Battaini: Nový testovací jezdec Ducati

Celkem překvapivě vytáhla z italského "důchodu" seriálu CIV továrna Ducati jako svého nového testovacího jezdce pro MotoGP Franca Battainiho, tedy vlastně "Ironfranka".

37-letý Franco Battaini se v posledních létech doslova propadl v podvědomí fanoušků, kydž se ztratil v italském mistráku CIV. Ale po odchodu týmového manažéra Livia Suppa k Hondě a když Suppovu pozici zaujal dosavadní testovací jezdec Vittoriano "Vito" Guareschi, tak se musela továrna z Bologne poohlédnout po někom jiném.


A jejich pohled padl  na zkušeného ex-pilota Grand Prix, Franca Battainiho. 

Tak si ho trochu představme: Franco Battaini začal se závodními motorkami hodně pozdě - až ve svých 21 rocích. Skvěle fyzicky připravený pilot se dostal k závodním motorkám z triathlonu, kterému se ostatně věnoval i nadále v pauzách mezi motocyklovým závoděním.

Italský jezdec se po 8 rocích ve dvěstěpadesátkách, když byl celkem 4x nejlepším pilotem na soukromých motocyklech, rozhodl přejít o třídu výše. 

Na svém kontě v kubatuře do 250 ccm má Battaini celkem 7x umístění na podiu (3x druhý a 4x třetí). Vrcholem jeho závodní kariéry byly roky 2002 a 2003, ovšem na továrním motocyklu Aprilia, kdy skončil v MS této kubatury vždy jako 6. v celkovém hodnocení MS.

Battaini tedy začal v roce 2005 závodit v MotoGP na motocyklu, který se měl jmenovat Blata-V5. S tímto motocyklem patřícím stáji WCM pak dojel v této sezóně dvakráte i do bodů, nejlépe na Sachsenringu jako 12.


Po jednoročním závodění v superbikovém světovém šampionátu (2006 - bez bodů) se v posledních třech letech kromě jiných aktivit věnoval i závodění v italském šampionátu CIV ve třídě supersportů, kde mezi jeho soupeře patřili mimo jiné Mirko Giansanti, Alessandro Gramigni (!) či třeba Simone Sanna. A Franco jel letos i na divokou kartu MS supersportů a skončil v Monze jako 11.

Při prvním testu, nedávno v Jerezu, nastoupil Franco Battaini s kombinézou, na které měl na zádech nápis "Ironfrank" a říkal: "Musím se teprve znovu naučit jezdit na opravdovém závodním motocyklu. GP10 se chová jako správná dvěstěpadesátka, která má ovšem více poweru. Už jsem na ní jel sice v Mugellu, ale tam byla velká zima. Teprve nyní v jerezském teple jsem mohl posoudit opravdový potenciál tohoto motocyklu. Je to normálně bomba!"
 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist