Časové srovnání dvou testů v Sepangu
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProImage, Ducati Corse, Yamaha Racing | Zveřejněno: 1.3.2013 | Zobrazeno: 4 015x
Společně se podívejme, jak si časově vedli jezdci MotoGP ve srovnání obou dvou testů v Sepangu, tedy začátkem února a nyní koncem tohoto měsíce. A tabulka je hodně zajímavá.
Jezdec - motocykl | Sepang I. | Sepang II. | - / + |
Dani Pedrosa - Honda RC213V | 2.00.100 (1.) | 2.00.562 (2.) | +0.462 |
Jorge Lorenzo - Yamaha YZR M1 | 2.00.429 (2.) | 2.00.282 (1.) | -0.147 |
Valentino Rossi - Yamaha YZR M1 | 2.00.542 (3.) | 2.01.062 (5.) | +0.520 |
Marc Marquez - Honda RC213V | 2.00.636 (4.) | 2.00.643 (3.) | +0.007 |
Cal Crutchlow - Yamaha YZR M1 | 2.00.734 (5.) | 2.00.907 (4.) | +0.173 |
Stefan Bradl - Honda RC213V | 2.01.003 (6.) | 2.01.309 (7.) | +0.306 |
Alvaro Bautista - Honda RC 213V | 2.01.502 (7.) | 2.01.078 (6.) | -0.424 |
Bradley Smith - Yamaha YZR M1 | 2.01.931 (8.) | 2.02.023 (10.) | +0.092 |
Nicky Hayden - Ducati Desmo GP13 | 2.02.110 (9.) | 2.01.778 (9.) | -0.332 |
Andrea Dovizioso - Ducati Desmo GP13 | 2.02.277 (10.) | 2.01.650 (8.) | -0.627 |
Kousuke Akiyoshi - Honda RC213V | 2.02.526 (11.) | netestoval | xxx |
Katsuyuki Nakasuga - Yamaha YZR M1 | 2.02.616 (12.) | 2.02.946 (15.) | +0.330 |
Aleix Espargaro - ART GP13 (CRT) | 2.02.628 (13.) | 2.02.905 (14.) | +0.277 |
Andrea Iannone - Ducati Desmo GP13 | 2.02.846 (14.) | 2.02.566 (11.) | -0.280 |
Ben Spies - Ducati Desmo GP13 | 2.03.002 (15.) | 2.03.055 (16.) | +0.053 |
Wataru Yoshikawa - Yamaha YZR M1 | 2.03.156 (16.) | 2.03.257 (18.) | +0.101 |
Randy de Puniet - ART GP13 (CRT) | 2.03.791 (17.) | 2.02.863 (13.) | -0.928 |
Michael Laverty - ART GP13 / PBM 01 (CRT) | 2.03.874 (18.) | 2.04.546 (24.) | +0.672 |
Hector Barbera - BQR FTR (CRT) | 2.04.211 (19.) | 2.03.155 (17.) | -1.056 |
Danilo Petrucci - Ioda Suter BMW (CTR) | 2.04.284 (20.) | 2.04.279 (22.) | -0.005 |
Takumi Takahashi - Honda RC213V | 2.04.288 (21.) | 2.04.512 (23.) | +0.224 |
Karel Abraham - ART GP13 (CRT) | 2.04.766 (22.) | 2.04.066 (20.) | -0.700 |
Hiroshi Aoyama - BQR FTR (CRT) | 2.04.786 (23.) | 2.03.990 (19.) | -0.796 |
Claudio Corti - FTR Kawasaki (CRT) | 2.05.107 (24.) | 2.04.709 (27.) | -0.398 |
Lukáš Pešek - Ioda Suter BMW (CRT) | 2.05.321 (25.) | 2.04.674 (26.) | -0.647 |
Yonny Hernandez - ART GP13 (CRT) | 2.05.407 (26.) | 2.04.671 (25.) | -0.736 |
Colin Edwards - FTR Kawasaki (CRT) | 2.05.913 (27.) | 2.04.102 (21.) | -1,305 |
Bryan Staring - FTR Honda MGP12 (CRT) | 2.05.970 (28.) | 2.05.313 (28.) | -0.657 |
Michele Pirro - Ducati Desmo GP13 | netestoval | 2.02.773 (12.) | xxx |
Pokud srovnáme časy jednotlivých pilotů dosažené na prvním testu v Sepangu a na druhém, tak nám z toho vyplývají celkem jasné závěry:
- Jezdci s motocykly CR mají pochopitelně velký časový progres, neboť tyto motocykly se neustále vyvíjejí a je zde obrovský prostor směrem nahoru, zatímco "nadupané" prototypy se už tak "obrovskými" kroky zlepšovat nemohou: A je celkem jasné, že nejzkušenější z těchto jezdců s biky CR, tedy Edwards, Barbera, de Puinet či třeba Aoyama zaznamenali také největší časové zlepšení.
- Rovněž tovární piloti Ducati Dovizioso a Hayden neustále pracují na vývoji svých motocyklů, což už mnohokrát potvrdili svými vyjádřeními a postupně se jim daří snižovat ztrátu na své nejbližší soupeře.
- Naproti tomu piloti, kteří své maximum zajeli už na prvních testech, jako třeba Pedrosa či Rossi, nemohli díky hodně špatným jízdním podmínkám během druhého testování zlepšit své maximum, nebo se na ně aspoň dostat. Pouze Lorenzo a Marquez zůstali přibližně na své časové úrovni z prvního testu.
- Z dalších pilotů s prototypy se zlepšil Bautista, stejně jako Iannone, zatímco Spies, Smith a také Crutchlow zajeli své standartní časy.
- M. Laverty jel úplně se syrovým motocyklem a proto se nedá hodnotit.
- Pozitivní je ale progres obou Čechů, když jak Abraham, tak Pešek zaznamenali o hodně lepší časy, než začátkem měsíce při prvním testování.
Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – - 1.056
Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – -0.928
Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – -0.796
Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – -0.736
Karel Abraham – Cardion AB Motoracing – ART GP13 – -0.700
Bryan Staring – Go & Fun Honda Gresini – FTR Honda MGP12 – -0.657
Lukáš Pešek – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – -0.647
Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – -0.627
Alvaro Bautista – Go & Fun Honda Gresini – Honda RC213V – -0.424
Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – -0.398
Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – -0.332
Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Team – Ducati Desmosedici GP13 – -0.280
Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – -0.147
Ben Spies – Ignite Pramac Racing Team – Ducati Desmosedici GP13 – -0.053
Danilo Petrucci – CAME Iodaracing Project – Ioda Suter BMW – -0.005
Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – +0.007
Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – +0.092
Wataru Yoshikawa – Yamaha Test Team – Yamaha YZR M1 – +0.101
Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1- +0.173
Takumi Takahashi – HRC Test Team – Honda RC213V – +0.224
Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – +0.277
Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – +0.306
Katsuyuki Nakasuga – Yamaha Test Team – Yamaha YZR M1 – +0.330
Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – +0.462
Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – +0.520
Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – ART GP13/PBM 01 – +0.672
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?