Cílem je hledat způsob, jak být na pódiu nebo vyhrát, říká Luca Marini

V roce 2024 bude Luca Marini dvacátým jezdcem v historii, který oblékne kombinézu v barvách týmu Repsol Honda jako pravidelný jezdec mistrovství světa silničních motocyklů. Šestadvacetiletý Ital bude týmovým kolegou Joana Mira. Marini podepsal smlouvu pro sezony 2024 a 2025, a v týmu nahradil jejich dlouholetou hvězdu, osminásobného šampiona Marca Márqueze.

Kdy vznikla vaše vášeň pro motocykly?
Luca Marini: „Chci říct, že je to něco, co ve mně zrálo rok od roku, když jsem byl ještě dítě. Nejdřív jen na koloběžkách, abych zkoušel nové věci, a pak jsem ve čtyřech letech sedl na mini motorku a ze začátku to bylo jen jako hra. Pak mě to ale začalo hodně bavit, pak ještě víc, a pak už byly motorky větší, byly větší dráhy a větší rychlost. Takže i moje vášeň v průběhu let hodně rostla. Dostat se na mistrovství světa byl můj splněný sen.“

Jaká je vaše první vzpomínka na motorku?
Luca Marini: „Moc vzpomínek na to nemám, ale pamatuji si na jednu, na jednu z prvních jízd na malé motorce, kdy jsem měl vzadu tři kola. První den, kdy jsme s tátou balancovali, jsme si nakonec řekli: ‘Tak dneska je zkusíme dát pryč‘ a to byl velký den.“

Můžete nám říct něco k fotografiím, na kterých jste jako dítě v kombinéze Repsol Hondy?
Luca Marini: „To je něco neuvěřitelného, něco osudového, sám nevím. Už si moc dobře nepamatuji, proč jsem měl tu kombinézu. Vzpomínám si, že jsem byl opravdu šťastný, že mám tyto barvy, protože i tehdy byly neuvěřitelné, jako každý rok v historii MotoGP™ byly s barvami týmu Repsol Honda neuvěřitelné. Takže je pro mě velkým potěšením, že je teď budu v MotoGP™ oblékat.“

Vždy jste věděl, že chcete být jednou závodním jezdcem?
Luca Marini: „Bylo to něco, co jsem měl dlouho v hlavě a přibližně ve čtrnácti jsem se rozhodl: ‘Dobře, toto by mohl být můj život, moje práce. Moc mě to baví a chtěl bych mít takovou práci‘. Když jsem byl mladší, přemýšlel jsem i o jiných sportech, dokonce i o jiných zaměstnáních, protože jsem chtěl zkusit různé věci, nakonec toto bylo práv to, co mi nabízelo nejvíc emocí.“

Můžete nám přiblížit svou cestu k účasti na mistrovství světa?
Luca Marini: „Začínal jsem na mini motorkách, pak s MiniGP, jako je Honda NSF trophy se čtyřtaktem o objemu 100ccm. To byla hodně dobrá motorka, skvělé okamžiky a hezké vzpomínky. Poté jsem přestoupil na motorku třídy Moto3™ v italském šampionátu CIV. V mistrovství Evropy jsem jezdil vysoko, takže jsem přestoupil na stroj třídy Moto2™ a po roce v mistrovství Evropy jsem šel do mistrovství světa. Byla to dobře zvolená cesta. Hodně jsem se naučil, díky čemuž jsem lepší jezdec a lepší člověk i díky všem krokům, které jsem v minulosti udělal.“

Váš nejlepší moment na trati?
Luca Marini: „Je to možná jednoduché, ale je to první pódium na COTA ve Spojených státech. To bylo prostě úžasné. Krásný závod, nádherné místo pro zisk pódia. Takže na to mám velmi, velmi hezké vzpomínky. Je to okamžik plný emocí a je to něco, co chci znovu najít v těchto barvách.“

Jak jste se dostal k týmu Repsol Honda?
Luca Marini: „Byl to šok poté, co Marc oznámil přestup. Takže já a lidé kolem mě, můj manažer, jsme se snažili najít způsob, jak k tomuto novému projektu přistoupit. Společně se zlepšit a pokusit se postavit lepší motorku, s lepším výkonem, vrátit se a vyhrávat závody a získávat světové tituly. To je náš cíl, takže jsem si jistý, že přijdou i velmi, velmi uspokojivé okamžiky.“

Co vás přimělo jít k HRC?
Luca Marini: „Především je to nejlepší tým v historii. Čísla a statistiky mluví samy za sebe a nyní je to velmi zvláštní okamžik, ale myslím, že máme sílu se velmi, velmi brzy vrátit zpět. Budu se snažit dát do tohoto projektu veškerou svou zpětnou vazbu, svou energii a jsem si jistý, že najdeme správný směr, kterým budeme mít sílu zůstat na vrcholu řadu let.“

Jaký je váš cíl pro sezonu 2024?
Luca Marini: „Chci začít s otevřenou myslí, musíme pochopit naši rychlost, náš potenciál a po prvním oficiálním testu najít rovnováhu a způsob, jak porazit naše přímé soupeře, což jsou moji týmoví kolegové se stejnou motorkou. To je z mé strany první cíl. Chci se zároveň dívat dopředu nebo se snažit najít způsob, jak na této motorce získat pódium nebo vítězství. Vím, že to možná bude těžké, ale musíme se dívat dopředu.“

Jaký byl první den u továrního týmu Hondy?
Luca Marini: „Bylo to úžasné, den ale rychle utekl a byl konec! Určitě budeme mít ještě hodně času během zimy, během testování a během sezony hovořit se všemi členy tohoto týmu, protože je plný lidí, s nimiž je sen pracovat stejně jako spolupracovat s Japonci. Mám z toho velmi dobrý pocit. Mám moc rád tuto kulturu, vzájemná souhra může být dobrá.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist