Ben Spies bojuje i s dalšími problémy

Kromě dvou po sobě jdoucím "0" v Jerezu a v Le Mans musí superbikový mistr světa Ben Spies řešit i jednu hodně nemilou peněžní záležitost.

Americký jezdec Ben Spies - Monster Tech3 Yamaha Team - je v současné době až na 13. místě v tabulce MotoGP se ziskem pouhých 11 bodů z Kataru. 

Zatímco Katar byl opravdu skvělým začátkem pro amerického jezdce, tak v Jerezu zajel do boxu, když si myslel, že má pomalý defekt přední pneumatiky (což se později nepotvrdilo) a v Le Mans spadl jak při tréninku (zraněná levá noha), tak i v závodě. 


"Ben to nebude mít letos vůbec lehké" říká 9-ti násobný mistr světa Valentino Rossi a hned také vysvětluje proč: "Ben si musí zvyknout nejen na závodění v nové kubatuře, ale také na pneumatiky Bridgestone. A vzpomeňme si jen, jaké problémy měli všichni jezdci, kteří přišli ze superbiků, aby si osvojili všechny ty nové tratě. Jedním z důvodů je i hodně krátký trénink, než na jaký jsou zvyklí z WSBK. Minulost už ukázala, že ex-superbikeři jsou velmi rychlí na tratích, které už znají, ale na úplně nových mají hodně problémů. Ben se musí naučit všechny pro něho neznámé okruhy a hlavně musí tvrdě pracovat pro svoji budoucnost v MotoGP. Největším rozdílem proti WSBK jsou pneumatiky a elektronika."


Kromě toho musí Ben Spies bojovat i na dalších bojových frontách. Americký soud ho odsoudil k zaplacení 1,9 milionů US dolarů svému ex-managementu, tedy firmě Protac Inc. 

O co vlastně šlo? Spies přerušil smlouvu s touto manažerskou firmou na přelomu roku 2008 a 2009, neboť ta mu nezajistila startovní místo v MotoGP na rok 2009, nýbrž ho oklikou poslala do WSBK. A místo Protac Inc. začala řídit management Bena Spiese další manažerská firma Speez Racing LLC.
 
Nyní ale přišla ke slovu americká instituce zvaná "American Arbitration Association Commercial Arbitration Tribunal" a ta potvrdila, že způsob ukončení smlouvy mezi firmou Protac Inc. a Benem Spiesem byl ze strany amerického jezdce protiprávní a na základě předpokládaných příjmů Bena Spiese (2009 - 2011) musí americký jezdec zaplatit svému ex-manažerovi Dougu Gondovi a jeho firmě Protac Inc. 15% z celkové výše tříletého příjmu, tj. 1,9 milionů US dolarů.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist