Co řekli jezdci MotoGP před Brnem a před druhou polovinou sezóny?

Piloti královské kubatury MotoGP se všichni na brněnskou trať těší, neboť je jejich oblíbenou tratí a zde jsou jejich názory.

Co řekli jezdci MotoGP před Brnem a před druhou polovinou sezóny?
Jaké jsou názory některých jezdců MotoGP, tedy královské kubatury před Brnem, neboli  před druhou částí sezóny 2009? A jak vlastně prožili třítýdenní letní pauzu? 


A začněme nejdříve u domácího jezdce, neboť Brno je pro Maďara Gabora Talmacsiho opravdu domácím závodem,a to přesto, že neleží v Maďarsku, ale v naší České republice. V posledních letech totiž stále více a více maďarských fanoušků příjíždí na Masarykův okruh. Tento rok měl vlastně "Talma" zažít opravdovou domácí Grand Prix, ale Grand Prix Maďarska na BalatonRimgu byla odřeknuta..Nový pokus se tak uskuteční teprve příští rok...
"Každým rokem se mí fanoušci schází v sektoru "C", říká velmi potěšeně ex-mistr světa stopětadvacítek. "A tak mám aspoň pořádný přehled, kolik jich tam je a mohu je pozorovat. A to i během závodu. Maďarské vlajky, transparenty - to je pro mě pochopitelně hodně nebvyklý víkend. Nejen tedy velký tlak na výsledek, ale i velká radost", doplňuje dále pilot italské stáje Scot Honda Racing. 
Že má tento maďarský jezdec rád brněnský okruh, to není žádné tajemství. "Ale tento okruh mně už připravil i hodně starosti, a to především v posledních okruzích závodu a v posledních kilometrech trati, kdy to né vždy probíhá dle mého přání a kdy jsem už také ztratil dobrý a předpokládaný výsledek". 
"Tento rok bude pro mě pochopitelně zvláštní, poprvé zde doma! pojedu v královské kubatuře MotoGP, což je něco fantastického. A chci dokončit tento závod do desátého místa, což znamená v praxi, nechat za sebou sedm skvělých jezdců"
doslova sní o nedělním výsledku Talma.


Skvělá zpráva přišla z Francie. Účasti jezdce týmu LCR Honda Randy de Puineta nestojí nic v cestě a to i přesto, že si při motokrosovém tréninku před 10-ti dny zlomil kotník. 
"Okamžitě po úrazu jsem zůstal jako zkamenělý a byl také hrozně smutný. Myslel jsem si, že v Brně nepojedu. Protože však rehabilitační program probíhal skvěle, tak jsem se po operaci den ode dne pohyboval lépe a lépe a nyní se mohu bez problémů pohybovat a budu tak pro závody úplně fit", vysvětluje dále jezdec satelitního týmu Honda.
"Po závodě v Doningtonu jsem top motivován (třetí místo za Doviziosem a Edwardsem) a  tak na svou velmi oblíbenou brněnskou trať přijíždím s velkou dávkou sebedůvěry", říká sympatický Francouz, kterého můžeme ještě před závodem vidět při následující akci: 

Ve čtvrtek 13.srpna od 18:30 bude v BIKERS CROWN BRNO podpisová akce jezdce MotoGP Randy de Punieta. Akce je pro všechny fanoušky, fanynky RANDYHO. Všichni dostanou podpisové památkové karty - vše je samozřejmě ZDARMA včetně nealkoholického piva STAROBRNO. 


Tři týdny jsou pryč a jak je prožili tovární jezdci Yamahy: "Letní pauza nebyla tak dlouhá, jak obvykle. Přesto jsem ji dokonale využil a pořádně dobil baterky" řekl Valentino Rossi. 

"Hrozně se těším na závod, vždyť ten poslední se konal už hodně dávno", okomentoval přestávku jeho týmový kolega Jorge Lorenzo.

Ovšem poslední závod nebyl pro oba dva jezdce Yamahy moc úspěšný, ačkoliv Rossi nakonec z něho vydoloval náskok 25 bodů na Lorenza, když po pádu nakonec ještě bodoval. 


"Poslední závod určitě nebyl ideální, ale nakonec se pro nás skončil pozitivně. Nyní mám náskok 25-ti bodů, lépe řečeno jednoho celého závodu
" konstatuje Rossi. "Přesto tento náskok není velký a tak si nemůžeme dovolit ani minutku oddychu. Naši soupeři jsou silní a i v Brně budou jistě hodně nepříjemní", je si jistý mistr světa.  


Protože Casey Stoner bude v Brně (a také v Indianapolis a v Misanu) chybět, tak největším soupeřem Rossiho bude jeho týmový kolega Jorge Lorenzo.
"Tým a Jorge už zapomněli na Donington a přijíždí do Brna vysoko motivováni s tím, že chtějí porazit Valentina." říká Lorenzův týmový šéf Daniele Romagnoli. 

Samotný Jorge Lorenzo využil pauzy k doléčení zranění z Laguny Secy a je nyní plně zdráv: "Cítím se zdravotně lépe, než v Německu či v Anglii. A jsem rád, že budu opět sedět na motocyklu. Tuto trať mám rád (Lorenzo zde už třikrát v minulosti vyhrál) a můj cíl je, skončit zde na podiu", řekl dále Mallorčan Jorge Lorenzo. 


Na Nickyho Haydena čeká následující tři závody nejen nový týmový kolega, ale poprvé bude tento americký ex-mistr světa a nováček u továrního týmu Ducati i týmovým lídrem. 

"Doufám že Casey brzy vrátí a bude zdráv. Všichni totiž víme, jak dokáže být rychlý, když je zdravotně v pořádku. Během této Stonerovi pauzy musím se pokusit Ducati se svým týmem ještě vylepšit, a snažit se o to, aby celý tým Caseyho moc nepostrádal.", říká tovární jezdec Ducati. "Okruh v Brně se mně moc líbí. V loňském roce jsem zde nemohl jet, neboť jsem byl zraněný. Ale jak říkám, je to bezvadná trať a ten nový asfaltový povrch jistě odstranil některé nerovnosti tratě", pouvažoval na závěr Nicky Hayden. 


Stonerův náhradník Mika Kallio (26) byl od nabídky továrního týmu překvapen: "Nemohl jsem tomu ani uvěřit. Ale potom mně to můj manažér potvrdil. Pochopitelně to neznamená, že nyní od Brna budu hned jezdit o sekundu rychleji, neboť motocykly našeho satelitního týmu Pramac jsou s těmi továrními ¨GP9 prakticky identické. Chtěl bych poděkovat svému bossovi Paolu Campinotimu, že mě pro tovární tým uvolnil. A zároveň přeji Caseymu vše nejlepší a aby byl brzy zase úplně zdravý". 


Letní přestávka skončila pro satelitní tým Pramac Ducati jedním velkým překvapením. Stálý jezdec Mika Kallio byl odkomandován do továrního týmu Ducati a v Brně bude tento fnský pilot nahrazen Michelem Fabriziem. 

"Chtěl bych se u Ducati a u týmu Pramac poděkovat za tento skvělý dárek, Brno je má oblíbená trať a proto je to pro můj comeback na motocyklu MotoGP ta nejlepší oslava. Naposled jsem jel na motorce MotoGP na Sachsenringu 2007. Vím, že se ode mne nemůže moc očekávat, neboť GP9 je úplně jiný motocykl než moje 1198 F09. Ale důležité pro mě je, mít z jízdy radost a celý víkend si užít", vidí závod v Brně třetí muž současné tabulky WSBK.

Týmový šéf Paolo Campinoti označil Fabrizia jako optimálního náhradního jezdce: "Tento Říman má velké zkušenosti, ačkoliv je ještě mladý. Myslíme si, že je schopen dobrého výsledku."

Jen na doplněnou, Michel Fabrizio není v seriálu závodů Grand Prix žádným nováčkem. V závodech Grand Prix se objevil poprvé v roce 2002 a objel tehdy 16 závodů ve stopětadvacítkách na motocyklu Gilera a nejlépe skončil jako 13. v Ceně Pacifiku v japonském Motegi. 

O dva roky později pak jel Michel Fabrizio i 10 závodů v tehdejších půllitrech na motocyklu Harris WCM, nejlépe dojel ve Španělsku jako 10., u nás v Brně pak skončil 17. 

No a konečně v sezóně 2007 jel jako náhradník za zraněného Toni Eliase Grand Prix Německa v týmu Gresini Honda a dojel hned napoprvé na tomto motocyklu v Top 10, když  obsadil 10. místo.

A jak se povídá v zákulisí, jelikož se budou krýt termíny WSBK a MotoGP, měl by Fabrizia později vystřídat další Ital, Mattia Pasini. Ten pojede poprvé motocykl Ducati kubatury MotoGP už při pondělních brněnských testech po Grand Prix.
 

Jeho týmovým kolegou je jeho krajan a stálý jezdec týmu Pramac Ducati, Niccolo Canepa:  "Letní přestávku jsem využil k tomu, abych zapomněl na některé psychické problémy. Jsem plně motivován a připraven na to, abych svůj zkušební rok v MotoGP dokončil s takovými výsledky, jaký jsem zajel naposled v Doningtonu." 



Lépe nemohla třítýdenní přestávka pro Andreu Doviziosa ani začít. První vítězný závod v královské kubatuře MotoGP, to je přece obrovská motivace. "Těšíme se na tento závod a také na následující test. který pro nás bude hodně důležitý. Trať v Brně je hodně obtížná a také psychicky náročná. Je také hodně rychlá a já jsem si jist, že náš setup zde bude výborně fungovat, neboť zde můžeme využít především výkon našeho motoru."

 
Rovněž Dani Pedrosa využil přestávky k vyléčení svých zranění a navíc pokračoval v tréninku své fyzičky: "Jsem připraven na druhou polovinu sezóny a už se těším, až se opět posadím na motocykl. Je pro mě hodně důležité jet na motocyklu bez jakýchkoliv bolestí a jen se soustředit plně na jízdu. Hodně důležitý bude i pondělní test, poslední v této sezóně. Budeme zkoušet některé nově vyvinuté motorové díly a také modifikované šasí, které jsme už nasadili v posledních závodech." 


"Nemohu se už dočkat, až znovu pojedu na motocyklu", říká italský veterán Loris Capirossi, který zde v Brně naposled stál před rokem na stupních vítězů!  "Je to už pěkně dávno a tak musím něco udělat, aby se to změnilo", je si vědom Capirex.

A dále doplňuje: "Máme ještě několik nevyřízených účtů v této sezóně, neboť naše výsledky neodpovídají tomu, jak tvrdě pracujeme".


Jeho týmový kolega Chris Vermeulen využil rovněž přestávky k tomu - jako velká většina jeho kolegů - aby si stoprocentně vyléčil svá zranění. Ale také se svým týmem analyzoval některá data a říká: "Máme některé myšlenky, co se dá zlepšit. V Brně se mně v posledních letech vždy dařilo a tak jsem si jist, že i tentokráte dokážu ze své GSV-R "vytáhnout" to nejlepší".

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.53
Známkováno: 17x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist