Elit do další sezóny Grand Prix se dvěma jezdci

Tomův nešťastný pád a zlomená klíční kost v prvních IRTA testech.

Navenek zdánlivé období klidu po fantastickém zakončení loňského MS pro nás znamenalo spoustu práce na přípravách nové sezóny. A mnohé se podařilo: finanční zajištění týmu s tříletou perspektivou, 2. jezdec, personální posílení týmu, vylepšení v technice, to jsou nejvýraznější změny, které by nám měly pomoci k udržení pozice mezi nejlepšími soukromými týmy v MS silničních motocyklů. Bohužel hned v prvních IRTA testech v Barceloně přišel smolný Tomův pád a nepříjemné zranění – zlomená levá klíční kost (dle aktuálních informací Tom nemusí na operaci a bude připraven nastoupit do 1. GP v Jerezu). Pojďme ale nejprve k obecným informacím pro sezónu 2006.
Tým kompletně změnil barvy. Zeleno-modro-bílou kombinaci, která byla charakteristická pro náš motocykl v loňské sezóně, jsme změnili na červeno-modro-bílou, která reprezentuje tři hlavní partnery týmu. Společnosti ELIT, EMMI a její produkt Caffe Latte a Interwetten. Byla tedy ukončena spolupráce se společností Bluewin a tým získal dva nové partnery, švýcarskou potravinářskou společnost EMMI (propagovat budeme její produkt Caffe Latte) a internetovou sázkovou kancelář Interwetten. Název týmu pro sezónu 2006 je ELIT – CAFFE LATE Grand Prix Racing Team, ve zkrácené verzi ELIT – CAFFE LATTE.
Úřadující mistr světa Thomas Lüthi se v letošním roce představí s číslem 1. Thomas získal v závěru roku kromě mistrovského titulu také ocenění pro nejlepšího pilota v soukromém týmu od pořadatele MS a do své sbírky ocenění přidal ještě 1. místo v anketě Sportovec roku ve Švýcarsku, když předčil i nejlepšího světového tenistu Rogera Federera. V letošním roce se Thomas pokusí o obhajobu mistrovského titulu a za své největší soupeře považuje Miku Kallia na tovární KTM a Mattiu Pasiniho na Aprilii.
Do týmu přichází nový pilot, šestnáctiletý Němec Sandro Cortese, který je velkou nadějí. Již v loňském roce absolvoval MS ve třídě 125 a přes svůj nízký věk a nezkušenost dokázal v některých závodech bodovat a především zajet 2 kvalifikace do 2. startovní řady! Sympatický Sandro bude nastupovat s číslem 11 a jeho cílem pro letošní sezónu je pravidelně bodovat.
Pokračujeme v úspěšné spolupráci s HRC Honda a pro letošní rok budou mít oba naši piloti k dispozici A-kitové motocykly. Thomas se vrací také k továrnímu rámu, který již měl k dispozici v sezóně 2004, ale v té době mu příliš neseděl. Letošní testy však naznačují, že Tom dokáže z vlastností tvrdšího továrního rámu těžit cenné desetinky. Nutno podotknout, že velkou zásluhu na využití rámu má technický ředitel Sepp Schlögl celkovým nastavením podvozku, které je jiné než v roce 2004.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist