Forward Racing v roce 2015 pouze s vlastním podvozkem

Letošní rok je prvním a zároveň posledním, kdy japonská Yamaha dodává týmu NGM Mobile Forward Racing téměř kompletní motocykl YZR-M1. Italové loni na podzim oznámili podpis smlouvy o pronájmu motorových jednotek tří ladiček a protože nebyl prostor pro stavbu vlastního podvozku, bylo jim umožněno použít M1.

S příchodem kategorie Open zvolila Honda cestu výroby nového produkčního motocyklu RCV1000R, který si potenciální zákazníci z řad týmů museli koupit. Yamaha nabídla druhou variantu, která spočívala v pronájmu motorových jednotek ve vlastním rámu zákazníka.

Forward Racing tuto možnost využil jako jediný ale nedokázal do začátku sezony vyrobit vlastní podvozek. V této věci sice spolupracovali s britskou společností FTR, ale v tomto směru se dosud nikam neposunuli. Yamaha jim tak společně s motory dodala téměř kompletní podvozek.
Motocykl s označením Forward Yamaha, s nímž závodí Aleix Espargaró a Colin Edwards, je vlastně Yamaha YZR-M1 ve specifikaci 2013, ale s vyšším množstvím paliva a měkčími pneumatikami. Tento technický komplet je ve spojení s talentovaným Espargarem velice konkurenceschopný a v průběžném hodnocení je Španěl hned po Rossim druhým nejvýše postaveným jezdcem Yamahy.

Nicméně Yamaha nechce na svém původním záměru nic měnit a k pronájmu tak zůstanou čistě jen motorové jednotky. Pro letošní ročník dodali týmu Forward Racing komplet podvozek a zadní rameno, protože byla kategorie Open nová, ale bude záležet na italském týmu, aby si pro rok 2015 zajistil podvozek, do něhož motor M1 použije.

„V příštím roce musí mít svůj vlastní rám a zadní rameno. V tomto směru jsme byli velmi srozumitelní. Pokud nespolupracují s FTR, budou muset pracovat s nějakým dalším výrobcem podvozků,“ uvedl pro britský Motorcycle News Lin Jarvis.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist