nebude tak úplně jednoduché a nestane se to přes noc. Vždyť teprve minulou sezonu byly zavedeny motocykly o objemu 1000 ccm a aktuálně zůčastněné značky v MotoGP Honda, Yamaha a Ducati nezahodí přece všechno nově vyvinuté do kontejneru se smetím: "Ovšem pokud se budeme zabývat střednědobým časovým obdobím, tak se to tentokráte dle mého názoru může podařit".
První kritiku si ale na nová pravidla Gigi Dall'Igna neodpustil, neboť si nemyslí, že od Dorny předepsaná jednotná standartní elektronika ECU ušetří náklady a nepovažuje to vůbec za dobrou myšlenku: "Nevidím v tom žádnou výhodu, neboť elektronika sama o sobě nestojí moc peněz, drahý je totiž vývoj Software. Vysoké ceny jsou třeba proto, že technici a testovací týmy musí hodně cestovat a také testování na brzdě není zrovna laciné. To zabere hodně času a stojí peníze. S novými pravidly ale mohou továrny znovu vyvíjet vlastní Software a tak se náklady určitě nesníží".

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist